Přeskočit na obsah

Zlepšení dopravní situace v okolí přehrady zařadilo vedení města mezi strategické projekty

29. září 2021

Město bude mít o jeden strategický projekt navíc. Radní rozhodli, že se mezi ně zařadí dopravní obslužnost Brněnské přehrady. S přípravou se začne v příštím roce, hotovo by mělo být podle předpokladů v roce 2030. Cílem je zlepšit v hojně navštěvované lokalitě přehrady příjezd, parkování i dobudovat cyklostezky. Strategický projekt si vzal za svůj radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

„Brněnská přehrada má jako rekreační destinace nejen pro Brňany nepopiratelný potenciál. Je proto smutné, že zde stále chybí cyklostezky, příjezd do oblasti pro vozidla a ani přístup z městské hromadné dopravy není optimální. To bychom v rámci projektu do roku 2030 rádi změnili. Že je pro nás důležité tuto lokalitu zlepšit, jsme dali najevo i tím, že jsme projekt zařadili mezi ty strategické,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Strategický projekt Dopravní obslužnost Brněnské přehrady čeká nyní zpracování zpřesňující variantní dopravní studie, na niž by mělo vedení města navázat v červnu příštího roku výběrem a schválením optimální varianty. Realizace by měla začít podle předpokladů v druhé polovině příštího roku. „V lokalitě jsou postupně realizovány dílčí projekty, které mají zlepšit dopravní dostupnost, ale chybí zde ucelený koncept, který by je propojil a řešil by tuto oblast jako celek. To se nyní změní. Dopravní obslužnost Brněnské přehrady se bude zabývat zejména dlouhodobě neutěšeným stavem příjezdu do lokality z ulice Přístavní, chybějícími částmi sítě cyklostezek, chybějícím propojením zastávky MHD na Rakovecké se zátokou a rizikovou situací v ulici Hrázní, kde vzniká místo potenciálních střetů mezi chodci, cyklisty i automobily. Projekt se tak zaměří na celkový vzhled příjezdu k přehradě, úpravu dopravního režimu na ulici Hrázní, rozšíření a vybudování dalších příjezdových cyklostezek a infrastruktury. Poskytne prostor k tomu, aby se tato lokalita řešila systematicky a komplexně,“ popsal radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Částku, na kterou projekt vyjde, není zatím možné vyčíslit. Jasnější představu o nákladech bude mít vedení města po zpracování dopravní studie, a zejména po výběru optimální varianty.

Mgr. Anna Dudková
Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 272
mobil: +420 770 179 563
e-mail: tis@brno.cz



Nejnovější tiskové zprávy

Participativní rozpočet zná letošní vítězné projekty

Občané Brna rozhodli o vítězných projektech participativního rozpočtu Dáme na vás. Hlasování skončilo 30. listopadu. Letošního ročníku se zúčastnilo 13 123 hlasujících, kteří vybrali následující projekty.

Brno pokračuje v opravě sběrných středisek odpadů

Město stále opravuje sběrná střediska odpadů. V příštím roce se bude pokračovat v pracích na čtyřech z nich. Radní dnes schválili dodatek smlouvy se společností SAKO Brno na tyto akce.

První vlak přijede z Vídně do Brna 11. prosince hodinu před půlnocí. Na letiště Schwechat pak vyrazí na pravidelné lince hned druhý den ráno

Smlouvu na zajištění přímého železničního spojení Brna a mezinárodního letiště Vídeň – Schwechat dnes schválili brněnští radní. První vlak v závazku takzvané veřejné služby vyrazí z Vídně v neděli 11. prosince ve 21.15 hodin. Z Brna pak pojede poprvé opačným směrem hned druhý den ve 3.48 hodin. Na provoz pravidelné linky zajišťující dopravní obslužnost bude město poskytovat dopravci, společnosti RegioJet, a. s., kompenzace.

Mimosoudní narovnání uzavře spor kvůli přednádražnímu prostoru

Dohodu o narovnání mezi městem a společností KVINT dnes schválili brněnští radní. Spor ohledně bezdůvodného obohacení se tak vyřeší mimosoudně a v oblasti bude možné provést rekultivaci území v rámci výstavby polyfunkčního komplexu Dornych.