Autobusové nádraží Benešova nabízí zajímavou historii, tramvajová trať Jedovnická zase český unikát - Tiskový servis

Autobusové nádraží Benešova nabízí zajímavou historii, tramvajová trať Jedovnická zase český unikát

  • 10. října 2019
  • 2 minuty čtení

(and) – V letních měsících měl Dopravní podnik města Brna napilno. Jeho pracovníci se věnovali třem velkým stavbám. Rekonstrukcí prošlo autobusové nádraží Benešova nebo tramvajové tratě v ulicích Cejl a Jedovnická. Primátorka města Brna Markéta Vaňková se dnes spolu s novináři seznámila s výsledkem oprav, unikátními výhybkami i zajímavou historií autobusového nádraží Benešova.

Autobusové nádraží Benešova nabízí zajímavou historii, tramvajová trať Jedovnická zase český unikát
Autobusové nádraží Benešova nabízí zajímavou historii, tramvajová trať Jedovnická zase český unikát

Od dubna do konce srpna rekonstruovali dělníci autobusové nádraží Benešova. Oprava zastřešení, plochy nástupišť, zajištění bezbariérového přístupu, vybudování čekárny i nového zázemí pro předprodej jízdenek vyšla na 19 milionů korun.

Rekonstrukce kromě toho odhalila i zajímavý příběh z historie nádraží. „Při opravách jsme ponechali viditelné pozůstatky po dopravní nehodě, při které v 80. letech minulého století narazil do konstrukce autobus a vážně ji poškodil. Provedená sanace je viditelná na posledním poli stavby,“ informovala mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. Událost bude zanesena do příběhu nádraží, se kterým se budou moci cestující seznámit na speciální desce jako součást infopointu. „Ten cestujícím bude sloužit i k zjišťování aktuálních odjezdů spojů a prostřednictvím 3D modelu nádraží poskytne nevidomým možnost lepší orientace v prostoru nádraží,“ dodala Tomaštíková.

Při rekonstrukci tramvajové trati Jedovnická byly stávající výhybky v odbočném uzlu Ostravská vyměněny za vysokorychlostní, které jsou v České republice unikátem. „Použitý typ kolejové konstrukce umožní zvýšení rychlosti na trati na 60 km/hod v přímé větvi a 40 km/hod v oblouku,“ popsal ředitel DPMB Miloš Havránek. Tramvaje by vyšší rychlostí mohly jezdit už od dubna příštího roku po schválení dokumentace signalizace a zabezpečení výhybek.

V letních měsících se podařilo dokončit také opravu tramvajové trati v úseku soudní – Francouzská. Nedaleko se také blíží k dokončení projekt „Odhlučnění tramvajové trati Zábrdovická“ za téměř 92 milionů korun. Po jeho otevření budou moci lidé využívat opravenou trať od ulice Koliště, přes Cejl, zábrdovickou a Bubeníčkovu až do tramvajové smyčky Stará osada. Celkem jde o více než 2 kilometry. Zprůjezdnění Cejlu a Zábrdovické se předpokládá od 30. listopadu, kdy se na svou trasu vrátí 17 linek, které tudy dříve projížděly. 

Další články z rubriky