Radní projednali vyjádření města k záměru výstavby manipulačních hal na brněnském letišti - Tiskový servis

Radní projednali vyjádření města k záměru výstavby manipulačních hal na brněnském letišti

  • 26. ledna 2022
  • 2 minuty čtení

Na konci loňského roku zveřejnil Krajský úřad Jihomoravského kraje informaci o podaném oznámení stavebního záměru nazvaného Doplnění infrastruktury pro leteckou překládku – manipulační hala II a manipulační hala III na letišti Brno-Tuřany. Jednalo by se o haly pro rychloobrátkovou překládku zásilek pro společnost Letiště Brno, a. s, která je také oznamovatelem záměru. Brněnští radní se dnes záměrem zabývali a schválili vyjádření do zjišťovacího řízení.

„Stavební záměr by měl vliv jak na území města Brna, tak na život občanů v něm žijících. Jedná se zejména o občany z městských částí Brno-Slatina a Brno-Tuřany. Z tohoto důvodu se k danému záměru vyjádříme už v tzv. zjišťovacím řízení. To má za cíl upřesnit a posoudit informace, které jsou k záměru vázané. Už nyní v záměru například chyběly údaje o předpokládaném dalším rozvoji letiště a o etapizaci plánovaných staveb, zejména vzhledem k dopravní infrastruktuře,“ uvedl 1. náměstek primátorky města Brna Petr Hladík.

Ve schváleném vyjádření požaduje Rada města Brna doplnit, odůvodnit nebo vyřešit následující záležitosti: „První oblastí je doprava. Je zřejmé, že provoz manipulačních hal vyvolá významné dopravní zatížení v lokalitě. Z tohoto důvodu je nezbytné vypracovat studii, která zahrne nejen dopravní zatížení vyvolané záměrem, ale také dalšími plánovanými stavebními záměry, které budou využívat napojení na dálnici D1 křižovatkami Řípská-jih a Řípská-sever. Řešením by mohlo být prodloužení slepé komunikace vedoucí k letišti, a to po severní okraj letiště k silnici mezi Tuřany a Slatinou, tedy výhledově mezi obchvatem Tuřan a Černovickou terasou. Nutné také bude vybudovat dopravní napojení letištních ploch na dálnici D1, sjezd z D1 a obchvat Tuřan,“ upřesnil Petr Hladík.

Další připomínka směřuje k tomu, že je umístění jedné z hal v kolizi s kolejištěm veřejného logistického centra. To je vymezeno v územněplánovacích podkladech (v Zásadách územního rozvoje Jihomoravského kraje a v návrhu nového Územního plánu města Brna).

Poslední bod vyjádření zmiňuje nutnost posouzení akustické situace v dané lokalitě. „Nezbytné je také posoudit aktuální stav dopravy na Řípské a Tuřance, jejichž užívání nelze omezit ani vyloučit. Posouzení je potřebné z toho důvodu, že doprava bude vedena i obytnou zástavbou,“ dodal Petr Hladík.

Bc. Filip Poňuchálek
Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 162
mobil: +420 773 785 318
e-mail: tis@brno.cz



Další články z rubriky