Stavba nové trati ke Kampusu s nejdelším tramvajovým tunelem v Česku vstupuje do ověřovacího režimu provozu - Tiskový servis

Stavba nové trati ke Kampusu s nejdelším tramvajovým tunelem v Česku vstupuje do ověřovacího režimu provozu

  • 15. září 2022
  • 2 minuty čtení

Po 35 měsících od poklepání základního kamene zkušebně vyjely tramvaje na nové trati spojující zastávku Osová a bohunický univerzitní kampus. Stavba za 1,4 miliardy korun vstupuje do závěrečného ověřovacího režimu. Po odzkoušení trati a všech technologií zde Dopravní podnik města Brna v prosinci spustí ostrý provoz s cestujícími.

„Stavba tramvajové trati spojující zastávku Osová s oblastí univerzitního kampusu je projekt, který se připravoval několik let. Za pouhé dva roky se pak podařilo jej zrealizovat, a to i přes veškeré komplikace spojené s covidem a dodávkami materiálu. Stavba bude obrovským přínosem pro čtyřicet tisíc lidí, kteří do této části Bohunic denně dojíždějí, ať už to jsou studenti, zaměstnanci Masarykovy univerzity nebo Fakultní nemocnice Brno. Děkuji zejména obyvatelům Starého Lískovce a Bohunic, kteří zvládli nekomfortní situace spojené se stavbou, nyní nás čekají poslední tři měsíce prací,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Nová trať s nejdelším tramvajovým tunelem v Česku měří 912 metrů, samotný tunel 602 metry. „Součástí stavby je i vybudování nové podzemní zastávky Západní brána. Ta bude v dohledné době sloužit obyvatelům stejnojmenné zástavby s více než tisícovkou nových bytů,“ vysvětlil radní pro dopravu Petr Kratochvíl. Zcela nový je také terminál před Fakultní nemocnicí Brno, kde mají tramvaje konečnou stanici. U ústí tunelu se nachází i odstavné koleje a provozní budova, která poslouží jako zázemí pro řidiče a předprodej jízdních dokladů.

„V tuto chvíli přecházíme do ověřovacího provozu, což je finální část celého projektu. Během necelých tří měsíců musíme ověřit, zda trať splňuje všechny provozní, technické i bezpečnostní podmínky a vyzkoušet všechny možné scénáře, ke kterým může dojít. Těšíme se, že od 10. prosince zde zahájíme ostrý provoz s cestujícími. Jsem pyšný, že jsme společnými silami dovedli tak velký projekt do konce v termínu, který jsme obyvatelům města slíbili. Děkuji všem, kteří se na stavbě podíleli a podílejí,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

„Kromě samotného ověřovacího režimu zbývá do plného zprovoznění trati ještě několik úkonů. Například doplnění chybějících částí komunikací a chodníků před portálem tunelu, terénní úpravy, dokončení provozní budovy, oplocení odstavných kolejí a montáž vrat do tunelu. Čekají nás nyní především veškeré ověřovací zkoušky, revize a náročné legislativní kroky spojené se zahájením provozu, jako jsou podání žádosti o předčasné užívání stavby a zkušebního provozu,“ vysvětlil za sdružení zhotovitelů generální ředitel firmy FIRESTA – FIŠER, rekonstrukce, stavby a.s., Pavel Borek.

Další zprávy z rubriky

Nejnovější tiskové zprávy