Lepší než KRNAP nebo Vinařský fond. Brno vyhrálo s kampaní #brnotruestory - Tiskový servis
Ve 23. ročníku ceny EFFIE se mezi zlaté držitele zařadilo Brno s kampaní #brnotruestory. Destinační značku, kterou pro něj vytvořila strategicko-kreativní agentura AETNA a videotvůrci ze Street Dog, používá zhruba rok a půl. „Značka pracuje hlavně s autenticitou. Ve všech výstupech, které vznikají – ať už jde o videa, fotografie nebo třeba instastories – ukazujeme město takové, jaké opravdu je. Živé, plné lidí, dynamické, ironické. Návštěvníky sem lákáme kromě památek například na mimořádně dobrou zmrzlinu nebo do skvělých barů,“ popsala vedoucí Kanceláře marketingu a cestovního ruchu Barbora Podhrázská.
Do užší nominace EFFIE Czech Republic 2019 se Brno dostalo spolu s kampaněmi Správy Krkonošského národního parku, Ministerstva pro místní rozvoj, Státního zemědělského intervenčního fondu nebo Vinařského fondu. Ve své kategorii „veřejná správa“ obstálo ve dvoukolovém hodnocení poroty nejlépe. Rozhoduje se na základě měřitelných, prokazatelných výsledků kampaně, hodnotí se i její účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům. Ve druhém kole se pak porotci zabývají hlavně kreativitou a nápaditostí komunikace. „Naše pojetí se odlišuje od běžné komunikace destinací a myslím, že díky tomu naše kampaně zaujaly,“ dodala Podhrázská.
Cílem, se kterou AETNA vytvářela kampaň, bylo navýšit meziročně nárůst turistů do Brna alespoň o 5 % (asi 30 tisíc návštěvníků). „Přitom ale Brno chtělo nadále zůstat městem, které ‚nestojí o každého‘, ale usiluje zejména o ‚nemainstreamového‘ turistu s vysokým zájmem o kulturu, historii, architekturu nebo dobrou gastronomii,“ přiblížil zadání Ondra Holomek z AETNY. „I když má Brno řadu památek, které mohou lidé objevovat, hlavním lákadlem se ukázala být momentální ‚chill‘ atmosféra města – to, co tady prožijete na vlastní kůži: otevřené hospody, bary, zahrádky, posedávání u kostela sv. Jakuba, pouliční umění, pocit svobody. V porovnání s magickou Prahou, industriální Ostravou nebo secesní Vídní jsou bohatstvím Brna lidé. Proto jsme vsadili na jejich mikropříběhy, které tvoří jediný metapříběh Brna, města, které ještě není zavaleno cizinci, ale je plné života, jež pomáhají tvořit místní komunity,“ doplnil Holomek. Celá kampaň je stále dostupná na webu https://www.gotobrno.cz/truestory.
EFFIE (odkazující ke slovu Effectiveness, efektivnost) se uděluje od roku 1968 a za tu dobu se rozšířila na pět kontinentů. Jen v Evropě se vyhlašuje v osmnácti státech. V České republice se cena za nejefektivnější reklamu poprvé předávala v roce 1997.
Mohlo by vás dále zajímat
_SAKO-Brno.jpg/4d067958-c20a-57f0-5bfd-f4e25a6ca62d&w=280&h=140&op=thumbnail)
Kam kráčíš, Brno? Za lepším hospodařením s energií i odpadem
Dlouhodobější snaha města Brna o snižování emisí se loni potkala s celospolečenským úsilím o hospodárné nakládání s energiemi (hlavně plynem) a využívání obnovitelných zdrojů. To do budoucna povede k větší energetické soběstačnosti města i země. Závěr seriálu o akčním plánu strategie #brno2050 tedy nemůže být aktuálnější, v tomto měsíci se totiž podíváme na tematickou oblast Zdroje.

Triumfy brněnského sportu v roce 2022
Sport je plný emocí. Někdy přináší triumfální výhry, jindy kruté prohry. Z těch prvních se ale Brňané loni naštěstí radovali mnohem častěji. Na které úspěchy roku 2022 budou dějiny brněnského sportu ještě dlouhá léta vzpomínat? Pojďme si je v teple a u šálku horké čokolády společně připomenout.
Sune Frederiksen: Na mistrovství světa bude mít šanci každý
Český reprezentační trenér a cizinec. Pražák a hráč Brna. Sune Frederiksen je mužem zajímavých kontrastů, ale jedna věc je neoddiskutovatelná – v srdci je především hráč a nadšený milovník curlingu. Loni si v roli kouče připsal už jeden zajímavý triumf, když jeho svěřenci vyhráli mistrovství světa skupiny B, a v březnu zamíří na šampionát elit do Vancouveru.

Komiks, stezka, seriál i skleník. Co přinesl rok Mendela?
Kdo měl v průběhu roku 2022 oči otevřené, nemohl jméno Mendel přehlédnout. Na oslavu 200. výročí narození vědce a opata starobrněnského kláštera se Brno poctivě připravovalo, městská správa, univerzity, muzea a další instituce připravily řadu aktivit, jen škoda, že zlatý hřeb oslav – dokončení Mendlova náměstí a instalace sochy Hrachovina – přijde na řadu až letos. Připravili jsme pro vás malou ochutnávku z onoho roku ve znamení zeleného hrášku.
Nejnovější články

Drama se o víkendu chystá pod košem a Stará radnice poodkrývá svá zákoutí
Pracovní týden dospěl do cílové rovinky, už jen přetrhnout pomyslnou cílovou pásku a je tu víkend. Můžete ho strávit třeba v Technickém muzeu na výstavě věnující se autoklubům. Zblízka poznáte Starou radnici na prohlídce a rozloučení se chystá v Moravské galerii s instalací Lightness.

Cenu města Brna získalo 14 osobností
Primátorka města Brna Markéta Vaňková předala Cenu města Brna za rok 2022 dvanácti osobnostem. Vladimír Koudelka a Bohumil Samek byli oceněni in memoriam. Ceremoniál se uskutečnil v úterý 24. ledna 2023 v Zastupitelském sále na Nové radnici.
Na lednovém zasedání schválili zastupitelé dotace do sportu, kultury či sociálních služeb
Poprvé se v roce 2023 zastupitelé sešli v úterý 24. ledna. Na programu měli více než 80 bodů. Ty se týkaly například dotací na podporu vytváření zelených střech, na provoz sportovišť, další peníze pomohou kulturním organizacím nebo neziskovým organizacím působícím v sociální sféře.
_SAKO-Brno.jpg/4d067958-c20a-57f0-5bfd-f4e25a6ca62d&w=280&h=140&op=thumbnail)
Kam kráčíš, Brno? Za lepším hospodařením s energií i odpadem
Dlouhodobější snaha města Brna o snižování emisí se loni potkala s celospolečenským úsilím o hospodárné nakládání s energiemi (hlavně plynem) a využívání obnovitelných zdrojů. To do budoucna povede k větší energetické soběstačnosti města i země. Závěr seriálu o akčním plánu strategie #brno2050 tedy nemůže být aktuálnější, v tomto měsíci se totiž podíváme na tematickou oblast Zdroje.