Po Olomouci, Plzni nebo letošních Karlových Varech bude i Brno hostit Czech Republic Travel Trade Day, platformu pro obchodní jednání českých podnikatelů, regionů a dalších subjektů aktivních v oblasti cestovního ruchu s mezinárodními nákupčími. Akci organizuje CzechTourism společně s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a městem Brnem, což dnes schválením memoranda potvrdili brněnští radní.
„Pokračujeme v našem předsevzetí každý rok do Brna přivést jednu výraznou událost z cestovního ruchu
a s ní desítky mezinárodních účastníků, kteří v našem městě stráví několik dní naplněných bohatým zážitkovým programem. Vynaložené úsilí se nám pak vrací ať už formou propagace, jako tomu bylo u loňského zasedání Asociace francouzských novinářů z oblasti turismu nebo letošní konference evropských blogerů a influencerů Traverse, nebo přímo v obchodní sféře v zájmu cestovních kanceláří a dalších podnikatelů,“ přiblížila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
„Brno a jižní Morava mají jasnou strategii a vizi. Chtějí využít turismu jako jednoho ze základních pilířů lokální ekonomiky a kvality života místních obyvatel. V loňském roce jsme představili region stovce francouzských novinářů a letos v září jsme společně přivítali tři sta influencerů z celého světa na konferenci Traverse 22. Czech Republic Travel Trade Day má za cíl přetavit tento obrovský mediální zásah ve skutečné turisty, kteří přijedou do Brna a na Jižní Moravu a utratí zde své peníze. Brno a Jižní Morava mají potenciál stát se klíčovou destinací pro Česko, podobně jako je Praha,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
Czech Republic Travel Day 2023 se odehraje v pondělí a úterý 24. a 25. dubna. Účastníci v rámci tzv. pretours přijedou na jižní Moravu a do Brna už v pátek předtím, aby mohli strávit víkend networkováním a poznáváním lokality. Právě tuto část programu budou mít na starosti Kancelář marketingu a cestovního ruchu Magistrátu města Brna a Centrála cestovního ruchu Jižní Morava. Předpokládané náklady města na organizaci programu a pondělního galavečera coby vyvrcholení celé akce jsou zhruba 1 milion korun.
„V Brně je v plánu jak ukázka tradičních turistických cílů, jako jsou naše čtyři známé vily, tak i nových atrakcí typu vodojemy na Žlutém kopci. Hosty chceme provést také naší skvělou gastro- a barovou scénou, aby byl jejich zážitek kompletní. Očekáváme, že se události zúčastní zhruba 80 zahraničních nákupčích, 15–20 zahraničních novinářů a další hosté a také na 100 českých subjektů, jako jsou hotely, regiony, incomingové cestovní kanceláře a podobně,“ nastínila Markéta Vaňková.
Czech Republic Travel Trade Day pořádá CzechTourism od roku 2016 (s přerušením v letech 2020 a 2021 kvůli covidu). Zahrnuje B2B workshopy, na které agentura zve nákupčí z celého světa, i podporu přímé spolupráce českých podnikatelů, regionů a partnerů s řediteli jednotlivých zahraničních zastoupení (představení nových produktů a jejich možností pro zahraniční trhy, vzájemná synergie v podnikání v cestovním ruchu). Akce s významnou mezinárodní účastí sleduje dva hlavní cíle: přispět k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů a propagovat bohatou turistickou nabídku České republiky – proto se každý rok soustředí na jiný region.