AKTUALIZOVÁNO (zug) – Více než rok byla zavřená jedna z páteřních ulic Brna – Milady Horákové. V sobotu 27. června se na ni vrátí dopravní ruch. Ještě předtím si ji lidé mohli naposledy v klidu prohlédnout a projít, v pátek 26. června od 12 hodin tu byl připraven zábavní program a ve 14 hodin se konalo slavnostní stříhání pásky.
Rekonstrukce ulice Milady Horákové byla jednou z největších investic města Brna v loňském a letošním roce. Velice špatný technický stav inženýrských sítí i tramvajové trati vyžadoval rázné řešení. Proto byla ulice od března 2014 uzavřena pro veškerou dopravu.
Oprava se týkala kanalizace, vodovodu, tramvajové trati, veřejného osvětlení i vozovky a chodníků, stála 235 milionů korun.
Ulice byla slavnostně otevřena 26. června. Dopravní podnik města Brna připravil fotografickou výstavu o rekonstrukci, prohlídku historické a pivní tramvaje, program pro děti a soutěž o ceny. Lidé mohli navštívit také informační stánek Brněnských vodáren a kanalizací.
Slavnostní stříhání pásky se odehrálo ve 14 hodin za účasti zástupců města Brna jako investora, představitelů zhotovitelských firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Dopravní stavby Brno a vedení BVK a Brněnských komunikací.
"Rekonstrukci provázela i negativa, ale některé věci se zkrátka jednou udělat musí. Zvládlo se vše a já se těším, že se dopravě v Brně trochu uleví," řekl primátor města Brna Petr Vokřál. "Šlo o sdružení investic - od opravy inženýrských sítí po tramvajovou trať a povrchy. Naším záměrem je v budoucnu postupovat podobně i u dalších takových staveb, např. u Minské, Horovy a Bráfovy," doplnil náměstek primátora Richard Mrázek.
Rekonstrukce páteřních ulic v Žabovřeskách začne oficiálně 1. července, pro veškerou dopravu ale budou uzavřeny už 27. června. Více informací najdete na webu http://www.brno.cz/doprava/ulice-minska-horova/.
Dvakrát odhlučněná tramvajová trať
Na rekonstrukci ulice Milady Horákové se pracovalo od března 2014 do června 2015. "Na stavbě se vystřídalo asi 200 dělníků a 20 techniků," popsal Pavel Borek ze společnosti FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.
Pod zemí je nyní 910 metrů nové kanalizace a zhruba 550 metrů vodovodů. "Asi 150 metrů potrubí se uložilo do štol ražených hornickým způsobem," doplnil Borek.
Tramvajová trať je odhlučněná nadvakrát - navíc se pod kolejemi nachází antivibrační rohož. Toto řešení bylo použito poprvé v Brně a mělo by významně snížit šíření otřesů při průjezdu tramvaje, které by se jinak přenášely do přilehlých budov.