Brno se snaží zlepšit komunikaci při řešení sousedských stížností v rámci sociálního bydlení - Tiskový servis

Brno se snaží zlepšit komunikaci při řešení sousedských stížností v rámci sociálního bydlení

  • 09. prosince 2020
  • 1 minuta čtení

Brněnští radní schválili nový manuál, který má pomoci sociálním pracovníkům, zaměstnancům bytových odborů a technikům bytových domů při jednotném řešení sousedských stížností v rámci sociálního bydlení.

Sociální bydlení je poskytováno v rámci principů Housing First, tedy Bydlení především. Projekt se zaměřuje na nejvíce ohrožené skupiny obyvatel, které následně zabydluje v obecních bytech. Město Brno provozuje 240 sociálních bytů. Při sžívání stávajících obyvatel s novými nájemníky sociálních bytů občas dochází k nesouladu, za nímž často stojí nedůvěřivost a strach z neznámého na straně jedné a nedostatek zkušeností s bydlením ve standardních bytech na straně druhé. Manuál připravili sociální pracovníci Odboru sociální péče a bytová ombudsmanka.

„Pokud nedojde k rychlému zachycení nespokojenosti nájemníků a řešení daného případu, může situace eskalovat do neúnosných rozměrů. Nový manuál vychází z předešlé čtyřleté terénní a sociální praxe a pomůže zaměstnancům k zachycení konfliktu již v rané fázi a k rychlému vyřešení situace. Manuál stanoví předvídatelná, transparentní pravidla a postupy a rovněž lhůty, do kdy musí být situace vyřešena,“ vysvětlil náměstek primátorky Jiří Oliva.

Jana Vašíčková
Tiskové středisko MMB
tel.: +420 542 172 026
mobil: +420 602 770 466
e-mail: tis@brno.cz



Další články z rubriky