West Side Story ušitá výstavišti na míru - Tiskový servis
Známé Bernsteinovo novodobé pojetí příběhu Romea a Julie autorsky uchopil šéf Baletu NdB Mário Radačovský a v roli režiséra a choreografa nastudoval taneční představení, kterým chce doslova i obrazně zaplnit obrovský prostor nejmodernějšího pavilonu na výstavišti.
Jako hudební doprovod slouží tanečníkům studiová nahrávka, kterou dirigoval sám Leonard Bernstein a kterou dle originálních textů Stephena Sondheima nazpívali Kiri Te Kanawa a José Carreras.
„Pracujeme s Bernsteinovou hudbou i jeho nezkráceným příběhem, přesto jsme nevytvořili muzikál ani balet, ale taneční divadlo. Snažil jsem se do této své verze příběhu vnést aspekty dneška, kdy tady zase máme polarizovanou společnost plnou střetů a nedorozumění. Proto na scéně jako metaforu hojně využíváme ploty, které se nakonec dají vždy nějak překonat či obejít, ale může jim padnout za oběť čistá láska,“ přiblížil svůj umělecký záměr Radačovský.
Scéna i choreografie jsou přizpůsobeny dvěma proti sobě umístěným hledištím, která pojmou až tisíc diváků, a představení dotváří také videoprojekce i funkční auta. V této podobě mohou diváci vidět West Side Story pouze v pavilonu P, kterému je ušita na míru. Kromě premiéry 25. listopadu uvede Národní divadlo Brno do ledna 2018 ještě 15 repríz představení.
Mohlo by vás dále zajímat

Nápady na zlepšení města je opět možné přihlásit do Dáme na vás
Brňané i letos rozhodnou o využití 35 milionů korun. Máte pro ně tip?

Zákon teď spotřebitele před šmejdy chrání lépe
„Dobrý den, volám vám ze společnosti té a té, všechny nás teď trápí vysoké ceny energií, ale my tu máme speciální akci jen pro vás, kolik aktuálně platíte za plyn?“ Tyhle hovory známe všichni. Občas nás tak vykolejí, že se ani nenadějeme a už do telefonu hlásíme osobní údaje a odběrná místa. Na to, jak se k podobným marketingovým nabídkám stavět a jak se zorientovat ve světě dodavatelů energií, jsme se zeptali Aleny Máčové, právničky ze Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace.
Sociální sítě oproti divadlu postrádají zásadní věc – společný zážitek
Za hvězdami lidé v Brně míří na Kraví horu, ale kdyby z ní seběhli dolů až pod Björnsonův sad, najdou v Tučkově ulici divadlo pojmenované po jedné z nejznámějších hvězd noční oblohy – Polárka. Děti od narození do dospělosti sem už léta míří za autorskými inscenacemi, které jim pomáhají orientovat se v divadelním (i jejich vlastním) vesmíru. O aktuální sezoně i budoucím směřování scény jsme si povídali s novým uměleckým ředitelem Jiřím Hajdylou a dramaturgyní Alžbětou Michalovou.
Nejnovější články

Kvůli nestabilní skále bylo nutné uzavřít cyklostezku u Anthroposu
Pěší i cyklisté se musí vyhnout stezce vedoucí od Kamenné čtvrti směrem k Anthroposu. V úseku pod Červeným kopcem, od Kamenky po lanové centrum, je kvůli havarijnímu stavu skály a riziku padajících kamenů cesta uzavřena. Na zajištění skály město povolalo odborníky, práce budou podle odhadů trvat týdny.

Nápady na zlepšení města je opět možné přihlásit do Dáme na vás
Brňané i letos rozhodnou o využití 35 milionů korun. Máte pro ně tip?

Zákon teď spotřebitele před šmejdy chrání lépe
„Dobrý den, volám vám ze společnosti té a té, všechny nás teď trápí vysoké ceny energií, ale my tu máme speciální akci jen pro vás, kolik aktuálně platíte za plyn?“ Tyhle hovory známe všichni. Občas nás tak vykolejí, že se ani nenadějeme a už do telefonu hlásíme osobní údaje a odběrná místa. Na to, jak se k podobným marketingovým nabídkám stavět a jak se zorientovat ve světě dodavatelů energií, jsme se zeptali Aleny Máčové, právničky ze Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace.
Sociální sítě oproti divadlu postrádají zásadní věc – společný zážitek
Za hvězdami lidé v Brně míří na Kraví horu, ale kdyby z ní seběhli dolů až pod Björnsonův sad, najdou v Tučkově ulici divadlo pojmenované po jedné z nejznámějších hvězd noční oblohy – Polárka. Děti od narození do dospělosti sem už léta míří za autorskými inscenacemi, které jim pomáhají orientovat se v divadelním (i jejich vlastním) vesmíru. O aktuální sezoně i budoucím směřování scény jsme si povídali s novým uměleckým ředitelem Jiřím Hajdylou a dramaturgyní Alžbětou Michalovou.