Další éra královopolského nádraží: vyroste nová hala a zmodernizuje se kolejiště - Tiskový servis

Další éra královopolského nádraží: vyroste nová hala a zmodernizuje se kolejiště

  • 07. prosince 2023
  • 2 minuty čtení
  • Tadeáš Mima

Zásadní proměna čeká druhé nejvytíženější nádraží v Brně. Železniční stanice Královo Pole projde masivní rekonstrukcí, která přinese komfortnější cestování díky nové hale i přestavěnému kolejišti. Všechna nástupiště budou bezbariérová a nynější podchod se prodlouží až na ulici Myslínovu. Hotovo má být zhruba za dva roky.

Železniční stanice v Králově Poli, kterou čeká rozsáhlá rekonstrukce. Foto: Marie Schmerková
Železniční stanice v Králově Poli, kterou čeká rozsáhlá rekonstrukce. Foto: Marie Schmerková

Výraznou změnu představuje nová, dvoupatrová budova nádraží. Půjde o prosklený objekt, v němž cestující najdou pokladny, obchody či toalety. Chybět nebudou ani eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami a dalším komerčním prostorem. Současná hala se začne bourat příští rok v červenci, a jakmile se rozestaví nová, zprovozní se provizorní čekárna u prvního nástupiště s kapacitou 250 lidí.

Dále se přestaví kolejiště v celé stanici, čímž se navýší možnosti k odstavování souprav dálkových vlaků. Navíc se zlepší podmínky pro nákladní dopravu, protože se prodlouží vybrané koleje. Zároveň vzniknou nová nástupiště s moderním zastřešením i bezbariérovým přístupem. Aktuální nádražní podchod se pak protáhne až do přilehlé Myslínovy ulice. Cestujícím pomůže také nový informační systém, jenž usnadní přepravu v Králově Poli i v nejbližších zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.


Nástupiště vlakového nádraží Brno-Královo Pole. Foto: Marie Schmerková

Kromě rekonstrukce královopolské stanice se bude pracovat také na první koleji od Maloměřic po Kuřim. Nainstaluje se nové zabezpečovací zařízení a opraví se mosty či silniční nadjezd. Doprava tak bude plynulejší a bezpečnější. Vlaky budou moci nádražím projíždět rychlostí až 120 kilometrů v hodině.

Provoz se částečně omezí od března příštího roku do listopadu 2025. Projeví se to především v regionální dopravě, jelikož se prodlouží intervaly těchto spojů z dnešních 15 minut na 30. Úpravy budou dohromady stát 2,9 miliardy korun a zhotoví je společnosti OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL.

Další články z rubriky