Smlouva je podepsána. Stavba tramvajové trati do Bohunic může začít - Tiskový servis

Smlouva je podepsána. Stavba tramvajové trati do Bohunic může začít

  • 26. června 2019
  • 2 minuty čtení

(fpo, dpmb) – Tisíce lidí denně dojíždí do brněnského Kampusu. Celá oblast prošla v posledních letech razantním vývojem, sídlí tu mnoho firem, Masarykova univerzita a v neposlední řadě největší nemocnice v Brně. Dopravě v lokalitě pomůže nová tramvajová linka, která sem povede ze Starého Lískovce. Smlouvu se zhotovitelem dnes podepsala primátorka města Markéta Vaňková se zástupci Dopravního podniku města Brna. Stavba by měla začít už letos.

Tramvajová trať propojí brněnské městské části Starý Lískovec a Bohunice do konce roku 2022. „Jedná se o jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb ve městě, a to nejen z pohledu objemu zakázky a získané dotace, ale i přínosu pro obyvatele Brna. Podpora fungování městské hromadné dopravy v Brně je pro nás klíčová,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Stavba, jejíž náklady přesahují 1,4 miliardy korun, zajistí dostupnost oblasti Fakultní nemocnice Brno a Univerzitního kampusu Bohunice, kam denně cestuje na čtyřicet tisíc lidí. „Jednoznačně se zlepší dopravní obslužnost nemocnice. Je to skvělá zpráva jak pro zaměstnance, tak pro pacienty, a to hlavně pro ty handicapované, kteří mají problémy s cestováním v trolejbusech a autobusech. Ocení to i studenti lékařské fakulty, protože klinická výuka probíhá v naší nemocnici,“ podotkl ředitel Fakultní nemocnice Brno Roman Kraus.

Pro cestující bude vybudování trati znamenat výrazně komfortnější cestování. Z Hlavního nádraží se k Univerzitnímu kampusu dopraví linkou 8 za cca 15 minut. „Tramvajová doprava je páteřním systémem městské hromadné dopravy v Brně. Myšlenka tramvaje do Kampusu sahá do roku 2007. O tři roky později byla připravovaná trať zahrnuta do územního plánu. Dalším mezníkem bylo vydání územního rozhodnutí v roce 2017 a také zisk dotace ve výši 1,2 miliardy korun,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. 

Práce na devět set metrů dlouhé trati začnou v podzimních měsících. V první fázi budou přeloženy inženýrské sítě a jejich přípojky, poté budou zahájeny práce na samotné stavbě nové tramvajové trati. „Je pro nás velká čest, že se nám podařilo ve veřejné soutěži na tuto stavbu uspět, a můžeme slíbit, že uděláme maximum pro kvalitní dokončení stavby v termínu,“ dodal za sdružení dodavatelů Firesta a Metrostav Zdeněk Mička, ředitel oblastní divize METROSTAV a. s.

Městu Brnu a Dopravnímu podniku města Brna se na projekt podařilo získat rekordní dotaci přes miliardu korun z operačního programu Doprava, která pokryje 85 procent nákladů. 

Další články z rubriky