Přeskočit na obsah

Město podpoří oblast cestovního ruchu. Plánuje kampaň i odpuštění některých plateb

06. května 2020
Aktuální situace se šířením koronaviru a především přijatá opatření se negativně podepsaly na fungování cestovního ruchu v celé republice a nemalou měrou také v samotném Brně. Kancelář marketingu a cestovního ruchu Magistrátu města Brna proto předložila návrh opatření, která pomohou právě této oblasti.

„Podle analýzy je Jihomoravský kraj třetím nejohroženějším krajem v České republice v souvislosti s pandemií. Ohroženo je téměř šest tisíc pracovních pozic a předpokládá se pokles spotřeby v cestovním ruchu o 7 %. Navržená opatření tak doplňují již dříve schválené ekonomické balíčky do oblasti kultury i soukromého podnikatelského sektoru. Chceme totiž, aby město Brno bylo i nadále oblíbenou turistickou destinací, v níž stále hraje důležitou roli také veletržní a eventový průmysl,“ shrnula primátorka Markéta Vaňková.

Kancelář marketingu a cestovního ruchu počítá s okamžitou pomocí, ale také se středně a dlouhodobými opatřeními.

„Rozhodli jsme se odpustit platby ubytovacích zařízení za městské pobytové taxy, které putují do rozpočtů městským částem. Platby odpustíme a pokryjeme od června do prosince letošního roku,“ vysvětlila zastupitelka pro marketing a cestovní ruch Kristýna Černá.

Město také zakoupí prvních deset stojanů s dezinfekcí, které za pomoci Dopravního podniku města Brna a TIC Brno rozmístí do blízkosti turistických cílů. „Chceme tak promovat Brno jako bezpečnou a čistou destinaci. Aktuálně připravujeme také marketingovou kampaň, která má za hlavní cíl nastartovat cestovní ruch v Brně a na jižní Moravě,“ uvedla Kristýna Černá. Za tři miliony korun bez DPH tak město bude realizovat komunikační televizní a online kampaň, ve které naváže na fungující destinační značku #brnotruestory a zacílí především na tuzemské cestovatele. Společně s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a TIC Brno odstartuje město tuto aktivitu už v druhé polovině května.

Dalším půl milionem podpoří město subjekty cestovního ruchu prostřednictvím Moravia Convention Bureau. Ta do konce letošního roku připraví portfolio nabídek pro velké agentury s mezinárodním přesahem jako první krok pro systematickou podporu konání větších akcí kongresového a konferenčního typu v Brně a regionu.

Město rovněž podpoří turistickou kartu Brnopas, kterou návštěvníkům nabízí TIC Brno. „Finanční podporou turistické karty zajistíme její rozšíření do regionu. Brnopas tak bude k dispozici i na ubytovacích zařízeních, které ji budou nabízet za zvýhodněných podmínek. Naším cílem je takto prodloužit pobyt návštěvníků v Brně i regionu,“ upřesnila Kristýna Černá.

Mgr. Kateřina Gardoňová
Tiskové středisko
Magistrát města Brna
tel.: +420 542 172 466
mob.: +420 602 595 170
e-mail: gardonova.katerina@brno.cz






Nejnovější tiskové zprávy

Nevyužité fotbalové hřiště v Bosonohách se díky participativnímu rozpočtu proměnilo ve „Sportovně-relaxační lesní zónu“

Ukázkami jízdy na pumptracku i závody pro děti a mládež ve čtvrtek slavnostně odstartuje novou kapitolu své existence někdejší fotbalové hřiště v bosonožském lese. Myšlenka jeho revitalizace uspěla v roce 2020 v participativním rozpočtu a o tři roky a tři miliony později je „Sportovně-relaxační lesní zóna“ připravená na návštěvníky a návštěvnice. 

Kundera má místo na čestném pohřebišti jisté, rozhodli dnes radní. Jeho odkaz město podpoří i finančně

Ode dneška je oficiálně dáno, čí jméno se objeví na náhrobku na posledním volném místě v čestném kruhu na Ústředním hřbitově. Radní schválili, aby sem byly uloženy ostatky brněnského rodáka Milana Kundery. Zároveň doporučili zastupitelům schválit dotaci na především kulturní a vzdělávací aktivity Knihovny Milana Kundery.

Desítka projektů Brněnské metropolitní oblasti zaměřených na cestovní ruch a revitalizaci veřejného prostoru získala podporu

Do rozvoje Brněnské metropolitní oblasti bude investováno dalších 303 milionů korun prostřednictvím nástroje integrovaných územních investic. Řídicí výbor složený z představitelů města, Jihomoravského kraje a zapojených obcí schválil desítku nových projektů, které se zaměřují na oblast cestovního ruchu a revitalizaci veřejného prostoru. Nositelé těchto projektů nyní mohou podat žádost o dotaci.

Startuje kampaň „Brno hrdým partnerem sociálních neziskovek“ – Pečujeme o vás společně

AKTUALIZACE 3. 10. 13:45 Kampaň „Brno hrdým partnerem sociálních neziskovek“ dnes odstartovala křtem galerijní tramvaje. Neděje se to jen tak – akce je součástí 15. ročníku Týdne sociálních služeb v ČR. Celá kampaň bude informovat o všech oblastech, kterým se sociální neziskovky v Brně věnují. Součástí bude i prezentace jednotlivých organizací.