Přeskočit na obsah

Lepší než KRNAP nebo Vinařský fond. Brno vyhrálo s kampaní #brnotruestory

07. listopadu 2019 3 minuty čtení
(ral) – Cenu za nejefektivnější reklamu v kategorii veřejná správa včera získalo Brno za kampaň postavenou na mottu #brnotruestory. Série fotografií, gifů a videí prezentující život v Brně bez přikrášlení a s humorem zaujala odbornou marketingovou porotu nejvíce. Značka přitom bodovala už začátkem roku v soutěži Velká cena cestovního ruchu.

Ve 23. ročníku ceny EFFIE se mezi zlaté držitele zařadilo Brno s kampaní #brnotruestory. Destinační značku, kterou pro něj vytvořila strategicko-kreativní agentura AETNA a videotvůrci ze Street Dog, používá zhruba rok a půl. „Značka pracuje hlavně s autenticitou. Ve všech výstupech, které vznikají – ať už jde o videa, fotografie nebo třeba instastories – ukazujeme město takové, jaké opravdu je. Živé, plné lidí, dynamické, ironické. Návštěvníky sem lákáme kromě památek například na mimořádně dobrou zmrzlinu nebo do skvělých barů,“ popsala vedoucí Kanceláře marketingu a cestovního ruchu Barbora Podhrázská. 

Do užší nominace EFFIE Czech Republic 2019 se Brno dostalo spolu s kampaněmi Správy Krkonošského národního parku, Ministerstva pro místní rozvoj, Státního zemědělského intervenčního fondu nebo Vinařského fondu. Ve své kategorii „veřejná správa“ obstálo ve dvoukolovém hodnocení poroty nejlépe. Rozhoduje se na základě měřitelných, prokazatelných výsledků kampaně, hodnotí se i její účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům. Ve druhém kole se pak porotci zabývají hlavně kreativitou a nápaditostí komunikace. „Naše pojetí se odlišuje od běžné komunikace destinací a myslím, že díky tomu naše kampaně zaujaly,“ dodala Podhrázská.

Cílem, se kterou AETNA vytvářela kampaň, bylo navýšit meziročně nárůst turistů do Brna alespoň o 5 % (asi 30 tisíc návštěvníků). „Přitom ale Brno chtělo nadále zůstat městem, které ‚nestojí o každého‘, ale usiluje zejména o ‚nemainstreamového‘ turistu s vysokým zájmem o kulturu, historii, architekturu nebo dobrou gastronomii,“ přiblížil zadání Ondra Holomek z AETNY. „I když má Brno řadu památek, které mohou lidé objevovat, hlavním lákadlem se ukázala být momentální ‚chill‘ atmosféra města – to, co tady prožijete na vlastní kůži: otevřené hospody, bary, zahrádky, posedávání u kostela sv. Jakuba, pouliční umění, pocit svobody. V porovnání s magickou Prahou, industriální Ostravou nebo secesní Vídní jsou bohatstvím Brna lidé. Proto jsme vsadili na jejich mikropříběhy, které tvoří jediný metapříběh Brna, města, které ještě není zavaleno cizinci, ale je plné života, jež pomáhají tvořit místní komunity,“ doplnil Holomek. Celá kampaň je stále dostupná na webu https://www.gotobrno.cz/truestory.

EFFIE (odkazující ke slovu Effectiveness, efektivnost) se uděluje od roku 1968 a za tu dobu se rozšířila na pět kontinentů. Jen v Evropě se vyhlašuje v osmnácti státech. V České republice se cena za nejefektivnější reklamu poprvé předávala v roce 1997.

Mohlo by vás dále zajímat

Vodojemy na Žlutém kopci budou od podzimu přístupné veřejnosti. Foto: Zdeněk Kolařík
Vyšel zářijový Brněnský metropolitan

Tento týden najdete ve svých schránkách nový Brněnský metropolitan. Na podzim se pro návštěvníky otevřou vodojemy na Žlutém kopci, na jejich historii a současnost jsme se proto zeptali hned dvou odborníků. V hlavním tématu čísla se zaměřujeme na obecní bydlení a fotoreportáž představí projekt Příběhy našich sousedů. Historie se pak vrací ke kořenům brněnského Centra experimentálního divadla, které si připomíná 30 let existence.

Nejnovější články

Budova hlavního nádraží v Brně
Den architektury ukazuje Brno v mnoha kontextech

Nebourej, transformuj! je motto letošního Dne architektury, který se koná od 30. září do 6. října. Na programu je opět mnoho procházek, výstav a workshopů, díky nimž poznáte tvář Brna z jiné strany. Očím veřejnosti se otevřou prostory standardně nepřístupné. Souběžně s Dnem architektury probíhá v kině Art festival Film a architektura.

Zdena Zábranská; foto: MMB
Zemřela básnířka Zdena Zábranská

Ve středu 21. září se uzavřel život Zdeny Zábranské. Výrazná autorka současné české poezie, dlouholetá redaktorka brněnského nakladatelství Blok a nositelka Ceny města Brna zemřela ve věku 82 let.

Hlasy jsou sečteny. V Brně přišlo k volbám 41,9 % oprávněných voličů. Foto: Z. Kolařík
Hlasy jsou sečteny. V Brně přišlo ke komunálním volbám 41,9 % oprávněných voličů

V průběhu pátku a soboty lidé po celé České republice volili své zástupce do vedení měst a obcí. V Brně přišlo do 352 volebních místností odevzdat svůj hlas 41,9 % oprávněných voličů. Ve dvou obvodech Brňané také vybírali nové senátory či senátorky. V těchto volbách se rozhodlo podpořit některého z kandidátů 44,78 % voličů.

Zahájení festivalu Serial Killer
Víkendové tipy: Utíkejte třeba do Björnsonova sadu nebo Kamennou kolonií

Seriálová smršť dorazila do Brna: nevynechejte Serial Killer a jeho výjimečný doprovodný program. Nejen děti si užijí Zvířátkiádu v Björnsonově sadu nebo fretčí olympiádu na jejich mezinárodní výstavě. Běžci si zazávodí na Podzimním běhu Kamenkou. A Feministická konference řeší aktuální problémy genderu.