Kvalitu komunikace měst a obcí prostřednictvím různých kanálů hodnotí nezisková organizace Kvalikom hned ve třech soutěžích. Výsledky byly zveřejněny na přelomu roku na jejím webu a Facebooku. A Brno zabodovalo.
„V kategoriích měst nad 10 tisíc obyvatel se Brnu na celostátní úrovni dařilo. Web města byl první v soutěži Radniční web roku 2024, náš instagramový profil zvítězil ve Zlatém lajku roku 2024 a měsíčník Brněnský metropolitan skončil druhý v hodnocení Radniční listy roku 2024. A ani poslední přihlášený kanál, profil na Facebooku, nezůstal bez odezvy a získal 2. místo ve Zlatém lajku v krajském kole,“ informovala primátorka města Brna Markéta Vaňková a dodala: „Představuje to pro nás velký závazek, abychom stávající kvalitu našich komunikačních výstupů udrželi a abychom je dále rozvíjeli. Děkuji všem kolegyním a kolegům, kteří se na získání těchto ocenění podíleli.“
Web města Brna byl ve stávající podobě spuštěn 1. července 2022, přičemž ten předešlý nahradil po 13 letech. Stránky běží na platformě, na níž je také aktuálně spuštěno 9 miniwebů města. Dále ji využívají 2 městské části a dalších 14 má k dispozici produkční prostředí a postupně nasazují obsah svých webů. Platforma města Brna odolala i několika sériím kybernetických DDoS útoků a prokázala tak, že kybernetická bezpečnost je zde řešena na výborné úrovni. „I s časovým odstupem hodnocení Kvalikomu potvrzuje, že se podařilo prakticky nemožné, a to velmi složité a rozsáhlé agendy velkého města soustředit přehledně a strukturovaně na jednom webovém portálu,“ připomněl radní města Brna pro oblast IT Tomáš Aberl a představil další digitální projekt města: „Zatímco nyní Brno i jeho organizace a společnosti používají velké množství různých řešení a kanálů, které se zabývají komunikací, vyřizováním žádostí a podnětů nebo nabízením různých služeb a plateb za ně, do budoucna plánujeme vše sloučit do jedné městské mobilní aplikace. Vznikla by tak jednotná platforma integrující všechny důležité městské služby. Zjednodušeně řečeno: poradí vám, co se kde vyřizuje, kde zaparkovat, jak zaplatit za služby nebo komunikovat s úřadem či kde najít přístup k aktualitám. Benefit vidím právě v jednotném, jednoduchém a jasném řešení, které má usnadnit život Brňanům a návštěvu našeho města všem, kteří se sem z různorodých důvodů chystají.“
Každý účastník zmíněných soutěží obdrží od pořadatele podrobné písemné hodnocení. To může díky tipům a radám odborníků sloužit jako inspirace pro další zlepšení práce. „Aktualizujeme jednotný vizuální styl města, což se částečně odrazí i na grafické podobě Brněnského metropolitanu. V dynamicky se měnícím prostředí sociálních sítí stále hledáme způsoby, jak obsah dostat k co nejvíce uživatelům. Díky mnohaleté intenzivní pozornosti, kterou věnujeme jejich podnětům v komentářích a zprávách, se především z Facebooku a Instagramu stal efektivní komunikační kanál, který využívají obě strany a kde uživatelé kladou otázky a vědí, že na ně dostanou odpovědi. Zpětnou vazbu od veřejnosti získanou v městské anketě ‚Jak lépe informovat o Brně‘ jsme využili i v komunikační strategii, s jejíž přípravou momentálně finišujeme. Podíváme se samozřejmě také na náměty, které vzešly právě z hodnocení Kvalikomu, a to třeba na možnost oživení homepage webu města. Sestavené žebříčky nám navíc přehledně dávají tipy na to, na která města se podívat a kde hledat inspiraci,“ řekla uvolněná zastupitelka města Brna pro marketing a PR Kateřina Jarošová.
Tajemník Magistrátu města Brna Oliver Pospíšil doplňuje: „Je dobře, že jsme se do soutěží Kvalikomu přihlásili. Potvrdilo se, že jsme ve srovnání s dalšími městy úspěšní nejen díky našim inovativním projektům a velkým investicím, ale také díky komunikaci. Velký podíl na tom má Tiskové středisko, Odbor městské informatiky a Kancelář marketingu a cestovního ruchu, nicméně je třeba zdůraznit, že důležitá je spolupráce prakticky všech magistrátních útvarů, které se na přípravě a zpracování zveřejňovaných informací podílejí, nezbytná je také kvalitní technická podpora. Maximum činností je realizováno in-house, je tedy vidět, že jsme schopni ve veřejném sektoru poskytnout uplatnění talentovaným a schopným zaměstnancům.“