(ik) - Brno podruhé v historii rozdalo kreativní vouchery. Poukaz na spolupráci moravských společností a kreativních jihomoravských profesionálů získalo 43 firem. Vybral je 26. dubna los z celkem 110 zájemců.
Město podpoří tuto spolupráci čtyřmi miliony korun. Každá z vylosovaných firem získává poukaz na spolupráci s kreativcem v hodnotě až 75 procent nákladů a má možnost dosáhnout až na 100 000 korun.
Na losování se podílel i primátor Petr Vokřál.
Díky těmto prostředkům vylosované společnosti uzavřou s kreativci smlouvy na vytvoření firemní prezentace, například prostřednictvím moderního webu, grafiky či osvětového videa. Umožní také tvorbu marketingové strategie.
Kreativní vouchery připravilo Brno ve spolupráci s Jihomoravským inovačním centrem. Poukazy mají za cíl podpořit lokální ekonomiku, neboť firmy budou díky moderní prezentaci konkurenceschopnější. Kreativci pak získají nové zakázky.
Brno jako první město v České republice prostřednictvím voucherů cíleně a opakovaně podporuje své kreativní profesionály. „Podle studie, kterou si město nechalo vyhotovit, jich tu působí až čtvrtina ze všech kreativních profesionálů celé země. Kreativní vouchery Brno jsou jedním z projektů, jak tyto talenty udržet v jihomoravské moravské metropoli,“ vysvětluje účel projektu primátor Petr Vokřál.
Letos se mohli do projektu přihlásit kreativci se sídlem nebo provozovnou na jižní Moravě. Příležitosti využilo celkem 129 jednotlivců, kreativních studií i agentur.
Z firem se oproti loňsku hlásily nově jen ty s technologickým zaměřením a se sídlem na Moravě. Jednalo se o malé nebo střední podniky s méně než 250 zaměstnanci a oborem podnikání v pokročilých strojírenských a výrobních technologiích, vývoji softwaru a hardwaru, výrobě přesných přístrojů, technologiích pro letecký průmysl či působící v oblasti léčiv, lékařské péče a diagnostiky.
Obdobné projekty se realizují v Evropské unii, například v britském Manchestru a rakouském Salcburku.