Na tři sta blogerů, instagramerů a dalších influencerů z celého světa se sjelo do Brna na konferenci Traverse. Kromě vzdělávání v tvorbě digitálního obsahu je čekaly exkurze po Brně a jižní Moravě i zážitkový program v podobě pozorování hvězd na Kraví hoře nebo ochutnávek brněnských piv a káv. Čas strávený v Brně teď profi cestovatelé zachytí ve svých příspěvcích a přilákají tak do Brna další návštěvníky.
Poprvé ve střední Evropě a hned v Brně se konala největší evropská konference pro tvůrce digitálního obsahuTraverse. Pro řadu jejích účastníků tak představovala první možnost, jak se v České republice seznámit i s jinými místy než Prahou a Českým Krumlovem. Vlastní konferenci totiž předchází tzv. midweek experiences, které prezentují pořadatelské město, a po ní následují post trips, které účastníky zavedou i do dalších regionů v zemi.
V Brně na blogery, instagramery a youtubery zaměřené na cestování čekal od úterý 13. září několikadenní program představující jim město opravdu ze všech úhlů. Zahrnoval nejen prohlídku slavných vil Tugendhat nebo Jurkovič, kostnice pod kostelem sv. Jakuba, krytu 10-Z a dalších památek, ale také plavbu po Brněnské přehradě, pozorování noční oblohy na Kraví hoře, piknik v zahradě vily Stiassni, ochutnávky brněnské kávy, piv a moravských vín i různé workshopy. Chybět nemohla ani sobotní tour po barech. „Hodně se mi líbí, jak je Brno hravé. Když jsem si o něm četla, úplně to na mě dýchalo – jak je jiné, trošku přidrzlé, a to je na něm právě zábavné a přitažlivé. Je to vidět na materiálech, kterými se město propaguje u turistů, ale cítit je to vlastně všude. Já jsem blázen do architektury a ta mě v Brně hodně baví, jen se tak procházet mezi udržovanými historickými domy, které vznikly ještě za Rakouska-Uherska a mezi nimiž se objevují jiné, moderní, různě barevné,“ shrnuje Becki Enright, která žije ve Vídni. Stejnou stránku na Brně oceňuje i Sabrina Wulf z Berlína: „Někdy si na ulici všimnu nějakého detailu a musím se smát a říct si, ano, to je přesně Brno.“ Sabrina spolu se svým přítelem Kashem Bhattacharyou v Brně nebyli poprvé, Sabrina jej dokonce označuje za své nejoblíbenější české město. „Před třemi lety jsme si ho vybrali celkem náhodou jako cenově dostupné místo, kam odjedeme na 14 dní pracovat, a úplně nás uchvátilo. Na to, jak je to město kompaktní, jak je to vlastně ve vtipech místních jen velká vesnice, je tu neskutečně rozvinutá gastroscéna. A třeba nabídka vietnamské kuchyně nás ohromila,“ vyprávějí.
Při hodnocení brněnské atmosféry vedle hravosti často padalo, jak je Brno živé, přívětivé a příjemně malé. „Všechno se tu dá v pohodě obejít pěšky,“ pochvaloval si Roobens Fils z Paříže. „Každý cizinec, který přijede do České republiky, automaticky zamíří do Prahy, což je v pořádku, Praha je nádherná. Ale přidal bych k ní i další města, právě jako je Brno. Kvůli památkám, historii, dobrému jídlu, přátelským lidem… Aby měl člověk dost času podívat se i do některých muzeí nebo vil, protože já osobně jsem si zamiloval vilu Tugendhat, potřebuje tu strávit tak tři dny,“ zní jeho doporučení, které si brzy přečtou i jeho sledující.
Samotná konference se konala o víkendu 17.–18. září a zahrnovala semináře, panelové diskuze nebo workshopy orientující se například na psaní autorských textů, tvorbu videí, zvyšování počtu followerů a podobně. Pro Brno byla Traverse vrcholnou akcí cestovního ruchu v letošním roce. Cílem města je hostit každý rok jeden takto významný event v daném odvětví. Loni se tu uskutečnilo zasedání Asociace francouzských novinářů z oblasti turismu a v příštím roce je v plánu workshop světových nákupčích – tour operátorů a cestovních agentur Travel Trade Day. „Je to otázka prestiže. Daří se nám díky tomu zvyšovat pozitivní image města a vůbec povědomí o něm zejména v zahraničí,“ vysvětluje vedoucí magistrátní Kanceláře marketingu a cestovního ruchu Jakub Geisler. „Traverse přinese velký mediální zásah. Na Brno se v jednu chvíli zaměří 280 blogerů a influencerů, budou o něm psát, zmiňovat ho na sociálních sítích. Jedna z minulých konferencí v Trentinu vygenerovala zásah 53 milionů uživatelů a až 150 milionů impresí (počet zobrazení, pozn. red.) na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram,“ dodal.
Na organizaci doprovodného programu konference Traverse 2022 se vedle města podílely Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava a CzechTourism.