Přeskočit na obsah

Typický návštěvník Brna? Sedmatřicetiletý muž s vyššími příjmy

09. dubna 2018 2 minuty čtení
(ral) - Muž ve věku 37 let, s vyšším vzděláním a nadprůměrnými příjmy. Tak nejčastěji vypadá turista v Brně. Přijíždí buď z Jihomoravského kraje, nebo ze sousedních zemí ČR. Do Brna ho nejvíce lákají památky a architektura, pozitivně hodnotí centrum města a gastroscénu, potýká se naopak s dopravními uzavírkami a nedostatkem míst k parkování. Téměř určitě se do Brna vrátí znovu. I taková data přinesly dva výzkumy, které si nedávno nechalo město zpracovat.

Kdo jsou turisté, kteří Brno navštěvují? A co si o městě myslí? Dvě základní témata, jimiž se podrobně zabývaly dva průzkumy. Odpovědi poskytlo více než tři tisíce respondentů.

Výzkum se zabýval elementárními otázkami, jako odkud sem turisté nejčastěji přijíždějí, co je láká, kde si vyhledávají informace nebo v jakých typech zařízení se ubytovávají, ale přinesl i poznatky o tom, jaké asociace a hodnoty si návštěvníci s Brnem spojují. „Pro Slováky je například Brno symbolem úspěchu, pro Poláky zase nezávislosti a pro Němce stimulace, což nejspíš souvisí s jejich oblibou MotoGP,“ uvedla radní pro oblast marketingu a cestovního ruchu Petra Rusňáková.

Celkově Brno návštěvníci hodnotí jako přátelské, historické a kulturní město. „Velice pozitivní je vůle turistů vrátit se do Brna, kterou projevilo celých 86 % z nich. Pouhá tři procenta to jednoznačně vyloučila,“ podotkla vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů MMB Barbora Podhrázská.

Závěry výzkumu pomohou efektivně cílit marketingové kampaně a přitáhnout do Brna více turistů. Program rozvoje cestovního ruchu na následujících pět let, který začátkem loňského roku schválila Rada města Brna, má za cíl zvýšit návštěvnost Brna o 25 %. 

Veškerá data budou k dispozici na portále www.data.brno.cz. 

Mohlo by vás dále zajímat

Nové wellness centrum na Kraví hoře. Foto: Marie Schmerková
Vyšel říjnový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách aktuální Brněnský metropolitan. Dočtete se o nedávno dostavěném wellness centru na Kraví hoře i o novém způsobu třídění kovů do žlutých kontejnerů na plast. Do testovacího provozu vstoupila nová tramvajová trať do kampusu. A vodojemy na Žlutém kopci hlásí otevřeno, vstupenky jsou k mání i online.

Nejnovější články

Faktor K v Káznici na Bratislavské
S drakem v oblacích objevujte možnosti kultury

Kultura, sport nebo rodinné aktivity si o víkendu berou vládu nad Brnem. Do nebes vystoupají účastníci Brněnského kotólu, tvořit z přírodnin můžou děti na špilberské Hlídce a vypustit draka z letního úkrytu zase na Kraví hoře. Faktor K, Next wawe či Be2Can přináší výjimečné umělecké počiny do nevšedních míst.

Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků, zdroj: MMB
Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků

Kruhový objezd na přehradě, vteřinový odpočet u semaforů nebo třeba budování veřejných WC. Lidé už do tzv. občanských návrhů vložili přes osmdesát nápadů, jak zlepšit Brno. Vyjadřovat se k nim od první chvíle může i veřejnost. 

Zkušební provoz tramvajové tratě do kampusu. Foto: Marie Schmerková
První cestující pojedou tramvají do kampusu v prosinci

Přímé spojení centra s bohunickým kampusem, provoz MHD bez závislosti na aktuální dopravní situaci, snížení ekologické zátěže a větší komfort pro 40 tisíc cestujících denně. To vše přinese nová tramvajová trať do kampusu. První zkušební jízda se uskutečnila 15. září, první cestující se tudy svezou 10. prosince letošního roku.

Kampaň Brno narůžovo cílí na prevenci rakoviny prsu.
Brno narůžovo přináší prevenci rakoviny prsu do brněnských ulic

Růžovou barvu si vzaly za svou pravidelné říjnové akce spojené s osvětou týkající se rakoviny prsu a podpory onkologických pacientů. Akce probíhají po celém světě a Brno není výjimkou. Celý měsíc proto bude narůžovo.