Po Bauerově už auta jezdí, na Žabovřeské se přidají za pár dní a v oblasti Tomkova náměstí a Rokytovy bude nový úsek v provozu od půlky prosince. Během jednoho měsíce tak v Brně finišují stavby za pět miliard korun, které pomůžou s plynulostí dopravy.
Od středy projedou řidiči kolem Riviéry pohodlně po čtyřproudé silnici, 18. listopadu se „odšpuntuje“ i Žabovřeská. Tam se aktuálně napojují a testují veškerá čidla, semafory, ventilátory a další technologie. Protože jde o tunelovou silniční galerii, jsou na ni kladeny přísné bezpečnostní požadavky. Musí být podchyceny vše pro případ, že by se něco stalo.
Zatímco obě tyto stavby přispějí k lepší průjezdnosti západní části Brna, poslední dokončovaný úsek VMO je na východě města. V Židenicích už sice auta z Husovického tunelu najíždějí na novou estakádu, kompletní zprovoznění silnice 1. třídy ale nastane až 13. prosince.
Ve všech třech lokalitách tímto končí investice Ředitelství silnic a dálnic, práce hrazené z rozpočtu města Brna budou probíhat ještě do příštího roku. Zahrnují zpravidla obslužné komunikace, stezky, chodníky nebo parkoviště.
Celkové náklady na tyto tři úseky přesáhly 5,1 miliardy korun, město se na nich podílelo zhruba 1 miliardou.
V přípravě jsou další dva úseky velkého městského okruhu. Letos už se začalo s realizací průzkumné štoly pro tunel Vinohrady, v případě Ostravské radiály je zažádáno o územní rozhodnutí. Obě stavby již mají kladné stanovisko pro posouzení vlivu na životní prostředí.