Město bojuje proti hustému provozu aut v historickém středu

  • 13. listopadu 2019
  • 2 minuty čtení
(and) – Menší intenzitu provozu v historickém centru, zklidnění pěší zóny, větší pohodlí a bezpečnost chodců chtějí představitelé města. Od minulého týdne strážníci zintenzivnili počet kontrol na vjezdech, připravují se i další opatření.

Neúnosnost situace v centru Brna přiměla vedení města přistoupit k restrikcím. Nechce totiž dál tolerovat přeměnu pěší zóny ve vytíženou dopravní tepnu. Cílem je znemožnit lidem, aby si zkracovali cestu průjezdem z Rašínovy přes náměstí Svobody na Masarykovu, a umožnit chodcům bezpečný průchod historickým středem. Současná data ukazují, že například přes Masarykovu ulici projelo od září do listopadu 2019 průměrně 1 000 vozidel denně. Asi 40 % řidičů na základě údajů z městských kamer projíždí centrem bez platného povolení.

Kromě intenzivnějších kontrol ze strany strážníků by měla pomoci i další připravovaná opatření. V plánu je například důkladná revize vydaných povolení k vjezdu. Těch je v současnosti vydáno přibližně 13 tisíc. Kromě rezidentů, abonentů, pracovníků zásobování či dalších lidí, kteří do centra potřebují jezdit, je mají například i vozidla městské hromadné dopravy nebo integrovaného záchranného systému. Odbor dopravy brněnského magistrátu je může při zjištěném zneužívání držiteli odebrat. Návrh na odebrání musí vzejít od městské policie.

Už v září brněnští radní schválili rozdělení středu města do sedmi oblastí. V nich dojde k přísné regulaci. Zásobování bude mít povolený vjezd pouze v době od 6 do 10.30 hodin. Regulovány budou také vjezdy pro taxislužby nebo tzv. vjezdy pro činnost, což se týká například opravářů. Celodenní povolení k vjezdu budou mít pouze rezidenti a abonenti z pěší zóny, majitelé parkovacích stání např. ve vnitroblocích nebo garážích a vyhrazených parkovacích stání v pěší zóně, dále městská policie a integrovaný záchranný systém, pečovatelské a sociální služby a handicapovaní lidé. Dopravní značení se nyní projektuje.

Uvedená pravidla by měla začít platit ve druhém čtvrtletí příštího roku. Nejprve je nutné vše naprojektovat a musí se počítat také s asi čtyřmi měsíci, které zaberou nezbytné administrativní úkony, jež nelze urychlit. Hlídat dodržování pravidel by měl i automatický kamerový systém. 

Dočtete se v Metropolitanu

Nenechte si ujít