„Studie proveditelnosti se bude skládat ze tří částí. První bude mobilitní sociologický průzkum města
a příměstské oblasti. Tento průzkum nám řekne, jaké dopravní prostředky lidé používají a kam v Brněnské metropolitní oblasti nejčastěji cestují. Také se zjistí rozložení cest během dne. Pro tuto část Rada města Brna vybrala společnost STEM/MARK, která ji zhotoví za 2,5 milionu korun s DPH,“ nastínil 1. náměstek primátorky města Brna Petr Hladík.
Dopravní model potřebný pro studii vytvoří městská společnost Brněnské komunikace, které dodá podklady Kancelář architekta města Brna. Tato část vyjde na 2 miliony korun. „Poslední a hlavní část bude technicky zaměřená. Odborníci v ní posoudí zásadní parametry možných dopravních modů, které mohou vést především z jihu města na sever,“ doplnil Petr Hladík.
„Studie proveditelnosti také posoudí vliv severojižního kolejového diametru na životní prostředí a na územní plánování. Důležitým faktorem bude i ekonomické vyhodnocení. Na dnešní schůzi jsme vybrali sdružení firem, které studii vypracují. Jsou to společnosti MORAVIA CONSULT Olomouc a METROPROJEKT Praha. Cena za vyhotovení je 11,5 milionu korun,“ upřesnil radní pro oblast územního plánování a rozvoje Filip Chvátal.
Město zažádalo o poskytnutí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), a to ve výši 16,5 milionu korun. Vzhledem k aktuálnímu stavu projektu schválil letos SFDI požadavek ve výši 20 % požadované částky (3,3 milionu korun). O zbytek si Brno může požádat příští rok.
Bc. Filip Poňuchálek
tiskový mluvčí
Magistrát města Brna
tel.: +420 542 172 162
mobil: +420 773 785 318
e-mail: tis@brno.cz