Přeskočit na obsah

Los určil čtyřicítku firem. Získají voucher na spolupráci s kreativci

25. dubna 2018 2 minuty čtení
(ik) - Kreativní voucher Brno neboli až stotisícový poukaz na spolupráci s kreativci si odnáší 43 firem z jižní Moravy. Poukazy dnes vylosovali zástupci města v sále Nové radnice.

Letos se uskutečnil již třetí ročník akce, kterou pro Brno koordinuje JIC (Jihomoravské inovační centrum). Město vyčlenilo pro tuto záležitost 4 miliony korun ze svého rozpočtu.

Celkem 117 technologických společností si vybralo v rámci projektu Kreativní vouchery Brno odborníka, který jim má pomoci s jejich propagací. Největší zájem měly jihomoravské malé nebo střední podniky o spolupráci s kreativními studii a agenturami, které se zaměřují na webdesign, tvorbu videí a grafický design. Dále poptávaly služby v oblasti online marketingu, PR nebo tvorby kompletní marketingové strategie. Los rozhodl, která z firem získala poukaz.

Brno je první město v Česku, které skrze tyto poukazy opakovaně pomáhá firmám více se zviditelnit
a podporuje kreativní experty. Letos má město navíc k dispozici ohodnocení prvního ročníku tohoto projektu.

„Zrovna marketing nebo určitá forma propagace ve firmách ustoupí mnohdy jiným prioritám. Peníze se investují spíše do jiných oblastí. My firmám dáváme možnost to zkusit za zlomek celkových nákladů a vidíme zatím dobré výsledky. Většina spoluprací v rámci projektu kreativních voucherů se totiž natolik osvědčí, že firmy chtějí s odborníky nadále dlouhodobě spolupracovat,“ uvedl primátor Petr Vokřál.

Každá z přihlášených firem mohla získat poukaz na pokrytí spolupráce s kreativcem v hodnotě až 75 % nákladů a dosáhnout tak až na 100 000 korun. V předchozích dvou ročnících se zapojilo na tři sta malých nebo středních podniků. Poukaz nakonec dostalo 90 z nich.

Kreativní vouchery jsou inspirované úspěšným konceptem podpory z Manchesteru nebo Salzburgu. Brno je ve spolupráci s JIC představilo poprvé v roce 2016 jako vůbec první město v ČR.

Mohlo by vás dále zajímat

Nové wellness centrum na Kraví hoře. Foto: Marie Schmerková
Vyšel říjnový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách aktuální Brněnský metropolitan. Dočtete se o nedávno dostavěném wellness centru na Kraví hoře i o novém způsobu třídění kovů do žlutých kontejnerů na plast. Do testovacího provozu vstoupila nová tramvajová trať do kampusu. A vodojemy na Žlutém kopci hlásí otevřeno, vstupenky jsou k mání i online.

Nejnovější články

Faktor K v Káznici na Bratislavské
S drakem v oblacích objevujte možnosti kultury

Kultura, sport nebo rodinné aktivity si o víkendu berou vládu nad Brnem. Do nebes vystoupají účastníci Brněnského kotólu, tvořit z přírodnin můžou děti na špilberské Hlídce a vypustit draka z letního úkrytu zase na Kraví hoře. Faktor K, Next wawe či Be2Can přináší výjimečné umělecké počiny do nevšedních míst.

Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků, zdroj: MMB
Mezi občanské návrhy Dáme na vás už lidé rozdali tisíc lajků

Kruhový objezd na přehradě, vteřinový odpočet u semaforů nebo třeba budování veřejných WC. Lidé už do tzv. občanských návrhů vložili přes osmdesát nápadů, jak zlepšit Brno. Vyjadřovat se k nim od první chvíle může i veřejnost. 

Zkušební provoz tramvajové tratě do kampusu. Foto: Marie Schmerková
První cestující pojedou tramvají do kampusu v prosinci

Přímé spojení centra s bohunickým kampusem, provoz MHD bez závislosti na aktuální dopravní situaci, snížení ekologické zátěže a větší komfort pro 40 tisíc cestujících denně. To vše přinese nová tramvajová trať do kampusu. První zkušební jízda se uskutečnila 15. září, první cestující se tudy svezou 10. prosince letošního roku.

Kampaň Brno narůžovo cílí na prevenci rakoviny prsu.
Brno narůžovo přináší prevenci rakoviny prsu do brněnských ulic

Růžovou barvu si vzaly za svou pravidelné říjnové akce spojené s osvětou týkající se rakoviny prsu a podpory onkologických pacientů. Akce probíhají po celém světě a Brno není výjimkou. Celý měsíc proto bude narůžovo.