Zábrdovická a Zábrdovický most: nejprve je potřeba zprovoznit provizorní sítě - Tiskový servis
Rekonstrukce Zábrdovického mostu ze 40. let minulého století je nutná především kvůli jeho technickému stavu. Po skončení oprav bude navíc most sloužit jako objízdná trasa při stavbě VMO Tomkovo náměstí, je tedy nutné, aby v té době byl již opravený.
Hned v pondělí z rekonstruovaného úseku zmizelo trakční vedení pro tramvaje a trolejbusy. Po něm následuje demontáž tramvajových kolejí, demontují se koleje, panely a pražce, v úseku od křižovatky s ulicí Cejl po Zábrdovický most. „Naši pracovníci v pondělí demontovali tramvajové a trolejbusové trakční vedení. Další práce už na místě zajišťuje zhotovitelská firma,“ informoval provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl.
Poté je třeba zprovoznit provizorní inženýrské sítě, aby se rekonstrukce půl kilometru dlouhého úseku ulice nedotkla negativně jejích obyvatel: od pondělí 28.10 se začne pracovat na provizorním propojení vodovodu a parovodu a jeho napojení na odběrná místa.
Přes most mohou stále chodit pěší, jeho oprava začne až v dubnu. Na to, že se na něm ještě pracovat nezačalo, si lidé často stěžují. Důvodem k pozdějšímu zahájení prací je ale fakt, že most slouží jako jedna z obslužných cest i pro stavebníky, kteří pracují dále v ulici.
„To je nutné proto, aby se mohlo demontovat staré plynovodní, vodovodní a parovodní potrubí a začít s výstavbou nových. Do konce roku 2018 se bude pracovat na výstavbě výše uvedených sítích společně se společností EON, která bude provádět přeložku vysokého napětí z mostu na vedlejší energolávku. Jelikož je navržená (i stávající) kanalizační síť pod hladinou spodní vody, bude se během listopadu a prosince pracovat na zabezpečení budoucí stavební rýhy pro kanalizaci,“ říká stavbyvedoucí za firmu FIRESTA Fišer Miloš Raab.
V úseku Cejl – Zábrdovický most se bude v nadcházejících týdnech provádět trysková injektáž základové spáry výkopu kanalizace a od mostu do ulice Zábrdovická budou probíhat práce na vrtech pro čerpání spodních vod. Z těchto důvodů se začne s výstavbou kanalizace až na začátku roku 2019, jakmile dovolí klimatické podmínky.
„Práce na mostě začnou 1.4.2019, po skončení prací na inženýrských sítích. Dokončení mostu je plánováno na konec září 2019. Po celou dobu stavby bude umožněn průchod přes staveniště. Po uzavření mostu bude sloužit pro chodce nová lávka zbudovaná Teplárnami Brno vedle stávajícího mostu. Nasazení kapacit a pracovní doba bude odpovídat daným pracím, klimatickým podmínkám a harmonogramu stavby,“ dodal Miloš Raab.
Mohlo by vás dále zajímat

Podporujeme lidi s nápadem, který má šanci dobýt svět. Už 20 let
Z bodu, kde zhruba každý osmý člověk nemohl sehnat práci, do situace, kdy lidé sami vytvářejí nadstandardně placená pracovní místa. Z města s krachujícími podniky a opuštěnými továrnami líhní startupů a inovativních firem. Takovou proměnou Brno prošlo od přelomu tisíciletí do současnosti. A na tom, že věci nabraly tenhle směr, má kromě jiného zásluhu i JIC, který vznikl právě před 20 lety s cílem pomáhat podnikatelům prorazit nejen v regionu, ale i ve světě. O „včera, dnes a zítra“ této instituce jsme mluvili s jejím ředitelem Petrem Chládkem.

Starobrněnský klášter slaví 700 let
Stavba kláštera jako vykoupení z pozemských hříchů. I takto – poněkud bulvárně – bychom se mohli dívat na vznik starobrněnského kláštera cisterciaček. Jeho zakladatelka a donátorka královna Eliška Rejčka byla žena s pozoruhodným osudem. Její životní kroky by budily pozornost i nyní, natož ve středověkých českých zemích.

Velký městský okruh se rozrůstá, pracuje se na třech úsecích
Neustálé čekání v zácpách nemá nikdo rád. Jak ale pomoci plynulejší dopravě v Brně, když aut je stále více a ulice nelze nafouknout? Jedním z řešení je vybudování velkého městského okruhu (VMO). Aktuálně se pracuje hned na třech úsecích. Po jejich dokončení sice zatím nebude hotový celý okruh, ale řidičům i tak prospějí.
BRŇÁCI a Brňačky, udělejte něco PRO BRNO
I když je oficiální název aplikace Brňáci pro Brno z dnešního pohledu genderově nekorektní, ona sama obyvatelům všech pohlaví dělá dobrou službu. Už 13 let jim umožňuje, aby jednoduše z mobilu nebo z počítače nahlásili závady, na které ve městě narazili, ať už jde o uvolněné dlaždice v chodníku, výmol v silnici, rozbujelou zeleň bránící ve výhledu, nebo blikající lampu.
Nejnovější články

Podporujeme lidi s nápadem, který má šanci dobýt svět. Už 20 let
Z bodu, kde zhruba každý osmý člověk nemohl sehnat práci, do situace, kdy lidé sami vytvářejí nadstandardně placená pracovní místa. Z města s krachujícími podniky a opuštěnými továrnami líhní startupů a inovativních firem. Takovou proměnou Brno prošlo od přelomu tisíciletí do současnosti. A na tom, že věci nabraly tenhle směr, má kromě jiného zásluhu i JIC, který vznikl právě před 20 lety s cílem pomáhat podnikatelům prorazit nejen v regionu, ale i ve světě. O „včera, dnes a zítra“ této instituce jsme mluvili s jejím ředitelem Petrem Chládkem.

Výstaviště slaví 95 let. Vyrazte prozkoumat brněnskou veletržní chloubu
Hlavním tahákem nadcházejícího víkendu jsou bezesporu oslavy 95 let brněnského výstaviště. Neváhejte s návštěvou, program je opravdu bohatý. Dále začíná také festival Provázek open, který potrvá až do června. K návštěvě zvou i dopravní hřiště v Komíně a Řečkovicích – chystá se zde speciální program pro děti.

Jak na životní prostředí? Zkušenosti z celého světa se sdílely v Brně
Zelená infrastruktura, údržba zeleně nebo energetika – i tato témata zahrnoval městem organizovaný mezinárodní workshop nazvaný příznačně Den partnerských měst. Do Brna se sjeli zástupci dvanácti měst, aby sdíleli své zkušenosti a příklady dobré praxe a načerpali novou inspiraci.

Sezóna na koupališti Riviéra začíná. Kde půjde zaparkovat?
Koupaliště Riviéra zahajuje sezónu v sobotu 27. května. Zároveň jsou v plném proudu práce na přilehlém úseku velkého městského okruhu. Návštěvníci tak nebudou moci využívat obvyklá parkovací místa ani zastávky MHD.