Přeskočit na obsah

Nakreslete si svou tramvaj, vybízí dopravní podnik

11. února 2019 2 minuty čtení
(zug) – Barevný design a název nových tramvají, které plánuje pořídit dopravní podnik, je v rukou veřejnosti. Lidé mohou navrhovat vzhled vozů do 28. února, vítěz by měl být znám 1. dubna. Hned na to naváže výběr názvu. První dvě nové tramvaje vyjedou do ulic na konci roku.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) plánuje zakoupit komponenty a následně ve svých dílnách zkompletovat 41 nových středně kapacitních vozů. Celkové náklady na projekt Tramvaj pro Brno by měly být 1,3 miliardy korun. Do rozhodování o barevném zpracování a názvu chce podnik zapojit veřejnost.

V první fázi může poslat svůj grafický návrh kdokoliv, šablonu si lze stáhnout na webových stránkách . Návrh musí splňovat několik podmínek, např. používat barvy města Brna – červenou a bílou, nejsou povoleny fotografie, kresby ani složité křivky. Kdo nemá doma profesionální grafický program, může si šablonu vytisknout a svou představu ztvárnit ručně. Výsledek je však nutné zaslat vždy v elektronické podobě na e-mailovou adresu tramvajprobrno@dpmb.cz. Uzávěrka je 28. února.

Poté vedení DPMB pomocí bodování zvolí nejvýše 5 návrhů, které vystaví na webových stránkách . Ve druhé půli března mohou zájemci hlasovat o vítězi. „Na začátku dubna zveřejníme vítězný návrh na nový vzhled tramvají a spustíme druhou fázi – tedy výběr jednotného názvu pro vozy. Do 14. dubna budou lidé moci zasílat své návrhy, ze kterých opět zvolíme užší výběr a ten dáme k dispozici pro hlasování veřejnosti,“ vysvětlil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek. Nejoblíbenější název by měl být znám 1. května.

Pro autora vítězného návrhu vzhledu tramvají je připravena roční přenosná předplatní jízdenka na MHD v Brně, kniha o 150. výročí zdejší městské hromadné dopravy a další věcné ceny. Na odměny se mohou těšit i lidé, jejichž nápady postoupily do užšího výběru.

Webové stránky byly spuštěny k připomínce kulatého výročí brněnské MHD. 17. srpna 1869 byl slavnostní jízdou z Moravského náměstí do Králova Pole zahájen provoz koňky. Brno bylo prvním městem na našem území, kde začala veřejná doprava fungovat.

Mohlo by vás dále zajímat

Neboj se mě. Foto: Zdeněk Kolařík
Neboj se mě, vzkazují zrakově postižení

Věděli jste, že 80 procent informací vnímáme očima? Jaké to je nevidět? Otázka, kterou si zdravý člověk raději nepokládá. Pro lidi se zrakovým postižením je to ale realita.

Ředitel JICu Petr Chládek: „Naší touhou není atakovat pozice hlavních měst, ale vybudovat si místo v rámci ‚dvojek’, tedy stát po boku Lince, Drážďan apod.“ Foto: JIC
Podporujeme lidi s nápadem, který má šanci dobýt svět. Už 20 let

Z bodu, kde zhruba každý osmý člověk nemohl sehnat práci, do situace, kdy lidé sami vytvářejí nadstandardně placená pracovní místa. Z města s krachujícími podniky a opuštěnými továrnami líhní startupů a inovativních firem. Takovou proměnou Brno prošlo od přelomu tisíciletí do současnosti. A na tom, že věci nabraly tenhle směr, má kromě jiného zásluhu i JIC, který vznikl právě před 20 lety s cílem pomáhat podnikatelům prorazit nejen v regionu, ale i ve světě. O „včera, dnes a zítra“ této instituce jsme mluvili s jejím ředitelem Petrem Chládkem. 

Bazilika Nanebevzetí Panny Marie. Foto: Internetová encyklopedie dějin Brna
Starobrněnský klášter slaví 700 let

Stavba kláštera jako vykoupení z pozemských hříchů. I takto – poněkud bulvárně – bychom se mohli dívat na vznik starobrněnského kláštera cisterciaček. Jeho zakladatelka a donátorka královna Eliška Rejčka byla žena s pozoruhodným osudem. Její životní kroky by budily pozornost i nyní, natož ve středověkých českých zemích.

Tunel na Žabovřeské. Foto: Marie Schmerková
Velký městský okruh se rozrůstá, pracuje se na třech úsecích

Neustálé čekání v zácpách nemá nikdo rád. Jak ale pomoci plynulejší dopravě v Brně, když aut je stále více a ulice nelze nafouknout? Jedním z řešení je vybudování velkého městského okruhu (VMO). Aktuálně se pracuje hned na třech úsecích. Po jejich dokončení sice zatím nebude hotový celý okruh, ale řidičům i tak prospějí.

Nejnovější články

Neboj se mě. Foto: Zdeněk Kolařík
Neboj se mě, vzkazují zrakově postižení

Věděli jste, že 80 procent informací vnímáme očima? Jaké to je nevidět? Otázka, kterou si zdravý člověk raději nepokládá. Pro lidi se zrakovým postižením je to ale realita.

Ředitel JICu Petr Chládek: „Naší touhou není atakovat pozice hlavních měst, ale vybudovat si místo v rámci ‚dvojek’, tedy stát po boku Lince, Drážďan apod.“ Foto: JIC
Podporujeme lidi s nápadem, který má šanci dobýt svět. Už 20 let

Z bodu, kde zhruba každý osmý člověk nemohl sehnat práci, do situace, kdy lidé sami vytvářejí nadstandardně placená pracovní místa. Z města s krachujícími podniky a opuštěnými továrnami líhní startupů a inovativních firem. Takovou proměnou Brno prošlo od přelomu tisíciletí do současnosti. A na tom, že věci nabraly tenhle směr, má kromě jiného zásluhu i JIC, který vznikl právě před 20 lety s cílem pomáhat podnikatelům prorazit nejen v regionu, ale i ve světě. O „včera, dnes a zítra“ této instituce jsme mluvili s jejím ředitelem Petrem Chládkem. 

Brněnské výstaviště, foto: M. Schmerková
Výstaviště slaví 95 let. Vyrazte prozkoumat brněnskou veletržní chloubu

Hlavním tahákem nadcházejícího víkendu jsou bezesporu oslavy 95 let brněnského výstaviště. Neváhejte s návštěvou, program je opravdu bohatý. Dále začíná také festival Provázek open, který potrvá až do června. K návštěvě zvou i dopravní hřiště v Komíně a Řečkovicích – chystá se zde speciální program pro děti.

Do Brna se sjeli zástupci dvanácti měst, aby sdíleli své zkušenosti a příklady dobré praxe a načerpali novou inspiraci.  Foto: M. Schmerková
Jak na životní prostředí? Zkušenosti z celého světa se sdílely v Brně

Zelená infrastruktura, údržba zeleně nebo energetika – i tato témata zahrnoval městem organizovaný mezinárodní workshop nazvaný příznačně Den partnerských měst. Do Brna se sjeli zástupci dvanácti měst, aby sdíleli své zkušenosti a příklady dobré praxe a načerpali novou inspiraci.