Přeskočit na obsah

Dopravní podnik a magistrát chystají modernizaci vozoven v Medlánkách a Slatině

14. října 2020

Vozovny Dopravního podniku města Brna ve Slatině a Medlánkách čekají změny. Brněnští radní udělili představenstvu DPMB pokyn k přípravě projektů, jejichž výsledkem bude rozvoj zmíněných vozoven. Dobudování areálu ve Slatině by v budoucnosti přineslo možnost přesunout sem trolejbusy z Husovic. V Medlánkách by mohlo dojít k významné modernizaci a vzniku prostoru pro autobusový vozový park.

„Dopravní podnik města Brna využívá celkem pět vozoven: v Husovicích, Slatině, Medlánkách, Komíně a Pisárkách. Ani jedna z nich přitom neposkytuje ideální podmínky pro odstavování, údržbu a opravy vozidel. V některých případech je to kvůli rozrůstajícímu se vozovému parku, jinde hraje roli opotřebení technologií či budov. U vozoven Medlánky a Slatina bude vzhledem k jejich stáří nutné začít s jejich modernizací, popřípadě rozšířením a změnou účelu užívání do pěti let,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Už nyní je jasné, že k rozvoji obou vozoven budou nutné značné stavební úpravy, které budou rozděleny do jednotlivých etap, jež na sebe naváží jak uvnitř areálu, tak v souvislosti s aktivitami v dalších vozovnách.

„Ve slatinské vozovně byla letos zahájená stavba, která zahrnuje rekonstrukci topných kanálů, zateplení hal pro autobusy, úpravy osvětlení apod. Z technické studie z loňského roku se jeví jako nejvhodnější varianta dalšího rozvoje ta, která počítá s páteřní infrastrukturou inženýrských sítí, prvním patrem parkovacího domu, demolicí staré a výstavbou nové haly denního ošetření a očisty, vybudováním nové vrátnice, nového trakčního vedení a napojení areálu na stávající síť komunikací do stupně dokumentace pro provedení stavby,“ přiblížil radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Dobudování vozovny Slatina v této podobě mimo jiné umožní následné přemístění trolejbusů z vozovny Husovice, případně dočasné vyklizení vozovny Komín, u které město do budoucna uvažuje o kompletní rekonstrukci.

Medlánecká vozovna by se v budoucnu mohla dočkat největšího rozvoje ze všech v Brně. Předpokládaný projektový záměr zahrnuje nejen kompletní modernizaci a rozšíření stávající tramvajové vozovny a modernizaci pracoviště ústředních dílen, ale při úspěšném průběhu majetkoprávní přípravy pozemkových nemovitostí v bezprostřední blízkosti nynější vozovny tramvajové by v budoucnu měla vzniknout také zcela nová vozovna autobusové dopravy. „Předpokládáme vybudování nové objízdné koleje a odstavných kolejí u haly ED a zkapacitnění stání tramvají. Vyřešit by se mělo problematické parkování vozidel zaměstnanců v areálu, přičemž uvolněné místo bude možné využít jiným způsobem pro vozidla a provoz MHD,“ doplnil Kratochvíl.

Zástupci Dopravního podniku města Brna, Odboru investičního a Odboru dopravy MMB by podle předpokladů měli nyní zajistit zpracování rámcového harmonogramu, ozřejmit finanční náročnost a vyřešit majetkoprávní vypořádání. Až poté budou jasnější konkrétní termíny či náklady na modernizaci.

Mgr. Anna Dudková
Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 272
mobil: +420 770 179 563
e-mail: tis@brno.cz



Nejnovější tiskové zprávy

Participativní rozpočet zná letošní vítězné projekty

Občané Brna rozhodli o vítězných projektech participativního rozpočtu Dáme na vás. Hlasování skončilo 30. listopadu. Letošního ročníku se zúčastnilo 13 123 hlasujících, kteří vybrali následující projekty.

Brno pokračuje v opravě sběrných středisek odpadů

Město stále opravuje sběrná střediska odpadů. V příštím roce se bude pokračovat v pracích na čtyřech z nich. Radní dnes schválili dodatek smlouvy se společností SAKO Brno na tyto akce.

První vlak přijede z Vídně do Brna 11. prosince hodinu před půlnocí. Na letiště Schwechat pak vyrazí na pravidelné lince hned druhý den ráno

Smlouvu na zajištění přímého železničního spojení Brna a mezinárodního letiště Vídeň – Schwechat dnes schválili brněnští radní. První vlak v závazku takzvané veřejné služby vyrazí z Vídně v neděli 11. prosince ve 21.15 hodin. Z Brna pak pojede poprvé opačným směrem hned druhý den ve 3.48 hodin. Na provoz pravidelné linky zajišťující dopravní obslužnost bude město poskytovat dopravci, společnosti RegioJet, a. s., kompenzace.

Mimosoudní narovnání uzavře spor kvůli přednádražnímu prostoru

Dohodu o narovnání mezi městem a společností KVINT dnes schválili brněnští radní. Spor ohledně bezdůvodného obohacení se tak vyřeší mimosoudně a v oblasti bude možné provést rekultivaci území v rámci výstavby polyfunkčního komplexu Dornych.