(and) – Vybudování nových cyklostezek plánují brněnští radní. O trasu mezi Bystrcí, Žebětínem a Kohoutovicemi si řekli sami Brňané v projektu Dáme na vás. Další cyklostezka povede podél Vídeňské nebo propojí Slatinu a Líšeň od Stránské skály po Holzovu ulici.
Cyklostezka mezi Bystrcí, Žebětínem a Kohoutovicemi byla vítězným projektem prvního ročníku participativního rozpočtu. Radní nyní schválili výzvu k podání nabídky na stavební práce na této stezce. Navrhovatel projektu Oldřich Drápal přišel s nápadem na zpracování projektové dokumentace pro vybudování cyklostezky, která by vyřešila problém bariéry – Staré dálnice – rozdělující město.
„Stará dálnice odděluje městskou část Žebětín od zbytku Brna a jak pro cyklisty, tak i pěší je toto místo, co se týče bezpečnosti, zcela nepřekonatelnou překážkou. Smyslem projektu bylo zpracovat studii, která navrhne propojení obory Holedná, Kohoutovic a tím i centra Brna s Žebětínem, sídlištěm Kamechy i celou horní částí Bystrce,“ vysvětlil navrhovatel Oldřich Drápal. Celkové náklady budou 712 tisíc korun.
Vyřeší se kritický úsek u mostu Renneská
Další cyklostezku chtějí radní nechat vybudovat podél Vídeňské ulice. Asi půlkilometrová trasa povede od zastávky Renneská po ulici Jihlavskou. Doposud zde cyklisté využívají zejména chodníky, což snižuje bezpečnost chodců. Kvůli bezpečnosti cyklistů se pak silnice v kritickém místě přejezdu přes Vídeňskou v místě tramvajového mostu Renneská zúží do dvou pruhů. Přejezd bude zabezpečený ostrůvkem, na který naváže cyklostezka souběžná s chodníkem za kolejištěm tramvaje.
Novinka je zatím ve fázi schváleného investičního záměru. Cyklostezka je součástí technické a koncepční studie, která se zabývá celým prostorem v ulici Vídeňská. Studie zahrnuje také možnosti cyklodopravy mezi Poříčím a tramvajovým mostem Renneská.
Na kole ke Stránské skále
Radní také schválili investiční záměr cyklostezky vedoucí od Stránské skály do Líšně na ulici Holzovu. Měla by se stát prvním krokem v propojení Líšně a okolí s centrem Brna pro cyklisty. Lidé na kolech se také snáze přepraví mezi Slatinou a Líšní. Plánovanou cyklostezku ocení zejména ti, kteří jako cíl svých výletů volí vyhledávanou Stránskou skálu. Prověřuje se také možnost propojení s plánovanou cyklostezkou do Pozořic.
„Jak jsme říkali od začátku, snažíme se cyklistickou dopravu ve městě podporovat a budovat infrastrukturu tak, aby se její podíl mohl zvyšovat,“ uvedl radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Cyklostezky na Vídeňské a v Líšni by měly město stát přibližně 22 milionů korun.