Brno si ze své první aktivní účasti na ITB v Berlíně odváží CzechTourism Award za rok 2017. Loni totiž s německým zahraničním zastoupením agentury CzechTourism spolupracovalo velmi intenzivně. Uspořádaly se dva press tripy pro německé novináře, kteří přijeli navštívit známé brněnské bary a kavárny nebo zakusit tradiční vánoční trhy.
„Cena za nejlepší regionální spolupráci je poděkováním za uplynulý rok, ale také výzva do budoucna – spolupráci s Brnem tím doporučujeme i našim partnerům, novinářům, médiím nebo cestovním agenturám,“ vysvětlila ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v Německu Markéta Chaloupková.
Slavnostní předání cen spojené s ochutnávkou českých specialit, piva a vína přilákalo pozornost řady návštěvníků. Večírek i ocenění byly vítanou příležitostí, jak je do Brna pozvat na festival Re:publika, největší českou událost připomínající letošní stoleté výročí vzniku Československa. Aluze na první republiku byly všudypřítomné.
„Je to tu jako ve filmu pro pamětníky, které moje babička sledovala, když jsem k ní jezdil na prázdniny do Znojma. Tenkrát mě to nebavilo, dneska na to rád vzpomínám,“ vypráví při pohledu na hostesky Thommas, který na veletrh přijel z Innsbrucku. Brno je mu samozřejmě důvěrně známé. „Byl jsem tam několikrát, naposledy před pěti lety. Navštívili jsme tehdy čerstvě otevřenou kostnici,“ říká.
Je jedním z mála, kdo má s Brnem spojenou jinou památku než vilu Tugendhat. Cílem brněnských vystavovatelů je proto ukázat návštěvníkům veletrhu nepřeberné množství dalších aktivit, které lze v Brně podnikat, a přilákat je k návštěvě.
Ještě dnes pokračuje veletrh ve znamení obchodních, tzv. B2B setkání. V sobotu a v neděli se do téměř třiceti pavilonů berlínského ExpoCentra dostane i veřejnost.