V přednádražním prostoru se připravují změny pravidel provozu, které zklidní provoz - Tiskový servis

V přednádražním prostoru se připravují změny pravidel provozu, které zklidní provoz

  • 20. října 2017
  • 3 minuty čtení

(taz) Na ulici Nádražní, Benešova, Dornych a Nové sady dojde po konzultacích s Policií ČR a Odborem dopravy MMB ke změně místní úpravy provozu. Cílem opatření je snížit v této oblasti počet aut. Mnoho z nich totiž přednádražním prostorem pouze projíždí, aniž by zde mělo svůj cíl. Tím však snižují plynulost provozu a omezují vozidla městské hromadné dopravy. Snaha minimalizovat automobilovou dopravu v tomto prostoru vychází také z toho, že se zde pohybuje zvýšené množství chodců a cestujících hromadné dopravy, jimž je třeba zajistit bezpečnost.

„Vysoká intenzita pěší i automobilové dopravy v přednádražním prostoru vede spolu s nevhodným stavebním uspořádáním celého prostoru ke vzájemným kolizím. Zejména v dobách dopravních špiček se zde tvoří kolony a situace je dlouhodobě neuspokojivá, jak potvrdí každý, kdo se zde pravidelně pohybuje. V současnosti je připravována celková rekonstrukce přednádražního prostoru. Bezpečnost a komfort cestujících je však třeba zlepšit co nejdříve. Proto je navrženo omezení tranzitní automobilové dopravy,“ vysvětlil náměstek primátora pro oblast dopravy Matěj Hollan.

Nově nebude pro řidiče osobních aut možné:

  • odbočit vlevo z ulice Nádražní na Benešovu (směrem k autobusovému nádraží u Grandu). Řidiči jedoucí z oblasti Nových Sadů do oblasti Malinovského náměstí si tím ve velké míře zkracují trasu tzv. malého městského okruhu (tj. ulice Úzká, Dornych a Koliště). Při odbočení vlevo ale blokují průjezd linek MHD a přetěžují již tak zatížený prostor;
  • odbočit vlevo z prodloužení ulice Křenová (spojka od viaduktu k Benešově) na ulici Benešovu (směrem k nádraží). Snahou je, aby tito řidiči namísto toho volili trasu Křenová – Masná – Zvonařka – Dornych. Odbočení vlevo z opačného směru (z Benešovy na Křenovou) je zakázáno již v současnosti, nový návrh na tom nic nemění;
  • odbočit vlevo z Masarykovy ulice směrem k nádraží, aby auta, která zásobují pěší zónu, nevjížděla do přednádražního prostoru.

Ani jedna tato změna se netýká autobusů, cyklistů a složek integrovaného záchranného systému.

K další změně patří omezení rychlosti v celém prostoru, a to na 30 km/h.

"Samozřejmostí je pro nás zachovat obsluhu nádraží a umožnit, aby se cestující nechal vysadit u vstupu do odbavovací haly. Pokud ale chceme, aby se celému přetíženému prostoru odlehčilo, je nutné omezit průjezd pro auta, které si jen zkracují cestu. Spolu s nonstop čištěním přednádražního prostoru, které realizuje od ledna městská část Brno-Střed bude toto opatření dalším krokem na cestě ke kultivovanější podobě přednádražního prostoru," doplnil náměstek Matěj Hollan.

Zároveň chce město zlepšit podmínky pro řidiče, pro které je nádraží cílem – směřují sem, aby odvezli nebo přivezli cestující. K tomu potřebují vhodná místa pro krátkodobé zastavení. Před nádražím a především za ním (u Tesca) proto vznikne celkem 7 parkovacích stání K+R (Kiss and Ride), na ulici Nádražní parkoviště s parkovacím kotoučem pro 8 aut. Jedno parkovací místo na ulici Nádražní bude navíc vyhrazeno pro řidiče vezoucího těžce handicapovanou osobu.

Navržené změny budou od pondělí 23. 10. vyvěšeny na úřední desce. Do 30 dnům k nim lze podávat připomínky. Pokud proběhne připomínkové řízení bez komplikací, počítá se s instalací příslušného dopravního značení v lednu 2018.

Další články z rubriky