Město podpořilo společně s Jihomoravským inovačním centrem lokální firmy

  • 17. dubna 2019
  • 2 minuty čtení
(and) – Celkem 47 jihomoravských firem si včera odneslo kreativní voucher v podobě poukazu na spolupráci s regionálními kreativci výši až 100 tisíc korun. Do letošního losování se zapojilo více zájemců než v minulém ročníku.

Komu ze 128 technologických firem připadne voucher rozhodla primátorka města Markéta Vaňková a náměstek Tomáš Koláčný pomocí losu. Jedním z vylosovaných byla například firma Dobrá logopedie, která vyvíjí aplikaci pro efektivní komunikaci logopedů s klienty. Spolupracovat budou s kreativci z Design dílny, kteří pro ně vytvoří grafický a uživatelsky přívětivý návrh aplikace.

Brno je první české město, které pomáhá formou kreativních poukazů spojit malé a střední podniky s regionálními kreativci. Spolupráce v některých případech pokračuje i po vyčerpání voucheru. „Hledáním možností, jak podporovat kreativní profese, se zabýváme intenzivně. Ať už je to proměna bývalé káznice v Bratislavské ulici v Kreativní centrum Brno, nebo finanční podpora Kreativních voucherů. Z hodnocení předchozích ročníků voucherů vyplývá, že majitelé firem jsou se službami kreativců spokojeni a tvrdí, že má jejich práce pozitivní dopad na jejich byznys. Program tak umožňuje firmám být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Poprvé se letos uskutečnila otevřená diskuze s regionálními kreativci o veřejných zakázkách v místních organizacích a institucích. Zúčastnil se jí tým zodpovědný za marketing města Brna a Jihomoravského kraje, zástupci Turistického informačního centra, Centrály cestovního ruchu Jižní Morava a dalších institucí.
Kreativní vouchery jsou inspirované úspěšným konceptem podpory z Manchesteru nebo Salzburgu. Brno je ve spolupráci s JIC představilo poprvé v roce 2016 jako vůbec první město v ČR.

Dočtete se v Metropolitanu

Nenechte si ujít