Nové pomůcky pro brněnské školky a školy pomohou dětem objevovat svět přírodních věd - Tiskový servis

Nové pomůcky pro brněnské školky a školy pomohou dětem objevovat svět přírodních věd

  • 16. července 2025
  • 2 minuty čtení

Brno stále posouvá hranice vzdělávání a teď připravuje zajímavou podporu pro malé i větší školáky. V rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně IV (MAP IV) získá 147 mateřských a základních škol nové didaktické sady, které děti povedou k zábavnému poznávání přírodních věd. Dodá je Fakulta chemická Vysokého učení technického v Brně.

Cílem je, aby se děti už od raného věku mohly učit přírodovědu interaktivně a hravě. Projekt MAP IV, který je financovaný z Operačního programu Jan Amos Komenský, přináší pomůcky pro všechny věkové kategorie.

Konkrétně jde o 110 sad nazvaných Hravé přírodní vědy pro předškoláky, 65 sad Přírodovědná laboratoř pro první stupeň ZŠ a 60 sad Přírodovědná laboratoř pro druhý stupeň ZŠ. Každý set obsahuje pomůcky pro jednoduché a zábavné pokusy a také metodické návody, díky kterým si učitelé snadno připraví zajímavé hodiny.

Sety poputují do škol, které se do projektu zapojily, a učitelé, kteří je budou používat, nejprve absolvují metodické semináře, jak s nimi co nejlépe pracovat. „Školy jsme vybírali podle jejich zájmu a připravenosti používat nové způsoby výuky přírodních věd,“ vysvětluje radní města Brna pro oblast školství Irena Matonohová.

Zakázku na dodávku těchto didaktických sad v hodnotě 1,3 milionu korun bez DPH získala Fakulta chemická VUT, která byla jediným uchazečem a splnila všechny požadavky. „Podpora přírodovědného vzdělávání od útlého věku je důležitá. Se zvídavostí a chutí poznávat se děti rodí. Díky spolupráci s odborníky z Fakulty chemické školáci dostanou pomůcky, které jim umožní objevovat vědu hravě a s radostí,“ dodává Irena Matonohová.

Nové sety dorazí do škol v Brně ještě do konce tohoto roku.

  • Kontakt pro média

    Jana Vašíčková

    tisková referentka MMB

Další zprávy z rubriky

Nejnovější tiskové zprávy