Brno dobylo Berlín, získalo cenu za nejlepší regionální spolupráci - Tiskový servis

Brno dobylo Berlín, získalo cenu za nejlepší regionální spolupráci

  • 09. března 2018
  • 2 minuty čtení

(ral) - Brno je městem, se kterým je radost spolupracovat. Alespoň podle agentury CzechTourism. Na největším evropském veletrhu cestovního ruchu ITB v Berlíně za to včera Brnu udělila cenu.

Brno dobylo Berlín, získalo cenu za nejlepší regionální spolupráci
Brno dobylo Berlín, získalo cenu za nejlepší regionální spolupráci

Brno si ze své první aktivní účasti na ITB v Berlíně odváží CzechTourism Award za rok 2017. Loni totiž s německým zahraničním zastoupením agentury CzechTourism spolupracovalo velmi intenzivně. Uspořádaly se dva press tripy pro německé novináře, kteří přijeli navštívit známé brněnské bary a kavárny nebo zakusit tradiční vánoční trhy.

„Cena za nejlepší regionální spolupráci je poděkováním za uplynulý rok, ale také výzva do budoucna – spolupráci s Brnem tím doporučujeme i našim partnerům, novinářům, médiím nebo cestovním agenturám,“ vysvětlila ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková. 

Slavnostní předání cen spojené s ochutnávkou českých specialit, piva a vína přilákalo pozornost řady návštěvníků. Večírek i ocenění byly vítanou příležitostí, jak je do Brna pozvat na festival Re:publika, největší českou událost připomínající letošní stoleté výročí vzniku Československa. Aluze na první republiku byly všudypřítomné.

„Je to tu jako ve filmu pro pamětníky, které moje babička sledovala, když jsem k ní jezdil na prázdniny do Znojma. Tenkrát mě to nebavilo, dneska na to rád vzpomínám,“ vypráví při pohledu na hostesky Thommas, který na veletrh přijel z Innsbrucku. Brno je mu samozřejmě důvěrně známé. „Byl jsem tam několikrát, naposledy před pěti lety. Navštívili jsme tehdy čerstvě otevřenou kostnici,“ říká.

Je jedním z mála, kdo má s Brnem spojenou jinou památku než vilu Tugendhat. Cílem brněnských vystavovatelů je proto ukázat návštěvníkům veletrhu nepřeberné množství dalších aktivit, které lze v Brně podnikat, a přilákat je k návštěvě. 

Ještě dnes pokračuje veletrh ve znamení obchodních, tzv. B2B setkání. V sobotu a v neděli se do téměř třiceti pavilonů berlínského ExpoCentra dostane i veřejnost. 

Další články z rubriky