Souběžně s rekonstrukcí nádraží v Králově Poli město prodlouží podchod a postaví lávku k ulici Myslínova. Rada dnes schválila spolupráci se Správou železnic - Tiskový servis

Souběžně s rekonstrukcí nádraží v Králově Poli město prodlouží podchod a postaví lávku k ulici Myslínova. Rada dnes schválila spolupráci se Správou železnic

  • 25. května 2022
  • 2 minuty čtení

Vlakové nádraží v Králově Poli projde v letech 2023–2024 rekonstrukcí, kterou zajišťuje Správa železnic. Ve stejném termínu plánuje město proražení podchodu pod železniční stanicí směrem k ulici Myslínova. Vzhledem k nutné koordinaci prací došlo k dohodě, že všechny práce provede státní organizace a Brno uhradí náklady spojené se svým záměrem. Smlouvu o spolupráci dnes schválili radní.

„Pro co nejrychlejší a nejkvalitnější provedení rekonstrukce nádraží v Králově Poli včetně našeho záměru vybudování pohodlné, rychlé a bezpečné cesty pro pěší od ulice Myslínova je nezbytné, aby vše probíhalo v úzké koordinaci bez nežádoucích časových prodlev. Dnes schválené řešení, že Správa železnic jako hlavní investor zajistí prodloužení podchodu a město uhradí náklady s tím spojené, je vlastně jediné možné,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková a dodala: „Díky tomuto postupu se navíc řeší problémy se společnou technickou infrastrukturou nebo s uplatňováním reklamací vůči dodavatelům.“

Více než 70 let stará a pro dnešní potřeby nevyhovující nádražní budova bude zbourána, místo ní vznikne nový dvoupodlažní bezbariérový objekt se službami a zázemím pro cestující. Dojde i ke kompletní výměně kolejiště, vybudování nových zastřešených nástupišť s bezbariérovým přístupem, informačního a orientačního systému i zabezpečovacího zařízení. Součástí investiční akce je také rekonstrukce koleje č.1 v celém úseku z Brna-Maloměřic až do Kuřimi. Cílem je zkrácení jízdní doby tranzitních spojů v úseku Maloměřice – Královo Pole, zlepšení komfortu cestování a zvýšení bezpečnosti. Po dobu výstavby nové výpravní budovy bude zázemí pro cestující zajištěno pomocí mobilních kontejnerů.

Rekonstrukce nádraží by měla odstartovat v lednu 2023. Vše má být hotovo do konce roku 2024. Kompletní stavba úseku od Brna-Maloměřice až Kuřim by měla stát okolo 2,8 miliardy korun. „Předpokládané náklady města Brna na prodloužení podchodu, jeho osvětlení a zastřešení výstupu z něj jsou vyčísleny na 17 a půl milionu korun bez DPH, definitivní částka bude samozřejmě známa až po výběru zhotovitele. Kromě toho město plánuje navazující lávku přes Ponávku do ulice Myslínova, což je samostatná stavba, avšak se stejným termínem dokončení,“ doplnila informace primátorka Markéta Vaňková.

Vizualizace: rch.architects

Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 162
e-mail: tis@brno.cz

Další zprávy z rubriky

Nejnovější tiskové zprávy