Město Brno zavádí elektronické aukce ohledně výběru komodit zemního plynu a elektrické energie. Zatímco aukce na zemní plyn proběhla v pátek 11. listopadu 2011 a zúčastnily se jí tři firmy, aukce na elektrickou energii se uskuteční 22. listopadu 2011 s pravděpodobným počtem čtyř firem. Tato aukce bude zahájena od 11.00 hodin za účasti primátora města Romana Onderky na Magistrátu města Brna (Dominikánské nám. 1, místnost č. 38).
Pravidla průběhu e-aukce, jakož i další zákonné požadavky dle ustanovení § 97 odst. 4 zákona o veřejných zakázkách, jsou upraveny v pravidlech pro e-aukce dostupných na https://ezak.etenders.cz. Dodržení podmínek je pro dodavatele závazné. Předmětem hodnocení bude celková nabídková cena zpracovaná dle požadavků zadávací dokumentace.
Výsledek el. aukce na dodávku plynu na období 02/2012 – 12/2012
Vítězem se stala společnost E.ON s nabídkou 2.178.000,- Kč. (v prvním kole byla jejich nabídka 2. 300.000,-Kč). Předpokládané náklady na dodávku plynu dle cenové relace roku 2011, za 11 měsíců byly 2.794.093,- Kč, tzn. úsporu 616.093,- Kč. Pokud vezmeme v úvahu avizované zvýšení cen plynu na rok 2012, jedná se tedy o úsporu ještě větší. Aukce na zemní plyn se zúčastnily tři firmy.
Výběr nejvhodnější nabídky a použití elektronické aukce
Elektronická aukce je nastavena pro cenové hodnocení nabídek, po každém hodnocení je pak stanoveno pořadí uchazečů dle ceny. Nabídková cena se hodnotí za 1 rok plnění vždy bez DPH včetně daně z elektřiny. Vítězem je nabídka uchazeče, jenž nabídne nejnižší nabídkovou cenu. Pokud dva uchazeči nabídnou shodnou nejnižší nabídkovou cenu, bude hodnocena jako nejvhodnější nabídka toho uchazeče, který dříve (z časového hlediska) tuto cenu nabídl. S tímto uchazečem zadavatel uzavře smlouvu na předmět plnění veřejné zakázky. Pokud by nepůjde ani tímto způsobem nejvhodnější nabídku stanovit, rozhodne o vítězi zadávacího řízení transparentní losování za možné přítomnosti hodnocených uchazečů. Nabídková cena uchazeče je bez omezení, uchazeč je omezen ustanoveními zákona o mimořádně nízké nabídkové ceně.
Informace týkající se elektronické aukce: bude se realizovat elektronickou formou pomocí elektronického nástroje pro zadávání veřejných zakázek EZAK (https://ezak.e-tenders.cz/), jehož technické požadavky na dodavatele jsou následující:
•připojení k internetu, nainstalovaný jeden z podporovaných webových prohlížečů Microsoft Internet Explorer verze 5.5 a vyšší nebo Mozilla Firefox 1.0 a vyšší, zapnuté cookie
•nainstalovaný Java Software (jre = Java Runtime Enviroment), který je nutný pro korektní
chod e-aukčního software v případě, že se data podepisují elektronickým podpisem; Java
Software je možné zdarma stáhnout z adresy http://www.java.com
•dodavatel musí vlastnit platný kvalifikovaný elektronický podpis (certifikát), jež splňuje
požadavky zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu. Kvalifikovaný elektronický
podpis lze pořídit např. u společnosti První certifikační autorita, a.s. nebo Česká pošta, s.p. Uchazeči budou oprávněni pouze snižovat své nabídkové ceny s výjimkou případu, kdy uchazeč nebude snižovat svoji nabídkovou cenu.
Mgr. Pavel Žára, tiskový mluvčí
Magistrát města Brna
tel.: +420 542 172 162
fax.: +420 542 172 303
e-mail: zara.pavel@brno.cz