Přeskočit na obsah

Začíná klání o Výlohu roku

16. září 2020
Unikátní přehlídka designu přímo v ulicích centra města. Propojení lokálního byznysu a špičkových designérů. Soutěž Výloha roku je tu letos v plné síle.

Deset odvážných lokálních obchodníků spojí síly s deseti designéry v klání o Výlohu roku. Nikdy předtím nespolupracovali, mají limitovaný rozpočet a společnou uzávěrku pro instalace ve výloze. Vše odstartuje veřejnou vycházkou 18. 9., kde si designéři obhájí instalace. Veřejnost poté bude moci měsíc hlasovat o tom, která z instalací jí nejvíce učarovala. Své vítěze vybere i odborná porota a všechno vyvrcholí 16. 10. v Moravské galerii, kde budou vyhlášeni vítězové.

Více o projektu: http://www.vyloharoku.cz/

18. 9. OPENING VYCHÁZKA 18.00 Sraz před Klenoty KARAT, Masarykova 398/2.
Vstup zdarma.
01 | Klenoty KARAT
02 | Budoár
03 | MR FOX
04 | Chytrá lékárna
05 | Pralinky Koruna
06 | Knihkupectví Cesta
07 | Kopi Luwak
08 | AEL
09 | Hůlkárna
10 | Nadace Veronica










18. 9. – 15. 10. ONLINE HLASOVÁNÍ

16. 10. CLOSING PARTY S VYHLÁŠENÍM
Prezentace všech soutěžících designérů v Moravské galerii v rámci Bienále grafického designu a projektu Rajlich 100. Vyhlášení ceny odborné poroty a ceny veřejnosti.
Akci pořádá spolek Výloha roku z.s. a designérka Veronika Rút Fullerová.
Akce se koná za podpory Kreativního Brna (Magistrátu města Brna), ve spolupráci s Moravskou galerií v Brně. Děkujeme za podporu městské části Brno-střed, Unii grafického designu a organizaci CZECHDESIGN.


„Akce pomáhá propojit místní podnikatele se zástupci kreativních odvětví a oživit tak díky jejich spolupráci retail v centru města. Již druhý ročník soutěže si po loňském úspěchu klade za cíl zatraktivnit město i podpořit podnikání,“ uvedl náměstek primátorky Tomáš Koláčný.

Výloha roku navazuje na první verzi projektu, jež úspěšně proběhla v roce 2019 pod názvem BDD RETAIL DISPLAY. Akce se koná pod záštitou primátorky města Brna Markéty Vaňkové.

Cíle projektu:
Letošní projekt má za cíl pomoct oživit centrum města, především kvůli koronavirové krizi, která výrazně postihla městský maloobchod. Cílem projektu je tedy podnikatele podpořit a pomoci jim v rámci propagace projektu online ke zviditelnění a návratu nakupujících. Projekt má také edukativní funkci – chce veřejnosti ukázat, jak důležitá je spolupráce podnikatelů s kreativní sférou a jak důležitou roli má design v každodenním životě ve městě. V neposlední řadě půjde o podporu místních kreativců, z nichž řada přišla o velkou část výdělku kvůli rušení kulturních akcí, s nimiž souvisí design a propagace. Zásadním cílem projektu je oživení atraktivity centra města pro menší a lokální podniky, které můžou městu propůjčit unikátní atmosféru. Projekt si také klade za cíl dostat retail design do povědomí široké veřejnosti takovou měrou, aby se zajímala o úroveň svého okolí, měla vysoké nároky na jeho úpravu a podporovala lokální obchodníky, kteří přispívají k jeho zvelebení.  Součástí projektu je zapojení široké veřejnosti pomocí online hlasování. Rozvíření diskuze a reakce na různá kreativní řešení ve veřejném prostoru (a přitom v bezpečí uvnitř výloh) je ideální rozšíření projektu vizuální strategie, která je částečně ukotvena v Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven na MČ Brno-střed.

Cíle a cílové skupiny:
•   Podpora místních obchodníků
•   Podpora kreativců z JMK a hostujících kreativců z jiných krajů ČR.
•   Navazování spolupráce mezi kreativci a maloobchody.
•   Edukace široké veřejnosti ohledně kultivace veřejného prostoru a hodnoty lokálního podnikání.
•   Navázání na předchozí projekt regulace vizuálního smogu kreativní cestou.
•   Navázání na předchozí úspěšný ročník soutěže o výlohu roku.
•   Vybudování Retail design festivalu jako každoroční přehlídky designu v ulicích města Brna.






Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 466
e-mail: tis@brno.cz



Nejnovější tiskové zprávy

Brno podporuje inovátory i výzkumníky z jihu Moravy. Ti mohou získat granty – startuje další výzva programu Prototypuj a ověřuj

Lokátory pro freeridery, vylepšení zubního implantátu a inovativní polymer – to jsou příklady projektů, které v loňském roce získaly podporu z programu Prototypuj a ověřuj. Město Brno prostřednictvím inovační agentury JIC nyní otevírá novou výzvu. Od 27.  března do 5. května do něj mohou inovátoři z jižní Moravy hlásit své projekty a získat až 800 tisíc korun.

V Pisárkách se naplno rozjely práce na stavbě vratné smyčky. První tramvaje po ní do vozovny vjedou příští rok v létě

Dopravní podnik města Brna začal s třetí etapou modernizace vozovny v Pisárkách. Během následujících 17 měsíců zde dělníci vybudují vratnou smyčku. Ta umožní otáčení tramvají a zároveň snadnější odbavení návštěvníků budoucí multifunkční haly, která má vyrůst v západní části brněnského výstaviště.  

Bytový fond se rozrostl o dvanáct sociálních a bezbariérových bytů

Namísto původních pěti bytových jednotek na Křenové 47, které byly v nevyhovujícím až havarijním stavu, se jich díky dvaceti měsícům prací ve stejném bytovém domě, zrenovovaném a obohaceném o nástavbu, nyní nachází dvanáct. Sloužit budou pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo s nízkými příjmy.

Družstevní bydlení by mohlo rozšířit svou podobu. Vedle výstavby na zelené louce by družstva renovovala i staré městské domy

Město si nechá prověřit další možnost, jak lidem nabídnout dostupné družstevní bydlení, a to formou rekonstrukce zdevastovaných bytových domů. V pilotním režimu by nový záměr mohl být realizován u domu na Mostecké 16. Zda je dům vhodný, prověří předprojekční příprava, kterou dnes radní doporučili zastupitelstvu města svěřit do rukou městské společnosti CD CENTRUM COMS.