Lepší než KRNAP nebo Vinařský fond. Brno vyhrálo s kampaní #brnotruestory - Tiskový servis
Ve 23. ročníku ceny EFFIE se mezi zlaté držitele zařadilo Brno s kampaní #brnotruestory. Destinační značku, kterou pro něj vytvořila strategicko-kreativní agentura AETNA a videotvůrci ze Street Dog, používá zhruba rok a půl. „Značka pracuje hlavně s autenticitou. Ve všech výstupech, které vznikají – ať už jde o videa, fotografie nebo třeba instastories – ukazujeme město takové, jaké opravdu je. Živé, plné lidí, dynamické, ironické. Návštěvníky sem lákáme kromě památek například na mimořádně dobrou zmrzlinu nebo do skvělých barů,“ popsala vedoucí Kanceláře marketingu a cestovního ruchu Barbora Podhrázská.
Do užší nominace EFFIE Czech Republic 2019 se Brno dostalo spolu s kampaněmi Správy Krkonošského národního parku, Ministerstva pro místní rozvoj, Státního zemědělského intervenčního fondu nebo Vinařského fondu. Ve své kategorii „veřejná správa“ obstálo ve dvoukolovém hodnocení poroty nejlépe. Rozhoduje se na základě měřitelných, prokazatelných výsledků kampaně, hodnotí se i její účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům. Ve druhém kole se pak porotci zabývají hlavně kreativitou a nápaditostí komunikace. „Naše pojetí se odlišuje od běžné komunikace destinací a myslím, že díky tomu naše kampaně zaujaly,“ dodala Podhrázská.
Cílem, se kterou AETNA vytvářela kampaň, bylo navýšit meziročně nárůst turistů do Brna alespoň o 5 % (asi 30 tisíc návštěvníků). „Přitom ale Brno chtělo nadále zůstat městem, které ‚nestojí o každého‘, ale usiluje zejména o ‚nemainstreamového‘ turistu s vysokým zájmem o kulturu, historii, architekturu nebo dobrou gastronomii,“ přiblížil zadání Ondra Holomek z AETNY. „I když má Brno řadu památek, které mohou lidé objevovat, hlavním lákadlem se ukázala být momentální ‚chill‘ atmosféra města – to, co tady prožijete na vlastní kůži: otevřené hospody, bary, zahrádky, posedávání u kostela sv. Jakuba, pouliční umění, pocit svobody. V porovnání s magickou Prahou, industriální Ostravou nebo secesní Vídní jsou bohatstvím Brna lidé. Proto jsme vsadili na jejich mikropříběhy, které tvoří jediný metapříběh Brna, města, které ještě není zavaleno cizinci, ale je plné života, jež pomáhají tvořit místní komunity,“ doplnil Holomek. Celá kampaň je stále dostupná na webu https://www.gotobrno.cz/truestory.
EFFIE (odkazující ke slovu Effectiveness, efektivnost) se uděluje od roku 1968 a za tu dobu se rozšířila na pět kontinentů. Jen v Evropě se vyhlašuje v osmnácti státech. V České republice se cena za nejefektivnější reklamu poprvé předávala v roce 1997.
Mohlo by vás dále zajímat
Ptáci v Brně: koho zajímají meruňky a koho rumiště?
Pokud jste si až dosud – stejně jako autorka textu – mysleli, že nejběžnějším ptačím obyvatelem Brna je holub, jste na omylu. Konkrétně holub hřivnáč figuruje až na 10. místě žebříčku, zatímco nejznámější holub domácí se nevejde ani mezi nejčastější tři desítky ptačích druhů. Kdo je předběhl, s jakými druhy ptáků se můžeme ve městě setkat a kde? To v naší fotoreportáži přiblíží ornitolog Jan Sychra z Jihomoravské pobočky České společnosti ornitologické.

Město kreativcům zaslíbené. Jak a proč je Brno podporuje?
Představte si, že se ocitnete v AZ kvízu a začnete obligátním K. „Jaké slovo souhrnně označuje profese typu návrhář nábytku, grafik, spisovatel a filmař?“ zeptá se moderátor Aleš Zbořil. Hrozí, že zaváháte hned u první otázky? Pak čtěte dál. Brno je totiž v podpoře KREATIVCŮ v České republice průkopníkem, a tak by byla škoda, kdybyste se právě kvůli tomuto pojmu neprobojovali až k bankomatu.
.jpg/5dc026c9-442c-0b80-b26a-921b24234541&w=280&h=140&op=thumbnail)
Vladimíra Blažková: Člověk musí mít z koní respekt
Říká se, že nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu. Své o tom ví také Vladimíra Blažková, která to od dětské lásky ke koním dotáhla až na Mezinárodní policejní mistrovství České republiky v jízdě na koni. V kariéře ji nezastavil ani vážný úraz páteře, který utrpěla nijak překvapivě po pádu z koně. V rámci zmíněného turnaje, který již dvakrát vyhrála, se letos po třech letech představí brněnským fanouškům 10. června na Panské líše.

Zdravé tělo i zdravého ducha Brňanů posílí kampaň
Město tvoří lidé, zdravé město pak zdraví lidé. Prvních osmnáct dnů v červnu budou mít fanoušci této myšlenky příležitost podpořit ji vlastní aktivitou během tradiční celoměstské kampaně Brněnské dny pro zdraví.
Nejnovější články
Ptáci v Brně: koho zajímají meruňky a koho rumiště?
Pokud jste si až dosud – stejně jako autorka textu – mysleli, že nejběžnějším ptačím obyvatelem Brna je holub, jste na omylu. Konkrétně holub hřivnáč figuruje až na 10. místě žebříčku, zatímco nejznámější holub domácí se nevejde ani mezi nejčastější tři desítky ptačích druhů. Kdo je předběhl, s jakými druhy ptáků se můžeme ve městě setkat a kde? To v naší fotoreportáži přiblíží ornitolog Jan Sychra z Jihomoravské pobočky České společnosti ornitologické.

Město kreativcům zaslíbené. Jak a proč je Brno podporuje?
Představte si, že se ocitnete v AZ kvízu a začnete obligátním K. „Jaké slovo souhrnně označuje profese typu návrhář nábytku, grafik, spisovatel a filmař?“ zeptá se moderátor Aleš Zbořil. Hrozí, že zaváháte hned u první otázky? Pak čtěte dál. Brno je totiž v podpoře KREATIVCŮ v České republice průkopníkem, a tak by byla škoda, kdybyste se právě kvůli tomuto pojmu neprobojovali až k bankomatu.
.jpg/7c68c357-22f9-c703-410b-23c39df3dcf2&w=280&h=140&op=thumbnail)
Vyrazte do ulic – kulturu, zábavu a zážitky neminete
Víkend plný akcí a událostí, to je v Brně standard, ale tentokrát je opravdu nabito. Jak a kde vznikají umělecká díla, poodhalí OPEN STUDIOS. Brněnský Bronx ožije festivalem Ghettofest. Brněnský týden pro zdraví zve na velkou řádku akcí, například v sobotu můžete podpořit ParaCENTRUM Fenix.

V pondělí se rezidentní parkování rozšíří do oblasti Jílová
Od 5. června se do systému rezidentního parkování připojí oblast 1-24 Jílová. Bude patřit do návštěvnické zóny C. Pro abonenty a rezidenty platí stejná pravidla jako v ostatních oblastech.