Přeskočit na obsah

Všichni revizoři mají terminály. Černí pasažéři mohou platit kartou

03. května 2018 2 minuty čtení
(tis) - Placení pokut za černou jízdu je v Brně snadnější. Nově totiž byli všichni revizoři Dopravního podniku města Brna (DPMB) vybaveni mobilními platebními terminály. A navíc je možné zaplatit pokutu i online.

Od května je možné pokutu za černou jízdu jednoduše zaplatit přes e-shop na stránkách www.brnoid.cz. V případě, že cestující používá elektronickou nepřenosnou šalinkartu, e-shop umožnuje zaplatit 50 korun při zapomenutí bankovní karty, která je nosičem předplatní jízdenky.

V případě, že cestující nemá při kontrole jízdenku vůbec, má možnost prostřednictvím e-shopu zaplatit do 5 pracovních dnů sníženou částku pokuty ve výši 800 korun, nebo po uplynutí této lhůty plnou výši pokuty 1500 Kč.

Pokud cestující používá EOC, může se dokonce podívat na historii provedených přepravních kontrol. „Již více než rok nabízíme jízdenky, které lze koupit online. Platba pokut stejným způsobem je logickým doplněním této služby. Navíc je to další krok v modernizaci našich služeb,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Další novinkou je platba pokut kartou přímo ve vozech. Každý ze 46 revizorů je již vybaven platebním terminálem. „Když má revizor terminál, je více než polovina pokut uhrazených na místě zaplacena právě platební kartou. Za období leden až duben 2018 bylo zjištěno 23 506 cestujících bez platného jízdního dokladu, 4 612 zaplatilo pokutu přímo na místě, z toho 2 086 právě platební kartou, přičemž do konce dubna byla terminály pro platbu kartou vybavena pouze polovina revizorů,“ uvedl vedoucí tarifního odboru DPMB Vít Prýgl.

 První platební terminály dostali brněnští revizoři v roce 2016. Tehdy spustil DPMB pilotní projekt v rámci, kterého bylo platebním terminálem vybaveno pět revizorů. Loni v říjnu bylo pořízeno dalších 20 terminálů. Před zavedením této možnosti se počet pokut uhrazených na místě pohyboval okolo 12 % z celkového počtu, díky terminálům se podíl zvyšuje téměř na dvojnásobek.

Mohlo by vás dále zajímat

Ředitel JICu Petr Chládek: „Naší touhou není atakovat pozice hlavních měst, ale vybudovat si místo v rámci ‚dvojek’, tedy stát po boku Lince, Drážďan apod.“ Foto: JIC
Podporujeme lidi s nápadem, který má šanci dobýt svět. Už 20 let

Z bodu, kde zhruba každý osmý člověk nemohl sehnat práci, do situace, kdy lidé sami vytvářejí nadstandardně placená pracovní místa. Z města s krachujícími podniky a opuštěnými továrnami líhní startupů a inovativních firem. Takovou proměnou Brno prošlo od přelomu tisíciletí do současnosti. A na tom, že věci nabraly tenhle směr, má kromě jiného zásluhu i JIC, který vznikl právě před 20 lety s cílem pomáhat podnikatelům prorazit nejen v regionu, ale i ve světě. O „včera, dnes a zítra“ této instituce jsme mluvili s jejím ředitelem Petrem Chládkem. 

Bazilika Nanebevzetí Panny Marie. Foto: Internetová encyklopedie dějin Brna
Starobrněnský klášter slaví 700 let

Stavba kláštera jako vykoupení z pozemských hříchů. I takto – poněkud bulvárně – bychom se mohli dívat na vznik starobrněnského kláštera cisterciaček. Jeho zakladatelka a donátorka královna Eliška Rejčka byla žena s pozoruhodným osudem. Její životní kroky by budily pozornost i nyní, natož ve středověkých českých zemích.

Tunel na Žabovřeské. Foto: Marie Schmerková
Velký městský okruh se rozrůstá, pracuje se na třech úsecích

Neustálé čekání v zácpách nemá nikdo rád. Jak ale pomoci plynulejší dopravě v Brně, když aut je stále více a ulice nelze nafouknout? Jedním z řešení je vybudování velkého městského okruhu (VMO). Aktuálně se pracuje hned na třech úsecích. Po jejich dokončení sice zatím nebude hotový celý okruh, ale řidičům i tak prospějí.

Povalená dopravní značka na Husově. Foto: MMB
BRŇÁCI a Brňačky, udělejte něco PRO BRNO

I když je oficiální název aplikace Brňáci pro Brno z dnešního pohledu genderově nekorektní, ona sama obyvatelům všech pohlaví dělá dobrou službu. Už 13 let jim umožňuje, aby jednoduše z mobilu nebo z počítače nahlásili závady, na které ve městě narazili, ať už jde o uvolněné dlaždice v chodníku, výmol v silnici, rozbujelou zeleň bránící ve výhledu, nebo blikající lampu.

Nejnovější články

Ředitel JICu Petr Chládek: „Naší touhou není atakovat pozice hlavních měst, ale vybudovat si místo v rámci ‚dvojek’, tedy stát po boku Lince, Drážďan apod.“ Foto: JIC
Podporujeme lidi s nápadem, který má šanci dobýt svět. Už 20 let

Z bodu, kde zhruba každý osmý člověk nemohl sehnat práci, do situace, kdy lidé sami vytvářejí nadstandardně placená pracovní místa. Z města s krachujícími podniky a opuštěnými továrnami líhní startupů a inovativních firem. Takovou proměnou Brno prošlo od přelomu tisíciletí do současnosti. A na tom, že věci nabraly tenhle směr, má kromě jiného zásluhu i JIC, který vznikl právě před 20 lety s cílem pomáhat podnikatelům prorazit nejen v regionu, ale i ve světě. O „včera, dnes a zítra“ této instituce jsme mluvili s jejím ředitelem Petrem Chládkem. 

Brněnské výstaviště, foto: M. Schmerková
Výstaviště slaví 95 let. Vyrazte prozkoumat brněnskou veletržní chloubu

Hlavním tahákem nadcházejícího víkendu jsou bezesporu oslavy 95 let brněnského výstaviště. Neváhejte s návštěvou, program je opravdu bohatý. Dále začíná také festival Provázek open, který potrvá až do června. K návštěvě zvou i dopravní hřiště v Komíně a Řečkovicích – chystá se zde speciální program pro děti.

Do Brna se sjeli zástupci dvanácti měst, aby sdíleli své zkušenosti a příklady dobré praxe a načerpali novou inspiraci.  Foto: M. Schmerková
Jak na životní prostředí? Zkušenosti z celého světa se sdílely v Brně

Zelená infrastruktura, údržba zeleně nebo energetika – i tato témata zahrnoval městem organizovaný mezinárodní workshop nazvaný příznačně Den partnerských měst. Do Brna se sjeli zástupci dvanácti měst, aby sdíleli své zkušenosti a příklady dobré praxe a načerpali novou inspiraci.  

Sezóna na koupališti Riviéra začíná. Kde půjde zaparkovat? Zdroj: MMB
Sezóna na koupališti Riviéra začíná. Kde půjde zaparkovat?

Koupaliště Riviéra zahajuje sezónu v sobotu 27. května. Zároveň jsou v plném proudu práce na přilehlém úseku velkého městského okruhu. Návštěvníci tak nebudou moci využívat obvyklá parkovací místa ani zastávky MHD.