Stavba prodloužení tramvajové trati na Kamechy získala územní rozhodnutí. Realizaci strategického projektu za téměř tři miliardy korun včetně DPH, který přispěje k lepší dopravní obslužnosti rozrůstající se obytné čtvrti na pomezí Bystrce a Žebětína, bude pro město Brno zajišťovat Dopravním podnik města Brna.
„Obytná čtvrť Kamechy se stále rozvíjí a rozrůstá. Z hlediska dopravní obslužnosti jsou obyvatelé odkázaní na individuální dopravu nebo autobusové linky, což pro mnohé představuje i několik přestupů. Prodloužení tramvajové trati bude znamenat přímé spojení z centra města a navýšení kapacity spojů. Předpokládáme, že bychom mohli začít stavět už na konci roku 2024, a pokud vše půjde podle plánů, první tramvaje by tudy mohly projet o tři roky později, tedy v roce 2027,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková a dodala: „Půjde o společnou investici města a dopravního podniku, který se bude ucházet o dotaci ve výši 2,4 miliardy korun z Operačního programu Doprava 2021–2027.“
„Dnes jsme na Radě města Brna vybrali správce stavby a připravujeme zadávací dokumentaci pro výběr zhotovitele. Vzhledem k tomu, že je stavba vedena v mezinárodním smluvním standardu takzvané žluté knihy FIDIC, bude zhotovitel zpracovávat také prováděcí projektovou dokumentaci a vyřizovat dílčí stavební povolení,“ vysvětlil 1. náměstek primátorky René Černý.
Nová tramvajová trať dlouhá 1420 metrů se napojí na stávající tramvajovou smyčku Ečerova, povede kolem ulice Vejrostova a dále raženým tunelem o délce 320 metrů pod ulicí Říčanskou. Trať zakončí nová smyčka u křižovatky ulice Hostislavova a Kamechy. Celý úsek bude plně bezbariérový, vybavený moderními technologiemi jak pro řízení dopravy, tak i pro snazší orientaci a pohyb cestujících. Vzniknou tři nové tramvajové zastávky. Dojde také k celkové rekultivaci dotčeného území, aby v budoucnu mohlo poskytnout obyvatelům Bystrce i Kamech mnoho možností k aktivnímu vyžití či relaxaci.
Pravomocné územní rozhodnutí vydané Krajským úřadem Jihomoravského kraje získala stavba na počátku prosince. Zpracování potřebné dokumentace mělo na starosti sdružení firem PK OSSENDORF, s. r. o., METROPROJEKT Praha, a. s., a AMBERG Engineering Brno, a. s.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=4vzsMsrmfqM