Přeskočit na obsah

Lepší než KRNAP nebo Vinařský fond. Brno vyhrálo s kampaní #brnotruestory

07. listopadu 2019 3 minuty čtení
(ral) – Cenu za nejefektivnější reklamu v kategorii veřejná správa včera získalo Brno za kampaň postavenou na mottu #brnotruestory. Série fotografií, gifů a videí prezentující život v Brně bez přikrášlení a s humorem zaujala odbornou marketingovou porotu nejvíce. Značka přitom bodovala už začátkem roku v soutěži Velká cena cestovního ruchu.

Ve 23. ročníku ceny EFFIE se mezi zlaté držitele zařadilo Brno s kampaní #brnotruestory. Destinační značku, kterou pro něj vytvořila strategicko-kreativní agentura AETNA a videotvůrci ze Street Dog, používá zhruba rok a půl. „Značka pracuje hlavně s autenticitou. Ve všech výstupech, které vznikají – ať už jde o videa, fotografie nebo třeba instastories – ukazujeme město takové, jaké opravdu je. Živé, plné lidí, dynamické, ironické. Návštěvníky sem lákáme kromě památek například na mimořádně dobrou zmrzlinu nebo do skvělých barů,“ popsala vedoucí Kanceláře marketingu a cestovního ruchu Barbora Podhrázská. 

Do užší nominace EFFIE Czech Republic 2019 se Brno dostalo spolu s kampaněmi Správy Krkonošského národního parku, Ministerstva pro místní rozvoj, Státního zemědělského intervenčního fondu nebo Vinařského fondu. Ve své kategorii „veřejná správa“ obstálo ve dvoukolovém hodnocení poroty nejlépe. Rozhoduje se na základě měřitelných, prokazatelných výsledků kampaně, hodnotí se i její účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům. Ve druhém kole se pak porotci zabývají hlavně kreativitou a nápaditostí komunikace. „Naše pojetí se odlišuje od běžné komunikace destinací a myslím, že díky tomu naše kampaně zaujaly,“ dodala Podhrázská.

Cílem, se kterou AETNA vytvářela kampaň, bylo navýšit meziročně nárůst turistů do Brna alespoň o 5 % (asi 30 tisíc návštěvníků). „Přitom ale Brno chtělo nadále zůstat městem, které ‚nestojí o každého‘, ale usiluje zejména o ‚nemainstreamového‘ turistu s vysokým zájmem o kulturu, historii, architekturu nebo dobrou gastronomii,“ přiblížil zadání Ondra Holomek z AETNY. „I když má Brno řadu památek, které mohou lidé objevovat, hlavním lákadlem se ukázala být momentální ‚chill‘ atmosféra města – to, co tady prožijete na vlastní kůži: otevřené hospody, bary, zahrádky, posedávání u kostela sv. Jakuba, pouliční umění, pocit svobody. V porovnání s magickou Prahou, industriální Ostravou nebo secesní Vídní jsou bohatstvím Brna lidé. Proto jsme vsadili na jejich mikropříběhy, které tvoří jediný metapříběh Brna, města, které ještě není zavaleno cizinci, ale je plné života, jež pomáhají tvořit místní komunity,“ doplnil Holomek. Celá kampaň je stále dostupná na webu https://www.gotobrno.cz/truestory.

EFFIE (odkazující ke slovu Effectiveness, efektivnost) se uděluje od roku 1968 a za tu dobu se rozšířila na pět kontinentů. Jen v Evropě se vyhlašuje v osmnácti státech. V České republice se cena za nejefektivnější reklamu poprvé předávala v roce 1997.

Dočtete se v Metropolitanu

Vlasta Jágerová vysvětluje, na co ze své pozice koordinátorky výkopových prací a uzavírek v Brně nejčastěji naráží. Foto: Zdeňka Obalilová
Koordinace uzavírek: Co město může ovlivnit a na co je krátké

Dvě stě padesát dopravních uzavírek má aktuálně na seznamu pracovní skupina, která se zabývá jejich koordinací. „Kdyby každá z nich trvala rok, o století později bychom před sebou pořád měli dvě třetiny prací – a to ještě v případě, že by se nevyskytlo nic nového, což je utopie. Z tohoto pohledu nejde dělat věci vždy postupně, ale je nutné kopat na vícero místech zaráz. Snažíme se ale, aby to bylo v rámci možností co nejefektivnější, aby se na ploše udělalo maximum prací, aby se uzavírala na co nejkratší dobu, v nejméně vytížené části roku a podobně,“ říká Vlasta Jágerová a vysvětluje, na co při tom ze své pozice koordinátorky výkopových prací a uzavírek v Brně nejčastěji naráží.

