Tugendhat, MotoGP nebo Re:publika. Návštěvníci ITB objevují Brno - Tiskový servis

Tugendhat, MotoGP nebo Re:publika. Návštěvníci ITB objevují Brno

  • 08. března 2018
  • 3 minuty čtení

(ral) – Vítejte v Berlíně a užijte si ITB, říká vzkaz na zrcadle hotelu. Taxikář se s námi před pár minutami loučil prakticky stejně. A hitem nedalekého baru je ITB koktejl. Berlín zkrátka od včerejšího dne žije ITB, největším evropským veletrhem cestovního ruchu. A Brno je u toho.

Brno? To je vila Tugendhat a Grand Prix. A kavárny a bary, zní nejčastěji berlínským veletrhem. Na brněnském stánku se však lidé dozví, že lákadel, za kterými se vyplatí do Brna přijet, je mnohem víc. „Do vily Tugendhat vám doporučuji rezervaci, ale když se dovnitř nedostanete, nevadí. Přístupná je alespoň její zahrada a hlavně na vás čekají další vily – Löw-Beer, Stiassni, nebo Jurkovičova,“ ukazuje příchozímu Andrea Králiková z Turistického informačního centra, která má stánek města na starosti.

Na brněnském stánku je rušno, každou chvilku se tu někdo zastaví. Mnozí v Brně byli a zajímají se o novinky, jiní ke stánku zabrousí náhodně, protože je zaujal některý z vystavených předmětů. Nejvíce bodují krokodýlí přívěšky na klíče a proslulý průvodce po gastronomických pokladech Gourmet. Ačkoliv veletrh není ještě ani v polovině, na stánku zbývá posledních pár desítek kusů.

Veletrhy cestovního ruchu umožňují setkat se pod jednou střechou zástupcům měst a regionů, ale také hotelů nebo lázeňských komplexů, s tour operátory, novináři i samotnými cestovateli. Účast na veletrhu má kromě zvyšování povědomí o Brně i hmatatelné výsledky. Dnes se tu například redaktorka Abenteuer und reisen, druhého největšího německého magazínu o cestování, domluvila na poskytnutí fotografií a informací k plánovanému článku. Zatímco v březnu si čtenáři mohou přečíst, proč mají raději než Londýn navštívit Manchester, v některém z příštích čísel se takto na čtyřech stránkách dozví, proč místo do Prahy zamířit do Brna. „Takový článek by mohl stát město třeba dvě stě tisíc. A díky osobnímu kontaktu na veletrhu jej máme zadarmo,“ pochvaluje si vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů Magistrátu města Brna Barbora Podhrázská. „Turisté – a přirozeně tedy i cestovní agentury – začínají vedle hlavních měst objevovat i další místa, a to je pro Brno a rozvoj cestovního ruchu velká šance,“ je přesvědčená Podhrázská.

Konkurence vystavovatelů je obrovská. Veletrh se odehrává na ploše téměř třiceti pavilonů berlínského ExpoCentra. Aby mezi tolika destinacemi bylo Brno vidět, je nutné jeho prezentaci něčím ozvláštnit. Ráno například zástupci Brna posnídali společně s vedením agentury CzechTourism a místními novináři. Uvolněná atmosféra umožnila povídat si o Brně bez oficialit a frází. Ukázalo se, že druhé největší město naší republiky se z hlediska cestovního ruchu může pyšnit hned několika výhodami. „Pro německé turisty je Brno velmi přitažlivé neobvyklou kombinací historického města a starobylých památek s dobrou dopravní dostupností, špičkovou gastronomií a zároveň specifickou energií, která má schopnost lidi spojovat,“ popisuje Markéta Chaloupková, ředitelka německé sekce CzechTourismu. 

Není divu, že typická brněnská atmosféra, spojená s dobrým vínem a ještě lepší hudbou, bude provázet i dnešní slavnostní večer, při kterém budou předány ceny CzechTourism Germany Awards pro letošní rok. Stylová prvorepubliková jazzová a swingová muzika zároveň upozorňuje na největší akci, která letos v Brně proběhne, na festival Re:publiku. Tímto nevšedním způsobem k ní zve i naše německé sousedy.

Další články z rubriky