(and) – Stavba Velkého městského okruhu Žabovřeská se zřejmě prodlouží. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl rozklad, který podalo Ředitelství silnic a dálnic spolu s městem proti rozhodnutí o zrušení tendru. Další postup hlavního investora klíčové stavby města Brna zatím není jasný.
ÚOHS vyhodnotil některé požadavky v zadávacím řízení na výběr zhotovitele druhé etapy projektu jako nadbytečné. Za nepřiměřený považoval například požadavek na řemeslné živnostenské oprávnění pro montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení. V České republice je tato oblast činnosti automaticky součástí živnostenského oprávnění pro provádění staveb, ale například na Slovensku se jedná o dvě odlišná a samostatná oprávnění. Právě slovenská firma Deštrukprojekt, která se původního výběrového řízení neúčastnila, podala námitku na ÚOHS.
Současné rozhodnutí úřadu pro projekt znamená zdržení. O nejvhodnějším dalším postupu budou město a zástupci ŘSD jednat poté, co se seznámí s písemným vyhotovením rozhodnutí. Pravděpodobná je varianta nového výběrového řízení. S předpokládaným zdržením stavby se posouvá i plánovaná výluka tramvajové dopravy, konkrétně linky č. 1, na Žabovřeské, která měla začít v září společně s pracemi na druhé etapě. Už nyní v rámci příprav probíhá rekonstrukce tramvajové trati na Veveří, kudy povede náhradní doprava.
Projekt VMO Žabovřeská je jednou z nejdůležitějších dopravních staveb v Brně. S pracemi začali dělníci v roce 2018, dokončení by podle předpokladů mělo být v roce 2023. Na první etapě práce už probíhají, hotové by měly být do března příštího roku. Druhá etapa zahrnuje zejména rozšíření silnice a vybudování tunelu ve skále pro tramvajovou dopravu. Měla začít letos na jaře, nyní není zcela jasný termín, kdy stavbaři práce zahájí.