2005. 07. 20. • Karolína musela do opravny - Tiskový servis

2005. 07. 20. • Karolína musela do opravny

  • 21. července 2005
  • 2 minuty čtení

 

Unikátní parní tramvajová lokomotiva Caroline, vyrobená v roce 1889, jezdila naposledy před třemi lety – mnozí Brňané a návštěvníci města si ji pamatují z letního festivalu Brno – město uprostřed Evropy, kdy pouštěla dým na náměstí Svobody a vozila cestující na okružní projížďky. Od té doby už ale jenom stála v Technickém muzeu v Líšni, protože její kotle a systém parních rozvodů vzaly za své. Včera se Karolína vydala na složitou cestu do železničních opraven.

Po kolejích jet nemohla, protože trať z Líšně do centra je už dlouho neprůjezdná a o jejím obnovení se zatím jen uvažuje. Do města se tedy musela dostat jinak: „Poveze ji speciální klekací kamion, je prý objednaný až z Německa, u nás nic takového není, sám jsem na to zvědavý,“ prozradil pracovník technického muzea Miloš Tlaskal. „Na cenu se mně ani neptejte, ten převoz stojí řádově statisíce,“ uvedl. Karolínu pak pomocí nájezdových ramp nakládali na kamion několik hodin, manipulace s technickou památkou o váze 15-20 tun je pochopitelně obtížná. Z Líšně se parní lokomotiva nakonec bez nehody dostala do depa dopravního podniku v Medlánkách, opravu kotlů později absolvuje na tzv. Dolním nádraží v centru města.

„Cílem akce je opětovné zprovoznění této unikátní technické památky v roce 2006 při letním festivalu Brno – město uprostřed Evropy,“ plánuje organizátor festivalu Jiří Morávek z firmy Snip & Co.

(šef)



Další články z rubriky

Nejnovější články