Správa hřbitovů města Brna, příspěvková organizace, která se stará o všechna pohřebiště na území města s výjimkou židovského, se potýkala s problémy s prodlužováním nájemních smluv na hrobové místo. Doposud bylo nutné kontrakt při vypršení lhůty znovu fyzicky podepsat a na to spousta lidí zapomínala. U nových smluv nebude za 10 let nutný podpis, stačit bude pouze uhrazení částky.
„Prodloužení nájemného na dalších 10 let lze nyní vyřešit dvěma způsoby, buď podepsáním smlouvy v kanceláři Správy hřbitovů na Vídeňské ulici, kdy upozornění o ukončení platnosti posílá správa 90 dní předem, nebo online prodloužením přes platformu BrnoiD. Mnozí nájemníci však pouze uhradí poplatek a jsou přesvědčeni, že smlouva je v pořádku,“ nastínil první náměstek primátorky Petr Hladík a doplnil: „Kvůli této situaci vznikaly administrativní problémy. Ty byly dlouhodobě neudržitelné. Pracovníkům Správy hřbitovů přidávaly opakované výzvy k podepsání mnoho nadbytečné činnosti. Nová smlouva, kterou jsme dnes schválili, obsahuje doplněk zajišťující automatické prodloužení smlouvy v případě, kdy nájemce před uplynutím sjednané doby nájmu zaplatí poplatek na dalších 10 let. Tento postup prodloužení bude možné využívat opakovaně, a tím dojde ke snížení provozních nákladů organizace.“
Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 207
mobil: +420 773 749 963
e-mail: tis@brno.cz