Přeskočit na obsah

Město podpořilo společně s Jihomoravským inovačním centrem lokální firmy

17. dubna 2019 2 minuty čtení
(and) – Celkem 47 jihomoravských firem si včera odneslo kreativní voucher v podobě poukazu na spolupráci s regionálními kreativci výši až 100 tisíc korun. Do letošního losování se zapojilo více zájemců než v minulém ročníku.

Komu ze 128 technologických firem připadne voucher rozhodla primátorka města Markéta Vaňková a náměstek Tomáš Koláčný pomocí losu. Jedním z vylosovaných byla například firma Dobrá logopedie, která vyvíjí aplikaci pro efektivní komunikaci logopedů s klienty. Spolupracovat budou s kreativci z Design dílny, kteří pro ně vytvoří grafický a uživatelsky přívětivý návrh aplikace.

Brno je první české město, které pomáhá formou kreativních poukazů spojit malé a střední podniky s regionálními kreativci. Spolupráce v některých případech pokračuje i po vyčerpání voucheru. „Hledáním možností, jak podporovat kreativní profese, se zabýváme intenzivně. Ať už je to proměna bývalé káznice v Bratislavské ulici v Kreativní centrum Brno, nebo finanční podpora Kreativních voucherů. Z hodnocení předchozích ročníků voucherů vyplývá, že majitelé firem jsou se službami kreativců spokojeni a tvrdí, že má jejich práce pozitivní dopad na jejich byznys. Program tak umožňuje firmám být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Poprvé se letos uskutečnila otevřená diskuze s regionálními kreativci o veřejných zakázkách v místních organizacích a institucích. Zúčastnil se jí tým zodpovědný za marketing města Brna a Jihomoravského kraje, zástupci Turistického informačního centra, Centrály cestovního ruchu Jižní Morava a dalších institucí.
Kreativní vouchery jsou inspirované úspěšným konceptem podpory z Manchesteru nebo Salzburgu. Brno je ve spolupráci s JIC představilo poprvé v roce 2016 jako vůbec první město v ČR.

Mohlo by vás dále zajímat

Nové wellness centrum na Kraví hoře. Foto: Marie Schmerková
Vyšel říjnový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách aktuální Brněnský metropolitan. Dočtete se o nedávno dostavěném wellness centru na Kraví hoře i o novém způsobu třídění kovů do žlutých kontejnerů na plast. Do testovacího provozu vstoupila nová tramvajová trať do kampusu. A vodojemy na Žlutém kopci hlásí otevřeno, vstupenky jsou k mání i online.

Nejnovější články

Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků, zdroj: MMB
Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků

Kruhový objezd na přehradě, vteřinový odpočet u semaforů nebo třeba budování veřejných WC. Lidé už do tzv. občanských návrhů vložili přes osmdesát nápadů, jak zlepšit Brno. Vyjadřovat se k nim od první chvíle může i veřejnost. 

Zkušební provoz tramvajové tratě do kampusu. Foto: Marie Schmerková
První cestující pojedou tramvají do kampusu v prosinci

Přímé spojení centra s bohunickým kampusem, provoz MHD bez závislosti na aktuální dopravní situaci, snížení ekologické zátěže a větší komfort pro 40 tisíc cestujících denně. To vše přinese nová tramvajová trať do kampusu. První zkušební jízda se uskutečnila 15. září, první cestující se tudy svezou 10. prosince letošního roku.

Kampaň Brno narůžovo cílí na prevenci rakoviny prsu.
Brno narůžovo přináší prevenci rakoviny prsu do brněnských ulic

Růžovou barvu si vzaly za svou pravidelné říjnové akce spojené s osvětou týkající se rakoviny prsu a podpory onkologických pacientů. Akce probíhají po celém světě a Brno není výjimkou. Celý měsíc proto bude narůžovo.

Výstava ukazuje, jak by studenti využili část areálu Tepláren, foto: MMB
Výstava ukazuje, jak by studenti využili část areálu Tepláren

Co s průmyslovými budovami v mezidobí, kdy je přestanou využívat Teplárny Brno a než se území přebuduje na tzv. chytrou čtvrť Špitálka? Nad tím se zamýšleli studenti tří brněnských univerzit v soutěži MUNISS, kterou každoročně pořádá město. Jejich nápady teď prezentují výstavní panely v ulicích města.