Filmaři mají v Brně dveře otevřené - Tiskový servis
Včerejší zastupitelstvo schválilo zřízení Jihomoravského filmového nadačního fondu. Město i kraj do něj vloží shodně po pěti milionech.
Prostředky z nadačního fondu mají motivovat filmaře, aby si pro natáčení volili jako lokaci Brno nebo jihomoravský region. Vzniklé audiovizuální snímky, ať už celovečerní filmy, seriály či krátké online série, přispějí k propagaci Brna a kraje v širokém slova smyslu. Samotné natáčení pak pomůže vytvořit pracovní místa v kreativním průmyslu a přináší impuls celé místní ekonomice.
„Brno tím zároveň drží krok s dalšími městy České republiky. Filmové fondy obdobného rozpočtu již fungují v Praze a nově rovněž ve Zlíně. Vznik fondu plánují i v Ostravě,“ vypočítává manažerka Filmové kanceláře Brno Ivana Košuličová. „Brno se tímto činem profiluje jako moderní kulturní metropole. Chceme si budovat značku ‚film friendly‘ regionu, kam se filmaři rádi vracejí a spolupracují s místními institucemi a profesionály,“ doplnila.
Pro podporu audiovizuálního průmyslu Brno již dříve zřídilo Filmovou kancelář, která slouží producentům jako kontaktní místo ohledně možností natáčení v Brně. Nadační fond pro ně má být další pobídkou.
Mohlo by vás dále zajímat

Nápady na zlepšení města je opět možné přihlásit do Dáme na vás
Brňané i letos rozhodnou o využití 35 milionů korun. Máte pro ně tip?

Zákon teď spotřebitele před šmejdy chrání lépe
„Dobrý den, volám vám ze společnosti té a té, všechny nás teď trápí vysoké ceny energií, ale my tu máme speciální akci jen pro vás, kolik aktuálně platíte za plyn?“ Tyhle hovory známe všichni. Občas nás tak vykolejí, že se ani nenadějeme a už do telefonu hlásíme osobní údaje a odběrná místa. Na to, jak se k podobným marketingovým nabídkám stavět a jak se zorientovat ve světě dodavatelů energií, jsme se zeptali Aleny Máčové, právničky ze Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace.
Sociální sítě oproti divadlu postrádají zásadní věc – společný zážitek
Za hvězdami lidé v Brně míří na Kraví horu, ale kdyby z ní seběhli dolů až pod Björnsonův sad, najdou v Tučkově ulici divadlo pojmenované po jedné z nejznámějších hvězd noční oblohy – Polárka. Děti od narození do dospělosti sem už léta míří za autorskými inscenacemi, které jim pomáhají orientovat se v divadelním (i jejich vlastním) vesmíru. O aktuální sezoně i budoucím směřování scény jsme si povídali s novým uměleckým ředitelem Jiřím Hajdylou a dramaturgyní Alžbětou Michalovou.
Nejnovější články

Nápady na zlepšení města je opět možné přihlásit do Dáme na vás
Brňané i letos rozhodnou o využití 35 milionů korun. Máte pro ně tip?

Zákon teď spotřebitele před šmejdy chrání lépe
„Dobrý den, volám vám ze společnosti té a té, všechny nás teď trápí vysoké ceny energií, ale my tu máme speciální akci jen pro vás, kolik aktuálně platíte za plyn?“ Tyhle hovory známe všichni. Občas nás tak vykolejí, že se ani nenadějeme a už do telefonu hlásíme osobní údaje a odběrná místa. Na to, jak se k podobným marketingovým nabídkám stavět a jak se zorientovat ve světě dodavatelů energií, jsme se zeptali Aleny Máčové, právničky ze Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace.
Sociální sítě oproti divadlu postrádají zásadní věc – společný zážitek
Za hvězdami lidé v Brně míří na Kraví horu, ale kdyby z ní seběhli dolů až pod Björnsonův sad, najdou v Tučkově ulici divadlo pojmenované po jedné z nejznámějších hvězd noční oblohy – Polárka. Děti od narození do dospělosti sem už léta míří za autorskými inscenacemi, které jim pomáhají orientovat se v divadelním (i jejich vlastním) vesmíru. O aktuální sezoně i budoucím směřování scény jsme si povídali s novým uměleckým ředitelem Jiřím Hajdylou a dramaturgyní Alžbětou Michalovou.

Drama se o víkendu chystá pod košem a Stará radnice poodkrývá svá zákoutí
Pracovní týden dospěl do cílové rovinky, už jen přetrhnout pomyslnou cílovou pásku a je tu víkend. Můžete ho strávit třeba v Technickém muzeu na výstavě věnující se autoklubům. Zblízka poznáte Starou radnici na prohlídce a rozloučení se chystá v Moravské galerii s instalací Lightness.