Trolejbusy v Líšni začnou jezdit po nové trati až na Jírovu - Tiskový servis

Trolejbusy v Líšni začnou jezdit po nové trati až na Jírovu

  • 29. listopadu 2019
  • 3 minuty čtení

S dvouměsíčním předstihem Dopravní podnik města Brna otevře 30. listopadu 2019 novou trolejbusovou trať ze stávající smyčky Novolíšeňská na Jírovu. Obyvatelům jihovýchodní části Líšně tak zajistí přímé spojení na Starou osadu. Práce na stavbě 1600 metrů dlouhého trolejového vedení trvaly 13 měsíců.

„Podařilo se dokončit projekt, který vyřešil dlouhodobé provizorium. Lidé se dostanou na Jírovu bez zdlouhavých přestupů komfortněji a rychleji. Lepší spojení městskou hromadnou dopravou ocení zejména ve směru na Starou osadu,“ řekla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

„Vzhledem k umístění smyčky Novolíšeňská na čtyřproudové silnici nebyla tato smyčka pro bezpečnost dopravy už vyhovující. Prodloužení trolejbusové trati až na Jírovu přinese kromě většího pohodlí také zvýšení bezpečnosti pro chodce i řidiče, kteří oblastí projíždějí,“ sdělil radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

„Prodloužení trolejbusů z Novolíšeňské na Jírovu stálo přibližně 125 milionů korun. Tomuto strategickému projektu se město dlouhodobě věnovalo. O prodloužení této trati se hovořilo před 30 lety, bohužel se z nejrůznějších důvodů odkládala realizace. Jsem proto rád, že jsme tento projekt nyní dotáhli do zdárného konce,“ konstatoval radní pro oblast investic David Grund.

„Nová trolejbusová trať na Jírovu je významným krokem k zajištění přímé a rychlejší přepravy cestujících ze sídliště Líšeň k centru města. Náhrada autobusové dopravy trolejbusovou také znamená pro místní obyvatele snížení ekologické zátěže a hlučnosti v dopravně vytížené lokalitě,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Projekt obnášel instalaci trakčních stožárů a trolejového vedení v celkové délce 1600 m a také stavbu měnírny ve smyčce Jírova včetně sociálního zázemí pro řidiče MHD. Konečná stanice Jírova je bezbariérová a v zámkové dlažbě jsou umístěny reliéfní prvky pro orientaci nevidomých a slabozrakých osob. V celé ulici je i nové osvětlení. Náklady na celý projekt činí 125 milionů Kč.

Brněnské komunikace zároveň na trase provedly opravu zastávek Rotreklova, Bartákova, Novolíšeňská a Rokytova, které jsou rovněž bezbariérové.

Jihovýchodní část Líšně byla do této chvíle napojena na ostatní části města pouze autobusovou dopravou. Cestující museli při cestě ze Staré osady nebo severní části města přestupovat v zastávce Novolíšeňská z trolejbusových linek 25 a 26 na autobus 55. Nová trolejbusová trať tak cestování na Jírovu nejen zkomfortní, ale i zkrátí.

V souvislosti s prodloužením trolejbusových linek na Jírovu dochází od 30. listopadu 2019 také k úpravě tras autobusových linek v lokalitě. „Linka 55 bude v úseku Bílá hora – Jírova vedena nově po trase Vlkova–Houbalova–Horníkova–Molákova a v severní části sídliště Líšeň tak doplní linku 78,“ objasnil změny provozní ředitel Jan Seitl. Kvůli velkému zájmu cestujících o zachování přímého spojení mezi Vinohrady a Dělnickým domem přistoupil Dopravní podnik města Brna k úpravě na lince 78, která toto spojení pro místní obyvatele zajišťuje.

Mgr. Hana Tomaštíková
Tisková mluvčí DPMB, a.s.
htomastikova@dpmb.cz
603 587 015   


Mgr. Anna Dudková
Magistrát města Brna
Tiskové středisko
tel.: +420 542 172 272, mobil: +420 770 179 563
e-mail: dudkova.anna@brno.cz



Další články z rubriky