Jak vypadá český městský marketing od východu na západ, ukázalo setkání v Brně - Tiskový servis

Jak vypadá český městský marketing od východu na západ, ukázalo setkání v Brně

  • 14. června 2023
  • 2 minuty čtení

Experti na marketing ve veřejné správě z Brna, Ostravy a Plzně se setkali na dvoudenní akci, aby sdíleli zkušenosti a ukázky z praxe. V otevřené platformě se bude pokračovat, připojit se mohou zájemci z dalších měst.

Mezi témata červnového workshopu patřila například personální kapacita a zdroje odborů zajišťujících marketing. Stěžejním bodem byly prezentace magistrátů vůči veřejnosti, velkým tématem byl jednotný vizuální styl a jeho dodržování ve vnitřní i vnější komunikaci. Zaměstnanci úřadů si vyměnili zkušenosti v problematice veřejných zakázek, kde často bojují s nízkými limity v rámci rozpočtů. Odbornost týmů je potřeba zvyšovat vhodnými školeními, zaměřenými například na umělou inteligenci, díky níž mohou komunikační experti efektivně tvořit i sledovat kampaně v online a offline prostoru.
Na setkání marketérů se také prodiskutovaly nejrůznější technické záležitosti: zkušenosti s externími agenturami nebo poradními orgány využívanými městy v rámci marketingu, vypisování veřejných zakázek nebo spolupráce s městskými firmami.

„Ačkoliv šlo o vůbec první setkání odborníků napříč velkými městy, zcela jistě nebude poslední. Již brzy se znovu potkáme, tentokrát v Plzni. Naše skupina je otevřená; pokud zástupci jiných měst mají zájem o sdílení zkušeností z praxe, mají u nás dveře dokořán. Už první schůzka nám dala několik inspirativních podnětů pro Brno a uvažujeme i o možnostech společné propagace významných akcí v jednotlivých městech,“ uvedla zastupitelka města Brna pro marketing a PR Kateřina Jarošová, která za brněnský magistrát jednání vedla. Společně s ní se akce účastnili za Brno vedoucí kanceláře marketingu a cestovního ruchu Jakub Geisler a vedoucí oddělení marketingu Marie Nováčková, za marketingovou radu její místopředseda Petr Lesenský. Plzeňskou delegaci zastupovali Jan Švábek, Eva Barborková a Jana Komišová z odboru komunikace a marketingu a Ostravu zástupci z kanceláře primátora Michal Bayer, Petr Kočíř a Veronika Jurgová.

Velkého zájmu se dočkala nově vytvořená Rada pro marketing města Brna, prostřednictvím které pomáhají městskému marketingu odborníci z komerční sféry. O jejím zřízení teď budou přemýšlet i v dalších městech. „Zapojování odborníků z komerčního sektoru do veřejné správy by mělo být samozřejmostí, přesto se těžko hledají úspěšné příklady efektivního fungování. Kolegy velmi zaujal náš nápad na založení marketingové rady složené ze zástupců úspěšných firem. Rádi jsme se podělili o zkušenosti se stanovováním priorit, vytvářením pracovních skupin a komunikací mezi nimi,“ doplnil Petr Lesenský.

 

Další zprávy z rubriky

Nejnovější tiskové zprávy