Také v novém školním roce čeká žáky zábavnější tělocvik. Rada města Brna dnes doporučila zastupitelům, aby schválili příspěvky pro spolky Trenéři ve škole, z. s., a Malý fotbal Brno, z. s. Díky nim si děti zkouší v hodinách řadu různých sportů a přirozeně poznávají cestu ke zdravému životnímu stylu. Plánované dotace se využijí během prvního pololetí a dohromady činí 600 000 korun.
Díky Trenérům ve školách, z. s., se zatraktivňují hodiny tělesné výchovy. Děti si při nich zkouší rozmanité sportovní aktivity, jež se navíc pravidelně obměňují. Z dotace 300 000 korun se zaplatí odměny kvalifikovaným trenérům, kteří budou vypomáhat učitelům, koordinátorovi projektu či materiální vybavení. Do programu se zapojí 24 tříd prvního až čtvrtého ročníku ze ZŠ Horácké náměstí, ZŠ Holzova, ZŠ Slovanské náměstí, ZŠ Řehořova, Tyršovy ZŠ v Kuldově ulici i ze ZŠ J. A. Komenského a MŠ na náměstí Republiky.
Podporu na podobnou činnost obdrží také Malý fotbal Brno, z. s., a to ve stejné výši 300 000 korun. Spolek posílá do hodin tělocviku profesionální trenéry a animátory pohybových aktivit, kteří vytváří zábavný plán hodin s důrazem na zdravý rozvoj dětí a radost z pohybu. Cílem se tak stává všestrannost a moderní pojetí sportu ve školách. Projektu se zúčastní školáci 29 tříd od prvního do pátého ročníku na ZŠ Husova, ZŠ Bednářova, ZŠ Milénova, ZŠ Zeiberlichova, ZŠ Bakalovo nábřeží a ZŠ Jasanová.
Činnost obou subjektů se osvědčila už v minulém školním roce, a proto se plánuje, že bude pokračovat dále. Zmiňované dotace se využijí během prvního pololetí, nicméně musí je ještě odsouhlasit Zastupitelstvo města Brna na svém jednání. „Město se po loňském úspěšném pilotním ročníku rozhodlo podpořit oba projekty na všech základních školách v Brně, jež o to projeví zájem. Vznikl tedy systém, který během dvou následujících let vystřídá oba projekty na téměř všech školách v našem městě. Ukazuje se, že tento přístup efektivně rozvíjí děti v rámci tělesné výchovy, jelikož rostou počty sportujících dětí a zároveň jde o kvalitní prevenci ochrany zdraví. Také se projevilo, že aktivity jsou přínosné i pro samotné učitele. Ti získávají inspiraci, jak s dětmi pracovat, což systémově pomáhá zlepšovat samotnou výuku tělocviku na školách,“ vyzdvihl radní pro oblast sportu Tomáš Aberl.