Přeskočit na obsah

Jednodušší komunikaci s úřadem nabídne projekt Digitalizace radnice

16. října 2019

Zjednodušení komunikace s úřadem. To je cílem projektu Digitalizace radnice, který dnes schválili brněnští radní. V rámci projektu tak vzniká pracovní skupina, která se bude zabývat třemi samostatnými projekty. Ty budou řešit rekonstrukci portálu Brno iD, elektronizaci úřadu a také další etapy rozvoje eMMB.

Projekt Digitalizace radnice vychází z myšlenek zakotvených v materiálu VIZE Magistrátu města Brna. „Především se jedná o implementaci moderních informačních technologií pro zvyšování přívětivosti elektronických přístupů, a to jednak pro občany, kterým bude usnadněna komunikace při řešení životních situací s úřadem, dále pro zaměstnance magistrátu, čímž se zvýší výkonnost, rychlost, účinnost i flexibilita úřadu, a také pro samosprávné orgány města,“ uvedl druhý náměstek primátorky Tomáš Koláčný.

Komplexní projekt Digitalizace radnice se skládá ze tří samostatných projektů:

·         Web portál Brno iD
V tomto případě dojde k rozšíření stávajícího spektra komunikace mezi veřejností a úřadem s využitím nových možností ověření identity. Nový webový portál vznikne rekonstrukcí stávajícího webu Brno iD do podoby uživatelského rozcestníku. Ten nabídne kromě stávajících služeb
(nákup jízdenek, BRNOPAS apod.) i elektronickou komunikaci v úřední oblasti (například osobní doklady, řidičské průkazy, registr vozidel, ale i systém parkování v Brně a další poplatky), ale také komunikaci se samosprávnými orgány, a to v rámci projektu Občanská radnice (e-Ankety, e-Návrhy, Dáme na vás, e-Rozpočet).


·         Digitalizace úřadu
V rámci tohoto projektu bude důležitá nejen komunikace úřadu s občanem, ale také interní komunikace. Úkolem pracovní skupiny tak bude navrhnout procesy, které by se mohly řešit elektronickou cestou, a to včetně procesu informovanosti uživatelů o stavu jednotlivých kroků. Některá agenda bude moci být přenesena také úřady městských částí.

·         Digitalizace samosprávy
Cílem tohoto projektu je řízení procesu dokončení prací a zkompletování systému e-Rady města Brna a e-Zastupitelstva města Brna v rámci e-Magistrátu města Brna. Tento systém je už částečně používán.

Mgr. Kateřina Gardoňová
Tiskové středisko
Magistrát města Brna
tel.: +420 542 172 466
mob.: +420 602 595 170
e-mail: gardonova.katerina@brno.cz




Nejnovější tiskové zprávy

Participativní rozpočet zná letošní vítězné projekty

Občané Brna rozhodli o vítězných projektech participativního rozpočtu Dáme na vás. Hlasování skončilo 30. listopadu. Letošního ročníku se zúčastnilo 13 123 hlasujících, kteří vybrali následující projekty.

Brno pokračuje v opravě sběrných středisek odpadů

Město stále opravuje sběrná střediska odpadů. V příštím roce se bude pokračovat v pracích na čtyřech z nich. Radní dnes schválili dodatek smlouvy se společností SAKO Brno na tyto akce.

První vlak přijede z Vídně do Brna 11. prosince hodinu před půlnocí. Na letiště Schwechat pak vyrazí na pravidelné lince hned druhý den ráno

Smlouvu na zajištění přímého železničního spojení Brna a mezinárodního letiště Vídeň – Schwechat dnes schválili brněnští radní. První vlak v závazku takzvané veřejné služby vyrazí z Vídně v neděli 11. prosince ve 21.15 hodin. Z Brna pak pojede poprvé opačným směrem hned druhý den ve 3.48 hodin. Na provoz pravidelné linky zajišťující dopravní obslužnost bude město poskytovat dopravci, společnosti RegioJet, a. s., kompenzace.

Mimosoudní narovnání uzavře spor kvůli přednádražnímu prostoru

Dohodu o narovnání mezi městem a společností KVINT dnes schválili brněnští radní. Spor ohledně bezdůvodného obohacení se tak vyřeší mimosoudně a v oblasti bude možné provést rekultivaci území v rámci výstavby polyfunkčního komplexu Dornych.