Mlýny, budovy, draci, mosty či vodní díla. Děti se věnují technice v mateřských školách zábavně a s porozuměním - Tiskový servis

Mlýny, budovy, draci, mosty či vodní díla. Děti se věnují technice v mateřských školách zábavně a s porozuměním

  • 17. dubna 2024
  • 1 minuta čtení

Projekt Technické mateřské školy se rozroste o další čtyři brněnské školky. Věnuje se manuálnímu rozvoji dětí, a to už od předškolního věku. Brněnští radní dnes doporučili zastupitelům schválit poskytnutí příspěvku na tyto aktivity ve výši 160 tisíc korun.

Z původních 11 školek v roce 2017, kdy v Brně začínal, se projekt Technické mateřské školy aktuálně rozrostl už do 17 mateřských a 4 základních škol. „Hlavní tezí je vzbudit u dětí zájem o techniku a podpořit celkovou technickou a vědeckou gramotnost, s tím je nejlepší začít od nízkého věku. Všechny činnosti jsou proto uzpůsobeny nejmladším dětem. Pracuje se na rozvoji tvořivosti, manuální zručnosti nebo verbálních schopností – pojmenování nových věcí. Žáčci pod vedením pedagoga vyrábí funkční model studovaného technického objektu a při tom se o něm dozvídají spoustu věcí. To vše naprosto přirozeně formou hry a se zaujetím pro objevování,“ vysvětlila radní města Brna pro oblast školství Irena Matonohová.

Čtyři nové mateřské školy – MŠ Kamenačky, MŠ Nad Dědinou, MŠ Nopova a MŠ Vachova – si rovným dílem rozdělí celkem 160 tisíc korun na základní výbavu pro celoroční činnost s dětmi a žáky. Jedná se o nářadí, materiál a další technické pomůcky. Více na technickeskoly.cz

Další články z rubriky