Co napadne lidi v Česku, když se řekne Brno? Veletrhy a pivo - Tiskový servis

Co napadne lidi v Česku, když se řekne Brno? Veletrhy a pivo

Už popáté od roku 2009 Brno zjišťovalo, jakou image má u zbytku republiky. Mají lidé naše město rádi, pojí je k němu nějaký vztah? Jaké stránky jsou dlouhodobě vnímány jako silné a naopak slabé?

Brno očima obyvatel ČR. Grafika: MMB
Brno očima obyvatel ČR. Grafika: MMB

Průzkum veřejného mínění ukázal, že se s Brnem stále pojí silné a pozitivní asociace u většiny populace – zejména v oblastech vzdělání, kultury a veřejné hromadné dopravy. V některých oblastech však pozitivní vnímání města oslabuje. Nejméně lidé souhlasili s výrokem, že se dá v Brně dobře jezdit autem nebo že je zde dobrá nabídka dostupného bydlení.

Asociacím spojeným s Brnem vládnou výstaviště a veletrhy, historické památky (Petrov, Špilberk, Stará radnice), přehrada nebo pivo Starobrno. Často zmiňované jsou i univerzity, MotoGP a Masarykův okruh nebo brněnský hantec. V čase vidíme nárůst u spojení s moderní architekturou, vilou Tugendhat i dalšími významnými stavbami ve městě, které představují jedno z našich velkých témat ve spojitosti s cestovním ruchem.  

Výzkumu se zúčastnilo 1 033 lidí, kteří byli vybráni tak, aby tvořili reprezentativní vzorek dospělé populace České republiky (ženy a muži téměř půl na půl, zastoupení všech skupin z hlediska věku, vzdělání i regionů apod.).

Pandánem je průzkum mezi obyvatelstvem Brna, který je navíc o něco podrobnější. Data už máme posbíraná, ale vyhodnocení budeme znát až v dalších týdnech. Dohromady oba průzkumy poskytují cennou zpětnou vazbu nejen pro správu města, ale také třeba pro jeho destinační aktivity a marketing.

Více si přečtete na webu data.brno.cz.

Další články z rubriky

Nejnovější články