Tomáš Řepa. Foto: archiv Tomáše Řepy
Českému komiksu vládnou ženy, ukazuje festival KOMA

Komiks ze všech stran – český, zahraniční, dětmi malovaný či přímo v procesu kresby – to všechno přináší mezinárodní festival KOMA. Už po deváté obsadí mezi 12. a 15. říjnem někdejší káznici na Bratislavské. Jak takový festival vzniká i jak to aktuálně vypadá s českou komiksovou tvorbou, jsme zjišťovali od dramaturga Tomáše Řepy.

Lenka Vavrisová. Foto: Petra Slámová
Lenka Vavrisová: Baví mě komunita i narážení do lidí

Dva roky chyběly v Rose Bowlu – českém finále ženské ligy amerického fotbalu. Nyní chce ale nejúspěšnější tým historie této soutěže Brno Amazons znovu na výsluní, což dokazuje také dobrý vstup do sezony: Amazonky mají dvě suverénní výhry a jednu prohru. Respekt vzbuzují také výkony jejich kapitánky, trenérky a nově quarterbacka Lenky Vavrisové, která je mezi fotbalistkami již legendou, ale stále ještě neřekla na trávnících poslední slovo.

Medlánecká SOS vesnička letos oslavila dvacáté výročí vzniku. Foto: archiv SOS Dětské vesničky
Medlánecká SOS vesnička slaví dvacetiny. Mohlo jí být padesát

Děti, které kdysi tvořily první obyvatele SOS vesničky v brněnských Medlánkách, už samy dorostly do věku rodičů. Toto zařízení pro pěstounskou péči totiž letos oslavilo dvacáté výročí vzniku. Samotná myšlenka SOS vesniček rozšířených po celém světě je ještě o několik dekád starší.

Nenechte si ujít

Výstava NHNB: Nádraží Brno aktuálně v Křížové chodbě Nové radnice. Foto: Brněnské komunikace a. s.
Co nabídne nové hlavní nádraží? Přiblíží to ojedinělá výstava

Naskýtá se skvělá možnost, jak zjistit vše důležité o novém hlavním nádraží! Až do konce roku se koná exkluzivní výstava NHNB: Nádraží Brno aktuálně, která dopodrobna představuje plánovaný přesun i modernizaci klíčového železničního uzlu. Postupně se objeví na třech různých místech po Brně.

Studenti nového oboru na střední škole Čichnova se učí, jak chránit systémy proti hackerům. Foto: SŠ Čichnova
Brno jako mekka kyberbezpečnosti? Vychováváme tu novou generaci expertů

Jak čelit útokům hackerů? Jak před nimi chránit instituce a jejich sítě? Řešit tyto aktuální problémy se učí studenti nového oboru na střední škole Čichnova. Junior Centrum Excelence pro kybernetickou bezpečnost, které se kolem něj vytvořilo, je svým pojetím natolik unikátní, že je ocenila i Evropská komise. Vybrala ho do užšího finále soutěže nejinovativnějších projektů Regiostars Awards. O vítězi teď rozhoduje v hlasování veřejnost a brněnskému projektu tak můžete k výhře pomoci i vy.

Vlasta Jágerová vysvětluje, na co ze své pozice koordinátorky výkopových prací a uzavírek v Brně nejčastěji naráží. Foto: Zdeňka Obalilová
Koordinace uzavírek: Co město může ovlivnit a na co je krátké

Dvě stě padesát dopravních uzavírek má aktuálně na seznamu pracovní skupina, která se zabývá jejich koordinací. „Kdyby každá z nich trvala rok, o století později bychom před sebou pořád měli dvě třetiny prací – a to ještě v případě, že by se nevyskytlo nic nového, což je utopie. Z tohoto pohledu nejde dělat věci vždy postupně, ale je nutné kopat na vícero místech zaráz. Snažíme se ale, aby to bylo v rámci možností co nejefektivnější, aby se na ploše udělalo maximum prací, aby se uzavírala na co nejkratší dobu, v nejméně vytížené části roku a podobně,“ říká Vlasta Jágerová a vysvětluje, na co při tom ze své pozice koordinátorky výkopových prací a uzavírek v Brně nejčastěji naráží.

Průběh akce Burger Street Festival. Foto: Facebook Burger Street Festival
Co o víkendu? Navštivte architektonické skvosty či festival burgerů

Architektura, gastronomie nebo historické vozy. Tematicky je nadcházející víkend v Brně skutečně velice rozmanitý a stačí si jen vybrat, kam zamíříte právě vy.