V rámci 2. etapy programu Pro Kreativní Brno má šanci dostat dotaci 6 subjektů. Rozdělení celkem půl milionu korun dnes projednala Rada města Brna s doporučením, aby finanční podporu jejich projektů schválili v září zastupitelé.
„Do 2. etapy dotačního programu Pro Kreativní Brno se přihlásilo celkem 11 subjektů, systémem hodnocení bylo vybráno 6 jejich projektů, které mají být finančně podpořeny. Splňují totiž cíle programu, rozvíjí podnikatelské prostředí v oblasti kulturních a kreativních odvětví v Brně, kultivují prostředí a mají přidanou hodnotu pro širokou veřejnost. Pět žadatelů by mělo obdržet podporu ve výši, o kterou si zažádali. Šestý projekt by měl dle schválené výzvy dostat zbytkovou částku z celkového rozpočtu programu,“ vysvětlil 2. náměstek primátorky Tomáš Koláčný.
PODPOŘENÉ SUBJEKTY A PROJEKTY V RÁMCI 2. ETAPY DOTAČNÍHO PROGRAMU PRO KREATIVNÍ BRNO
Nadace Veronica – projekt Folklore´s not dead (konference a workshopy)
ANOTACE: Zájem kreativců o folklor a lidové tradice roste, konzervativní muzeální pojetí folkloru ale nenabízí vhodnou platformu pro sdílení příkladů dobré praxe a živou diskuzi. Na základě zkušeností se 7 konferencemi Živý folklor na Břeclavsku ve spolupráci s Jihomoravskou komunitní nadací a s využitím naší online platformy Folklore´s not dead (1000 členů, pod patronací česko-americké umělkyně Sonyi Darrow) v Brně uspořádáme konferenci a workshopy, které propojí kreativce s lidovými tvůrci a umělci a fanoušky folkloru tak, aby pro sebe byli zdrojem inspirace a inovace opřené o lokální tradice.
Kikiriki Games s.r.o. – The Brave Brain – vědomostní mobilní hra pro nevidomé
ANOTACE: Herní studio Kikiriki Games vyvíjí vědomostní blind friendly mobilní hru. Jedná se o reakci na celosvětově nenaplněnou poptávku po mobilních hrách přístupných pro nevidomé. Díky překladu do angličtiny a dalších světových jazyků hra cílí na globální trh. Nezbytnou součástí hry je modul přístupnosti pro nevidomé a grafické rozhraní pro vidící hráče. Zároveň studio Kikiriki Games vytváří pracovní uplatnění pro nevidomé kreativce, kteří tvoří velkou část jeho tvůrčího týmu. Záměrem je být příkladem dobré praxe v začleňování nevidomých a prezentovat Brno jako město podporující kreativitu a inkluzi.
Ženský vzdělávací ústav Brno, z.ú. – Česko-ukrajinské zašívánky
ANOTACE: Ruční práce spojují lidi napříč kulturami. Navíc působí blahodárně na lidskou mysl a psychiku. Rádi bychom tímto projektem zahájili sérii rukodělných workshopů určených pro české i ukrajinské účastníky, především ženy a děti (kterých je mezi válečnými uprchlíky nejvíc). Skrze ruční práce chceme přirozeně a nenásilně integrovat nově příchozí z Ukrajiny a ukázat jim, že zde mají své místo. Zároveň chceme kreativně propojit česká a ukrajinská tradiční řemesla a dát vzniknout unikátním artefaktům odrážejícím identitu Brna – pro mnohé Ukrajince nového domova.
Gnomon Production s.r.o. – 250 let Káznice – VR prototyp
ANOTACE: Navazujeme na úspěšné projekty Káznice ŽIJE a Káznice LIVE, využívající známý brownfield a oživující kontroverzní čtvrť Cejl (aka „brněnský Bronx“). Káznice VR přinese nový typ obsahu – s využitím technologie „virtual reality“ a „mixed reality“ dokáže prostory káznice proměnit prakticky do jakékoli podoby. Nabídneme obsah lineární i interaktivní, umělecko-kulturní, muzejní, edukační i komerčně využitelný. Nyní žádáme na vznik prototypu – vzorová instalace u příležitosti 250 let položení základního kamene káznice. Tzv. „robotárnu“ si bude moci návštěvník doslova projít v její původní podobně.
Spolek Kultura & Management, z.s. – Open House Brno online
ANOTACE: Open House Brně od roku 2018 zaznamenává návštěvnost opakovaně kolem 20 tis., okolnosti si v minulosti žádaly výraznou online přítomnost festivalu na facebooku a YouTube, kde klasická prohlídková videa zaznamenala souhrnem již více než 100 tis. Online prezentace však skýtá řadu nových a inovativních možností, které chce festival do svého portfolia zařadit. V kombinaci projekt cílí na vytvoření online verzí dalších prohlídek s využitím 360 videí s podporou nové části webu.
GRAU kllktv, z.s. – Kreativní vzdělávání a tvorba pro veřejný prostor
ANOTACE: Projekt rozvíjí aktivity z podpořeného programu Design a architektura ve veřejném prostoru a Edukační programy pro veřejnost. V první části proběhlo již několik edic. Druhá se rozvíjí a naplno otevře od září. K úspěšnému pokračování potřebujeme podpořit rozvoj PR/marketingových nástrojů (nový web, vizuál a správu sociálních sítí) a také dokončit vývoj aplikace spojené s projektem tras/map a překlady. Podpořit potřebujeme i produkci kurzů a prezentace kreativců ve veřejném prostoru. Cílem je kombinace edukace, oživení veřejného prostoru a generování ekonomické hodnoty.
Mendelova univerzita v Brně – Cena profesora Halabaly 2022
ANOTACE: Cena profesora Halabaly 2022 je již tradiční soutěž spojená s výstavou nejlepších studentských prací vysokých a středních odborných škol v České a Slovenské republice a zahraničních univerzit v oboru designu nábytku a interiérů. Lichý rok je soutěž organizována Technickou univerzitou ve Zvolenu a sudý rok Mendelovou univerzitou v Brně. Součástí výstavy bude mimo jiné přednáškový blok pro veřejnost a další doprovodné akce v rámci vernisáže výstavy. 18. ročník této události bude v novém mladistvém a inovativním duchu.
Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 162
e-mail: tis@brno.cz