Covid-19 v Brně nad cestovním ruchem nezvítězil - Tiskový servis
Živé centrum s festivaly
„Brno zaznamenalo úbytek zahraničních turistů, na druhou stranu ale přibyli ti tuzemští. Pokud hodnotíme letošní situaci pohledem návštěvnosti, vidíme, že se čísla lehce proměnila, ale sezóna je obecně úspěšná, některá čísla dosáhla rekordních hodnot,“ říká primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Turisté projevovali zájem o podobné věci jako v loňských letech. Tedy o zážitky ze stylového centra města plného skvělé gastronomie a živé kultury, o festivaly, památky a další zajímavé brněnské turistické cíle. „Městské centrum letos žilo kulturou více než kdy jindy, mimo jiné taky díky čtyřem největším akcím, které pořádal či podporoval TIC BRNO. Tradiční festivaly UPROSTŘED, který byl mimořádně rozšířen o koncerty ve spolupráci s brněnskými hudebními kluby, Maraton hudby Brno, Na prknech dlažbě a trávě a městská slavnost Den Brna přivítaly podobné množství návštěvníků, jako tomu bylo v předchozích letech,“ doplňuje primátorka.
Novinkou byl Brasil Fest Brno, který zaplnil centrum města nejen místními a turisty, ale i tanečníky salsy a bubeníky. „Díky rozšíření oblíbených festivalů i představení zcela nových konceptů jsme letos opět ukázali, že Brnu právem náleží titul kreativního města hudby UNESCO,“ hodnotí radní pro kulturu Marek Fišer.
Návštěvnosti pomohly novinky – vodojem a BrnoINdustrial
Brněnské podzemí bylo v létě v centru dění, a to díky zpřístupnění Vodojemu pod Žlutým kopcem. Ten byl poprvé veřejnosti otevřen 18. července. Od té doby jsou všechny prohlídky vyprodány, navštívilo jej 1228 osob, první prohlídky zmizely z prodeje za 6 minut. Aktuálně je zařazen do ankety 20 nejzajímavějších novinek na portálu kudyznudy.cz a vede v ní. Tradiční prostory brněnského podzemí, tedy Labyrint pod Zelným trhem, Kostnice u sv. Jakuba a Mincmistrovský sklep v létě téměř dosáhly na vynikající čísla minulé sezony, která byla rekordní.
Úspěšný byl projekt Brno INdustrial, další novinka letošního roku od TIC BRNO. V nabídce jsou komentované prohlídky industriálních areálů, které poznáte pěšky nebo turistickým minibusem. „K této novince je navíc nutné přidat i klasické tematické prohlídky, kterých bylo výrazně více než v předchozích letech a zaznamenaly rekordní, dvojnásobný počet návštěvníků. Dvojnásobný počet návštěvníků měl rovněž projekt Brno a jeho chrámy,“ říká ředitelka TIC BRNO Jana Janulíková.
Turistickému portálu GOtoBRNO.cz vzrostla návštěvnost o 53,5%
Kde TIC BRNO zaznamenal pokles návštěvnosti, byla infocentra. Zde výrazně ubylo zahraničních a lehce se navýšil počet tuzemských návštěvníků. „Změnilo se taky zastoupení cizinců, kteří do našich IC zavítali. Srovnaly se počty anglicky a německy mluvících návštěvníků. Přicházeli k nám i Poláci či Italové, ale prakticky vymizeli Rusové či Španělé,“ doplňuje pro zajímavost Janulíková. Lidé obecně upřednostňovali získání informací on-line, což vedlo ke zvýšení návštěvnosti portálu GOtoBRNO.cz. Na ten směřovala i propagační kampaň statutárního města Brna; návštěvnost webu se v české mutaci zvedla o 53,5 % oproti loňským prázdninám.
Turistická karta BRNOPAS měla úspěch
Ve spolupráci s městem a brněnskými hotely TIC BRNO připravil pro podporu delších pobytů zvýhodněnou akci na třídenní turistickou kartu BRNOPAS. Prodej turistické karty oproti loňskému červenci a srpnu vzrostl o 330 %.
Závěrem
„Informace o návštěvnosti, které máme třeba ze Špilberku nebo ze ZOO, mluví o velmi úspěšné sezoně, která se podařila díky úžasné spolupráci celé řady zapojených partnerů. Město Brno, TIC BRNO, kulturní komunity, hudební kluby, restauratéři, hoteliéři. Bezprecedentní krizovou situaci způsobenou zásadní proměnou trhu cestovního ruchu, ke které došlo těsně před startem letní sezony, jsme zvládli společně. Návštěvnosti turistických cílů a akcí jsou vyšší nebo na úrovni před loňskou sezonou, která ovšem trhala rekordy. Společná péče o městské centrum se vyplatila, a Brno potvrdilo svou výsostnou pozici jako města, jehož centrum je prostor, který je návykový. Nestačí vám ho prožít jen jednou. To musel cítit každý, kdo se v letní dny a večery procházel živým, a přesto zároveň pohodovým brněnským centrem, které nám dalo konečně i moře – moře zahrádek,“ shrnuje Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO.
Kontakt pro média
Lenka Němcová
776 725 277
nemcova@ticbrno.cz
Adéla Nováková
725 047 701
novakova@ticbrno.cz
Nejnovější tiskové zprávy
Kundera má místo na čestném pohřebišti jisté, rozhodli dnes radní. Jeho odkaz město podpoří i finančně
Ode dneška je oficiálně dáno, čí jméno se objeví na náhrobku na posledním volném místě v čestném kruhu na Ústředním hřbitově. Radní schválili, aby sem byly uloženy ostatky brněnského rodáka Milana Kundery. Zároveň doporučili zastupitelům schválit dotaci na především kulturní a vzdělávací aktivity Knihovny Milana Kundery.
Desítka projektů Brněnské metropolitní oblasti zaměřených na cestovní ruch a revitalizaci veřejného prostoru získala podporu
Do rozvoje Brněnské metropolitní oblasti bude investováno dalších 303 milionů korun prostřednictvím nástroje integrovaných územních investic. Řídicí výbor složený z představitelů města, Jihomoravského kraje a zapojených obcí schválil desítku nových projektů, které se zaměřují na oblast cestovního ruchu a revitalizaci veřejného prostoru. Nositelé těchto projektů nyní mohou podat žádost o dotaci.
Startuje kampaň „Brno hrdým partnerem sociálních neziskovek“ – Pečujeme o vás společně
Kampaň „Brno hrdým partnerem sociálních neziskovek“ odstartuje křtem galerijní tramvaje už 3. října. Neděje se to jen tak – akce je součástí 15. Týdne sociálních služeb v ČR. Celá kampaň bude informovat o všech oblastech, kterým se sociální neziskovky v Brně věnují. Součástí bude i prezentace jednotlivých organizací.
Zhotovitel úprav Sálu Břetislava Bakaly je vybrán, práce na nové scéně Divadla Bolka Polívky potrvají 16 týdnů
Stavební úpravy a instalaci divadelních technologií v Sále Břetislava Bakaly, kde má od jara hrát Divadlo Bolka Polívky, provede firma GRADOIR, a to za cenu 9 806 902 korun bez DPH. Rozhodli o tom dnes brněnští radní.