Radní schválili podobu dopravní obslužnosti a napojení technické infrastruktury multifukční haly. Vznikne 688 nových parkovacích stání, ale i patky pro lanovku - Tiskový servis

Radní schválili podobu dopravní obslužnosti a napojení technické infrastruktury multifukční haly. Vznikne 688 nových parkovacích stání, ale i patky pro lanovku

  • 16. června 2021
  • 2 minuty čtení

Zajištění dopravní obslužnosti a napojení technické infrastruktury multifukční haly u brněnského výstaviště dostává konkrétní podobu. Brněnští radní dnes schválili projektovou dokumentaci pro společné územní a stavební řízení na tuto etapu přípravy významného strategického projektu města Brna.

„Projednávaná dokumentace obsahuje mimo jiné vybudování nové páteřní komunikace o délce 740 metrů, která zajistí propojení stávající mimoúrovňové křižovatky na Hlinkách s ulicí Křížkovského a s částí parkovišť. Nově vznikne 688 parkovacích stání. Vybudovány mají být přístupové chodníky, přístřešky MHD, zelené plochy, příjezdové a výjezdové komunikace, ale také železobetonové patky pro technologii připravované lanové dráhy,“ sdělila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

„Projekt a následující stavební práce předpokládají úzkou koordinaci s úpravami dopravního řešení v místech hlavně západní části výstaviště. Jedná se například o úpravu silnice I/42 na ulici Bauerova, prodloužení Křížkovského, úpravu dopravní obsluhy areálu koupaliště Riviéra a areálu Policie ČR, úpravu křižovatky u 4. brány veletrhů, přestavbu vozovny dopravního podniku v Pisárkách, umístění pěších lávek spojujících areál BVV a Riviéru, ale i další investiční záměry v této lokalitě,“ přidal další informace radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Součástí návrhu je také vybudování technické infrastruktury. Konkrétně se jedná o prodloužení řadu dešťové kanalizace, přeložku vedení E.ON, přeložku vedení veřejného osvětlení, rozvody vysokého napětí, rozvody optických vedení, přípojky nízkého napětí, přeložku střednětlaké plynové přípojky.

„Dešťová voda z ploch řešeného území bude vedena systémem drenáží, retenčních a akumulačních rýh do uličních vpustí a následně kanalizačními přípojkami do kanalizačních řadů. Kromě řešení modrozelené infrastruktury je dle našeho vyjádření nutné, aby tak významná stavba byla obklopena nejen adekvátní kapacitou parkování, ale i vzrostlou zelení,“ doplnil radní pro oblast územního plánování a rozvoje Filip Chvátal a zároveň shrnul dnešní stanovisko: „Z hlediska Územního plánu města Brna je navrhovaný záměr umístěn do plochy, která je součástí stavební návrhové plochy s funkcí ostatní zvláštní plocha. Předkládaný záměr respektuje funkční regulativy plochy, a je tedy v souladu s koncepcí územního rozvoje města.“

Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 162
e-mail: tis@brno.cz

Další články z rubriky