Brno se předvedlo na největším veletrhu cestovního ruchu na světě, nyní objíždí japonská města

  • 25. září 2018
  • 3 minuty čtení
(luk) – Tokio, 130 zemí a regionů z celého světa, více než 190 tisíc návštěvníků. A mezi tím stánek Brna jako jediného českého města a Jihomoravského kraje. V hlavním městě Japonska se o víkendu uskutečnil největší veletrh cestovního ruchu na světě Tourism EXPO Japan 2018 (zkráceně JATA EXPO). Dnes na něj navázala road show CzechTourism po velkých japonských městech.

Město Brno a Jihomoravský kraj se veletrhu JATA EXPO účastní již podruhé. Už loni měl náš stánek velký úspěch, a i díky zdejší prezentaci se počet přijíždějících turistů z Japonska do Brna zvedl oproti předchozímu roku o 70 procent.

Oproti minulým rokům navíc nebývale vzrostl zájem japonských novinářů a touroperátorů o Brno a jižní Moravu. Od začátku roku jsme ve spolupráci s CzechTourism Japonsko, CCRJM a TIC Brno doposud připravili program celkem pro 7 press tripů z Japonska. V říjnu a listopadu pak jsou připravované další dva:

  • květen – Golf in the CR (golf + theatre + food)
  • červen – natáčení štábu TV FUJI Satelite
  • červenec – In the traces of famous artists
  • červenec – Lifestyle print Liniere trip
  • srpen – Golf Digest press trip – krátký program v Brně
  • září – Blogger wine press trip – individuální trip do Brna – travel blogerka
  • září – individuální press trip „Vlakem po ČR“
  • říjen – Blogger press trip ke 100. výročí založení republiky
  • listopad – příprava programu pro „Hudební“ trip

Účastníci veletrhu však nejsou „obyčejní“ turisté. Právě naopak – chodí za jednotlivými stánky s konkrétními dotazy, ptají se na pamětihodnosti i moderní místa k navštívení, jsou předem informovaní a nevyhledávají masovou turistiku. To bylo vidět i letos – k brněnskému stánku například přišel starší pán, zazpíval téměř bezchybně českou hymnu a vytáhl album s fotkami Brna. Ve Střelicích totiž má provdanou vnučku a jižní Moravu již několikrát navštívil.

Na veletrh dnes navázala roadshow CzechTourism po velkých japonských městech s názvem ROAD SHOW: 30 years after the Velvet revolution. Na ní se postupně v Nagoye, Osace, Fukuoce a Tokiu konají prezentační workshopy za účasti hlavních japonských tour operátorů, cestovních kanceláří a dalších velkých hráčů cestovního ruchu. Spolu s Brnem a Jihomoravským krajem se zde prezentují ještě České dráhy, město Olomouc, region Střední Morava a Prague Boats.

Na závěr roadshow se v Tokiu uskuteční 3. ročník Czech Festival, který jen v loňském roce navštívilo více než 30 000 návštěvníků. Kromě Brna a Jihomoravského kraje se tam budou prezentovat české značky jako Botanicus, Saloos, Tonak, Pilsner Urquell, Preciosa a další.

Dočtete se v Metropolitanu

Nenechte si ujít