Elektronické objednání na konkrétní hodinu, ale také jiné než osobní podání žádosti (třeba poštou nebo přes datovou schránku). To jsou cesty, jak se vyhnout i několikahodinovému čekání na přetíženém Živnostenském úřadě.
Vysoký zájem lidí o vstup do podnikání a ohlašování nových živností v kombinaci s vysokým počtem žádostí naopak o zrušení živnostenského oprávnění, ke kterému řadu lidí popostrčily legislativní změny, jež vešly v platnost počátkem roku. Tyto dva jevy se podepsaly na místy i několikahodinových čekacích dobách na volnou přepážku na Živnostenském úřadě města Brna.
Pokud lidé nutně potřebují projednat svoji záležitost osobně s referentem na přepážkovém pracovišti, je vhodné se elektronicky objednat na konkrétní úřední den a čas. V ostatních případech je možné volit i další možnosti, jak předat svoje podání (na podatelně, zaslání poštou, elektronicky přes Portál živnostenského podnikání – nutno mít datovou schránku nebo uznávaný el. podpis).