Přeskočit na obsah

Veveří a Nové sady se otevírají řidičům, končí i výluky tramvají

31. srpna 2020 2 minuty čtení
(and) – Snížená hlučnost, větší bezpečnost a pohodlnější cestování – takový je výsledek letních oprav tramvajových tratí v ulicích Nové sady a Veveří. Ulice se po opravách znovu otevřou řidičům i cestujícím městskou hromadnou dopravou zítra.

V letním období prošly opravami dvě významné ulice – Nové sady a Veveří. Od zítřka se do nich vrátí tramvajová i automobilová doprava v plném rozsahu. Za dva měsíce stihli dělníci na Nových sadech vyměnit tramvajové koleje a ulice dostala nový travnatý pás. Na něm v budoucnu pokvetou luční květiny. Ulice tak získala prvek, který napomůže snížení hlučnosti tramvajové dopravy a dosažení lepšího vzhledu i lokálního klimatu. Zajímavostí je, že zemina, která leží pod trávníkem, nese shodou okolností název Šedý drak, což připomíná nejen symbol města Brna, ale i nové tramvaje dopravního podniku, jimž Brňané dali ve veřejné soutěži jméno Drak. Pokládka travnatých pásů s květinami bude pokračovat o prvních zářijových víkendech již bez vlivu na dopravu.

Na ulici je 730 metrů nové dvojkolejné tramvajové trati, zastávky Soukenická a Křídlovická jsou nyní bezbariérové. Opravy vyšly na 46 milionů korun.

Od jara do konce prázdnin opravili dělníci také ulici Veveří v úseku od křížení s ulicí Jana Uhra po Žerotínovo náměstí. Koordinaci prací zde předvedl Dopravní podnik města Brna, Brněnské vodárny a kanalizace a Brněnské komunikace. V ulici bylo nutné provést nejnutnější opravy zejména kvůli špatnému technickému stavu inženýrských sítí a tramvajových kolejí. Ty by zřejmě nevydržely nápor dopravy v době, kdy tudy povede náhradní doprava za uzavřenou tramvajovou trať podél Žabovřeské.

V ulici došlo k výměně kolejového svršku za použití odhlučňovacích prvků a úpravám zastávek Grohova, které jsou bezbariérové. Brněnské komunikace v tomto úseku prováděly opravy předjízdných pruhů a úpravy chodníků. Brněnské vodárny a kanalizace zde opravily zastaralé vedení sítí. Kanalizační stoka, která pochází z roku 1910, byla v havarijním stavu a jevila známky poškození. Celkem proběhly práce na bezmála 700 metrech tramvajové trati, 4700 metrech čtverečních vozovky, zastávce Grohova v obou směrech. Dopravní podnik vyčíslil investici na 60 milionů korun, Brněnské komunikace na 11,5 milionu a město na 27,5 milionu korun. Ode dneška je také zprůjezdněný most přes ulici Žabovřeská.

Mohlo by vás dále zajímat

Nové wellness centrum na Kraví hoře. Foto: Marie Schmerková
Vyšel říjnový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách aktuální Brněnský metropolitan. Dočtete se o nedávno dostavěném wellness centru na Kraví hoře i o novém způsobu třídění kovů do žlutých kontejnerů na plast. Do testovacího provozu vstoupila nová tramvajová trať do kampusu. A vodojemy na Žlutém kopci hlásí otevřeno, vstupenky jsou k mání i online.

Nejnovější články

Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků, zdroj: MMB
Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků

Kruhový objezd na přehradě, vteřinový odpočet u semaforů nebo třeba budování veřejných WC. Lidé už do tzv. občanských návrhů vložili přes osmdesát nápadů, jak zlepšit Brno. Vyjadřovat se k nim od první chvíle může i veřejnost. 

Zkušební provoz tramvajové tratě do kampusu. Foto: Marie Schmerková
První cestující pojedou tramvají do kampusu v prosinci

Přímé spojení centra s bohunickým kampusem, provoz MHD bez závislosti na aktuální dopravní situaci, snížení ekologické zátěže a větší komfort pro 40 tisíc cestujících denně. To vše přinese nová tramvajová trať do kampusu. První zkušební jízda se uskutečnila 15. září, první cestující se tudy svezou 10. prosince letošního roku.

Kampaň Brno narůžovo cílí na prevenci rakoviny prsu.
Brno narůžovo přináší prevenci rakoviny prsu do brněnských ulic

Růžovou barvu si vzaly za svou pravidelné říjnové akce spojené s osvětou týkající se rakoviny prsu a podpory onkologických pacientů. Akce probíhají po celém světě a Brno není výjimkou. Celý měsíc proto bude narůžovo.

Výstava ukazuje, jak by studenti využili část areálu Tepláren, foto: MMB
Výstava ukazuje, jak by studenti využili část areálu Tepláren

Co s průmyslovými budovami v mezidobí, kdy je přestanou využívat Teplárny Brno a než se území přebuduje na tzv. chytrou čtvrť Špitálka? Nad tím se zamýšleli studenti tří brněnských univerzit v soutěži MUNISS, kterou každoročně pořádá město. Jejich nápady teď prezentují výstavní panely v ulicích města.